رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیله سوار گفت: به مناسبت 29 اردیبهشت روز جوان، جوانان نمونه شهرستان طی مراسمی تجلیل می شوند.
کد خبر: ۸۶۷۸۴۷۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا محبی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بیله سوار با محوریت هفته جوان با اشاره به 29 اردیبهشت روز جوان از برگزاری آیین تجلیل از جوانان نمونه شهرستان خبر داد.
 
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیله سوار گفت: گذران اوقات فراغت به عنوان یک مساله مهم و یک رویداد اجتماعی برای تمام افراد جامعه به ویژه جوانان مطرح است و برنامه هدایت‌ شده برای گذران صحیح اوقات فراغت در جلوگیری از آسیب‌ های اجتماعی موثر است.
 
محبی رسالت اصلی ورزش و جوانان شهرستان را غنی سازی اوقات فراغت نونهالان ، نوجوانان و جوانان از طریق توسعه و فعال کردن هیات های ورزشی ذکر کرد و افزود: 12 پایگاه ورزشی و 15 رشته ورزشی آقایان و 9 رشته ورزشی خانم ها در شهرستان برنامه ها و فعالیت های خود را انجام می دهند.
 
وی اظهار کرد: در دو ماه امسال بیش از 600 ورزشکار زیرپوشش بیمه خدمات درمانی در سازمان ورزش و جوانان این شهرستان ساماندهی شدند.
 
وی نشست هم اندیشی جوانان دستگاههای اجرایی ، اردوی جوانان فعال ، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی ، برگزاری مشاوره برای جوانان قبل از ازدواج ، معرفی رابطین فعال جوانان و مسابقات ورزشی و فرهنگی را از جمله برنامه های هفته جوان در شهرستان بیله سوار ذکر کرد.
 
 
 
معاون فرماندار نیز با اشاره به مشکلات و خواسته‌ های جوانان بر لزوم شناسایی ، برنامه‌ریزی توام با کار کارشناسی و ساماندهی معضلات و مسائل جوانان تاکید کرد.  
 
او نشاط ، شادابی ، تحرک ، کوشش و تفکر در جوانان را سبب پیشرفت و توسعه جامعه دانست و گفت: دوران جوانی حساس ترین و پر شورترین دوران زندگی هر فردی است که باید به صورت آگاهانه مدیریت شود.
 
خسروی اظهار کرد: جوانان محور حرکت و توسعه جامعه هستند و مسوولان باید در ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و شکوفا شدن استعدادهای جوانان تلاش و اقدام شایسته انجام دهند.
 
او ورزش را یکی از مهم ترین عرصه های حضور جوانان و تخلیه هیجانات جوانی ذکر کرد و افزود: تهذیب و تربیت نفس همراه با تربیت جسم باید مدنظر قرار گیرد و این مهم در کنار هم ارزش دو چندانی پیدا می کند.
 
به گزارش مغان امروز از فرمانداری بیله سوار، بالازاده سرپرست بخشداری مرکزی بیله سوار نیز در این جلسه گفت: در حوزه شهری زیرساخت‌ های به نسبت خوبی برای ورزش شهروندان تدارک دیده شده اما در روستاها میزان توسعه این زیرساخت‌ها اندک است و به طور عملی جوانان روستایی از این ظرفیت ‌ها کمترین بهره را می‌برند.
 
وی افزود: فراهم‌ کردن بسترها و توسعه زیرساخت‌ های روستایی و احیای بازی‌های محلی و بومی این مناطق می‌ تواند نقشی اساسی در توسعه ورزش و سلامت افراد ایجاد کند.
 
وی اظهار کرد: با هدف توسعه ورزش های همگانی در روستاهای شهرستان همایش پیاده روی با حضور 500 نفر از اهالی در روستای مرادلو برگزار شد و همچنین به مناسبت سوم خرداد همایش دیگری در یکی از روستاهای بخش مرکزی برگزار خواهد شد.
 
وی از مسوولان دستگاههای اجرایی این شهرستان خواست در کنار توسعه عمرانی روستاها ، توسعه فرهنگی را نیز در اولویت قرار دهند.
 
او خواستار واگذاری خانه های مسکن مهر با شرایط ویژه برای قشر جوانان برای تسهیل مسکن جوانان شد.
 
وی همچنین از مسوولان اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواست نسبت به بکارگیری هماهنگی و استفاده از نیروهای کارگری بومی و جوان در فصل برداشت باغات کشت و صنعت مغان و پارس اقدام کنند.
ارسال نظرات