سخنگوی دولت از مخالفت دولت با دو نرخی شدن قیمت بنزین خبر داد و این موضوع را موجب فراهم شدن زمینه فساد ارزیابی کرد.
کد خبر: ۸۶۷۸۳۱۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز صبح، از عدم موافقت دولت با دونرخی شدن قیمت بنزین خبر داد و گفت: ما معتقدیم دونرخی شدن قیمت بنزین فساد آور است.

وی درباره موضوع حج نیز اظهار داشت: همه تلاش وزارت ارشاد و سازمان حج این بود که شرایط در شان زایران ایرانی فراهم شود اما دولت عربستان تا کنون این زمینه را فراهم نکرده است.

سخنگوی دولت در مورد بازگشایی سفارت کانادا نیز گفت: دولت کانادا آماده بازگشایی سفارت خود است، آنها این تصمیم دولت قبل خود در مورد ایران را نکوهش کردند و می خواهند سفارت خود را بازگشایی کنند.
وی تصریح‌کرد: ما نیز با توجه به اینکه در چارچوب منافع و مصالح ملی از گسترش ارتباط با دنیا استقبال می کنیم، نگاه مثبت به این موضوع داریم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت در قبال تعیین رییس مجلس دهم گفت: باتوجه به اصل تفکیک قوا، شرایط قوه مقننه و نمایندگان مجلس، دولت هیچ موضع جانبدارانه‌ای برای نامزدهای ریاست مجلس ندارد و این مربوط به تشخیص نمایندگان مجلس دهم می‌شود.

وی در مورد اعلام دستگیری یکی از عوامل انفجار دفتر نخست وزیری که چرا از سوی وزارت اطلاعات اطلاع‌رسانی نشده است؟ گفت: در ارتباط با این موضوع وزارت اطلاعات چقدر فعال بوده قطعا طبق وظایف و ماموریت‌های سازمانی خود نقش داشته است اما گاهی تقسیم ماموریت انجام می‌شود و یکی از دستگاه‌ها به‌عنوان مثال ناجا یا وزارت کشور آن را اعلام می‌کند. اجازه دهید گزارش نهایی اعلام شود.

سخنگوی دولت پیامکی که اخیرا در رابطه با حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح منتشر شده مبنی بر اینکه «به دلیل عدم تامین اعتبار لازم از سوی دولت» تا اطلاع ثانوی حقوق اردیبهشت ماه واریز نخواهد شد» را نادرست خواند و گفت که این موضوع قابل پیگرد قانونی است.

نوبخت در ادامه این نشست گفت که دولت برنامه‌ای برای تغییر وزرا و استانداران ندارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره حقوق چند ده ملیونی برخی مدیران دولتی نیز گفت: فیش‌های حقوقی که منتشر شد، مطالبات معوقی بود که در یک ماه خاص پرداخت شد و اگر فیش حقوقی ماه های گذشته افراد را ببینید، در حد حقوق‌های متعارف است.

وی در عین حال عنوان کرد که همه پرداخت‌ها باید در چارچوب مقررات باشد.

نوبخت درخصوص دیدار اخیر فایزه هاشمی با برخی عناصر بهایی نیز گفت: موضع آقای هاشمی رفسنجانی منعکس شد و باید به همان نظر احترام گذاشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره دخالت دولت در انتخابات اظهار داشت: اگر مدرکی در این درباره وجود دارد باید به قوه قضاییه ارائه شود.

ارسال نظرات