ششمین یادواره 10 هزار شهید عشایر کشور امسال با محوریت شهید قاسم مدهنی در لرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۳۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان ؛ رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری کشور امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات فرماندهی سپاه حضرت ابوالفصل (ع) لرستان با گرامیداشت  29 اردیبهشت روز بسیج عشایری و با اشاره به اینکه سازمان بسیج عشایری از سال 89 اقدام به برگزاری 6 یادواره شهدای عشایری کشور در استان های مختلف می کند گفت:امسال نیز برای نخستین بار این یادواره با محوریت شهید قاسم مدهنی از فرماندهان عشایر لرستان برگزار می شود.

سردار علی پاشا محمدی با بیان اهداف برگزاری این یادواره افزود:مهمترین تاثیر برنامه های شهدا تقویت فرهنگ شهادت و بیان فضیلت ، سیره ومنش شهدا برای الگو شدن در میان جوانان جامعه است.

وی گفت:جامعه ای که از عطر حضور شهدا سیراب باشد جامعه ای زنده و پویا است که به برکت آموزه های دینی از جهاد و کشته شدن نمی هراسد.

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری کشور معیار انتخاب شهدای عشایری را شهدای قومی قبیله ای ، دارای زیست بوم و دامدار عنوان کرد و افزود:جامعه عشایری ایران در دفاع مقدس 2 درصد مردم را تشکیل داده بود که 10 هزار شهید این قشر غیور جامعه  5 درصد از کل شهدای کشور را شامل می شود.
برگزاری ششمین یادواره 10 هزار شهید عشایر کشور در لرستان

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این نشست به 76 طایفه ، 12 ایل و 164 هزار نفر جمعیت عشایری لرستان اشاره کرد و گفت:شهرستان الیگودرز با 50 هزار و 744 نفر و چمشک با 2هزار و 262 نفر جمعیت به ترتیب بیشترین و کمترین جامعه عشایری لرستان را تشکیل می دهند.

سردار توکلی افزود: ازجمله اقدامات پیش از یادواره شهید قاسم مدهنی می توان به تشکیل ستاد یادواره ، تشکیل کمیته های 15گانه بابیش از 15 جلسه مختلف، سرکشی به خانواده معظم شهید مدهنی در تهران در معیت سردار محمدی ، چاپ کتاب و تهیه بسته فرهنگی ومعرفی سبک زندگی شهید مدهنی اشاره کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان هم با بیان اینکه در کشور 22 استان عشایر نشین داریم که در این یادواره از خانواده های شهدای آنان دعوت شده است گفت:در مجموع 200 خانواده شهید در این یاواره حضور خواهند داشت.
سرهنگ پازدار به دعوت مسئولین لشکری ، کشوری واستانی اشاره کرد و افزود:هماهنگی های این یادواره از سال گذشته در سفر سردار محمدی به استان لرستان انجام شده بود.
وی گفت:در حاشیه این یادواره نمایشگاهی شامل 20 غرفه از دستاورد های بسیج دایر شده است.

لازم به ذکر است یادواره شهید قاسم مدهنی و 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور 30 اردیبهشت در پادگان امام حسین علیه السلام خرم آباد برگزار می شود.

انتهای پیام/ف


ارسال نظرات