فرماندار بویراحمد با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان گفت:کتاب و کتابخوانی از ستون‌های فرهنگ است.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۳۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

سید محمدکاظم نظری ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: از ستون‌های فرهنگ مقوله کتاب و کتابخوانی است.

 فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه سخنان رهبری در خصوص ترویج کتابخوانی باید مدنظر قرار گیرد، گفت: باید در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بر مقوله فرهنگ کتابخوانی بیشتر مدنظر قرار گرفته شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی به دلیل عدم مطالعه مفید است، گفت: با توجه به اینکه آمار خودکشی و طلاق در شهرستان بیداد می‌کند لذا باید جوانان را به سمتی سوق دهیم که از میزان آسیب‌ها بکاهیم.

نظری در بخش دیگر سخنان خود به کمبودهای فضای مطالعه در کتابخانه مرکزی یاسوج اشاره کرد و گفت: اینکه جمعیت زیادی برای مطالعه به کتابخانه مراجعه می‌کنند جای بسی خوشحالی دارد ولی باید فکری اساسی برای توسعه فضای مطالعه مراجعه کنندگان کرد.

این مسؤول احداث قرائت خانه را امری مهم در رفع مشکلات مطالعه شهروندان عنوان کرد و گفت: شهرداری باید نسبت به احداث مرکز قرائت خانه اقدام کند.

فرماندار بویراحمد در پایان تصریح کرد: شهرداری‌ها، فرهنگ و ارشاد شهرستان و دهیاران حاشیه شهر با نهاد کتابخانه‌ها همکاری داشته باشند.

ارسال نظرات