وحید شیرین زاده گفت: متاسفانه مسئولین شهرستان مشگین‌شهر دم از حمایت از سرمایه گذار می‌زنند اما نه تنها هیچ حمایتی از آنان نمی‌شود بلکه خساراتی نیز بر سرمایه گذاران وارد می‌کنند که این امر خلاف فرامین مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۷۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
وحید شیرین زاده یکی از جوانان فعال اقتصاد مقاومتی و از نخبگان فعال دانشجویی که در رشته دکتری دامپزشکی رتبه سوم دانشکده را نیز کسب کرده بود در سال گذشته با دو میلیارد ريال آورده شخصی و 500 میلیون ريال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در روستای دستگیر از توابع بخش مرکزی شهرستان مشگین‌شهر طرح پرورش دام سنگین شروع کرده است.
 
وحید شیرین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، با بیان اینکه در این طرح 20رأس دام سنگین با نژاد مونت بیلیارد استفاده شده که این نوع نژاد برای اولین بار در شمال غرب کشور در شهرستان مشگین‌شهر نگهداری می‌شود لذا این نژاد به خاطر استعدادهای بسیار خوب به عنوان یک نژاد سودآور جمعیت آن در جهان رو به افزایش است و در حال حاضر دومین نژاد شیری کشور فرانسه است که استفاده از این نژاد هم برای سیستم‌های گاوداری صنعتی و هم گاوداری های نیمه صنعتی و روستائی توصیه می‌شود چون مقاومت زیاد این نژاد توانائی اش را درمقایسه با سایر نژادها به اثبات رسانده است و هر کیلوگرم شیر آن ارزش بیشتری از میانگین شیر گاو هلشتاین با چربی کمتر دارد.
 
وی افزود: این طرح در روستای دستگیر و در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع اجرا شده است و در ایجاد این محل با مسئولین مربوطه شهرستان خصوصاً امام جمعه شهرستان و استان، فرمانده سپاه و جهاد کشاورزی شهرستان هماهنگ شده و  محل نگهداری این دام احداث شده بود.
 
وی ادامه داد: با وجود هماهنگی قبلی و تائید جهاد کشاورزی شهرستان متاسفانه دیروز در 26 اردیبهشت ماه رأس ساعت 9 صبح  بدون اطلاع قبلیف و تذکر و اخطاریه از مراجع قضایی یک دستگاه لودر از طرف جهاد کشاورزی به محل نگهداری دام ارسال و تمام سازه ها را تخریب شده است.
 
شیرین زاده خاطر نشان کرد: در احداث این محل بیش از 700 میلیون ريال هزینه ساخت و ساز شده بود و اکنون با تخریب این محل دامی که ارزش ریالی آن نزدیک به 3 میلیارد ريال است بلاتکلیف مانده و مکانی برای نگهداری آن وجود ندارد حال با این وضعیت موجود ما چکار باید انجام دهیم.
 
وی با بیان اینکه این طرح  در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و جامع عمل پوشاندن به فرامین مقام معظم رهبری ایجادشده بود گفت: در راستای اجرای این طرح بیش از 6 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از جوانان این شهرستان مشغول به کار شده بودند و تقریباً 6 خانواده از این محل صاحب درآمد شده بودند که با تخریب این محل این جوانان را با مشکل مواجه ساخته و خسارت سنگینی نیز به این واحد وارد کرده است.
 
وی تاکید کرد: سالانه 10ها و یا 100 واحد به صورت غیر مجاز در مزارع و باغات ایجاد می‌شود و هیچ گونه منابعی هم به این شهرستان و یا اقتصاد آن ندارد حال که ما در این طرح علاوه بر اشتغال زایی در اقتصاد این شهرستان نیز قدم برداشته بودیم چرا باید چنین خسارتی را متحمل شویم.
 
وی گفت: 700 میلیون ريال حقوق بیش از دو سال یک کارمند دولتی است اما متاسفانه جهاد کشاورزی در کمتر از یک ساعت 700 میلیون ريال خسارت به این واحد وارد کرد.
 
وی در پایان گفت: متاسفانه مسئولین شهرستان دم از حمایت از سرمایه گذار می‌زنند اما نه تنها هیچ حمایتی از آنان نمی‌شود بلکه خساراتی نیز بر سرمایه گذاران وارد می‌کنند که این امر خلاف فرامین مقام معظم رهبری است.
ارسال نظرات