منصوره قیاسی در واکنش به برگزاری کنسرت های غیر اخلاقی در استان گفت: برگزاری کنسرت های اخیر، استان را به یک بحران فرهنگی واخلاقی پر خطری سوق داده است.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۱۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ چندي است که برگزاري کنسرت‌هاي موسيقي در استان نقل هر محفل و مجلسي شده است و از سوي ديگر انتقاد برخي مسولان استان را در بر داشته است.

منصوره قیاسی مدیرحوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) یزد؛ در واکنش به برگزاری این گونه از کنسرت‌های غیر اخلاقی در استان که اعتراض برخی از علما ومردم را دربرداشته است، گفت: اين موضوع به جايي رسيده است که مردم و علما و روحانيون نسبت به برگزاري کنسرت هاي پياپي، دغدغه هاي خود را مطرح کرده اند و به اين شيوه انتقاد دارند.

وی در رابطه با اصل موسیقی از نظر علما اظهار داشت: اگر چه موسیقی طبق نظر مشهور علما مورد حلال هم دارد وموسیقی مطلقا حرام نیست، اما شرکت در مجالسی که موسیقی حرام در آن به کار می رود، چنانچه حضور فرد باعث استماع موسیقی حرام شود یا تأیید گناه محسوب گردد و شرایط نهی از منکر مهیا نباشد، باید مجلس را ترک کرد؛ بنابراین اجرای اینگونه مراسم که جز ابتذال وبی دینی ارمغان دیگری ندارد از مصادیق همان رخنه‌های فرهنگی است و باید جلوی آن گرفته شود.

مدیرحوزه علمیه حضرت زینب (س) با بیان اینکه برگزاری کنسرت‌های اخیر، استان را به یک بحران فرهنگی واخلاقی پرخطری سوق داده است، خاطر نشان کرد: از دلسوزان فرهنگی استان این انتظار می‌رود که جلوی این پدیده شوم وهنجار شکن اخلاقی را که با روح معنوی انسان منافات دارد، بگیرند، تا علاوه بر برگزاري کنسرت‌هايي در شان مردم ايران، برنامه هاي نشاط آور معنوي هم از رونق بالايي برخوردار شود تا خلاء کمبود شوق و نشاط عمومي و اجتماعي در جامعه پر گردد.

یزدبانو

ارسال نظرات