مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت؛ همانطور که عاشورا خود مکتبی است انتظار هم مکتبی در راستای عاشوراست.
کد خبر: ۸۶۷۸۳۰۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان، ماه مبارک شعبان را فرصتی مناسب برای بهره مندی از سفره رمضان قرآن، قلب قرآن شب قدر و حقیقت شب قدر یعنی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دانست.

وی فلسفه تشکیل این ستاد را زدودن پیرایه های مراسم عزاداری امام حسین(علیه السلام) برشمرد و گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزاری نشست برای دیگر مناسبت های مذهبی را از وظایف این ستاد مصوب کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: همانطور که عاشورا خود مکتبی است انتظار هم مکتبی در راستای عاشوراست.

وی به خطبه ۱۳۸ امیرالمومنین(علیه السلام) در نهج البلاغه که در آن به فتنه ها (و حکومت امام عصر) اشاره مى شود پرداخت: هواى نفس را به هدایت برمى گرداند آن زمان که مردم مسیر هدایت را به هوا برگردانده اند،و رأى مردم را تابع قرآن مى کند آنوقتى که قرآن را پیرو رأى خود کرده اند.

مرتضوی با اظهار تأسف از برخی برنامه ها در مراسم جشن نیمه شعبان گفت: برخی مراسم جشن با حقیقت ناب اسلام فاصله دارد.

وی بعثت انبیا را زمینه ساز ظهور دانست و گفت: ائمه معصومین خود را فدایی امام زمان معرفی کرده اند و این از اهمیت ظهور خبر می دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی نیمه شعبان را فرصت مناسبی برای زمینه سازی فرهنگ مهدویت دانست و ابراز امیدواری کرد جشن ها در شأن حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با کمترین آسیب برگزار شود.

 

در این نشست حجت‌الاسلام حسن بت شکن معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی به ارائه گزارش تفصیلی و اماری مراسم اعتکاف پرداخت.

ارسال نظرات