با حضور نخبگان و جمعی از مدیران دولت نهم و دهم سومین جلسه تبیین مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) در مشگین‌شهر بر گزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۷۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، همزمان با اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت امام حسین (ع) و علمدار کربلا ابوالفضل العباس (ع) و امام زین العابدین (ع)به همت دبیر استانی و با حضور نخبگان، اندیشمندان، فرهیختگان، اصحاب رسانه، اساتید دانشگاه، دانشجویان و بنیاد نخبگان و باحضور جمعی از مدیران دولت نهم و دهم سومین جلسه تبیین مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) بر گزار شد.
 
 
 
در این مراسم سید عقیل ابراهیم زاده میزبان این جلسه در شهرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد عروج ملکوتی امام راحل مبنی بر بازخوانی اندیشه امام و انقلاب گفت: امام خامنه ای فرمودند مساله‌ی تحریف شخصیت امام (ره) خطر بزرگی محسوب می شود.
 
 
 
وی افزود: تنها راهی که می‌تواند مانع از این تحریف شود باز خوانی اصول امام است لذا نباید امام را به عنوان صرفاً یک شخصیت محترم تاریخی مورد توجه قرار داد. بعضی این چنین می‌خواهند امام را بشناسند و بشناسانند و این غلط است.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه اولین نشست سراسری این جلسه با حضور دکتر احمدی نژاد برگزار شده است گفت: دکتر احمدی‌نژاد گفت بعد از دیدار با مقام معظم رهبری باز خوانی خط امام راحل و مبانی انقلاب تکلیف بنده شد.
 
 
 
وی در ادامه به بر گزاری انتخابات شورای سیاستگذاری شهرستان اشاره کرد و گفت: اعضا انتخاب و به دبیر استانی معرفی خواهند شد.
 
 
 
وی همچنین از راه اندازی گروه احمدی نژادی‌های مشگین شهر در شبکه های مجازی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک سایت شهرستان هم فعالیت رسمی خود ر ا آغاز خواهد کرد و از سفر مدیران ارشد دولت‌های نهم و دهم برای بهتر برگزار شدن جلسات دعوت خواهد شد.
 
 
 
در ادامه جلسه حاج فیروز احمدی دبیر استان گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، قیام و نهضت اسلامی خویش را از نظر فکری، با احیای اندیشه سیاسی اسلام، به ویژه احیای تئوری حکومتی اسلام، آغاز کرد و این در حقیقت، یکی از تفاوت‌های اساسی نهضت بیدارگرانه و حیات بخش امام راحل(ره) با دیگر نهضت‌های اسلامی سده‌های اخیر بوده است و همین تفاوت اساسی، یکی از عوامل مهم موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی بوده است لذا باید تلاش کنیم که ابعاد شخصیتی بنیان گذار انقلاب را با ظرافت های هرچه بیشتر به نسل های بعدی نشان دهیم و کوشش کنیم که حرکت پر ثمر امام در هدایت و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی به تمامی مردم و نیز جوامع اسلامی نشان دهیم.
 
 
 
وی ادامه داد: زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی و پیروی محض از ولایت فقیه، اتحاد و همدلی، و تلاش مضاعف برای پیشرفت در عرصه های گوناگون، رصد حرکت دشمن و جریانات نفوذ و اقدام شایسته،خود سازی نفس و اعتقادات، مأیوس نشدن از وعده الهی و تحقّق آرمان‌های الهی،ایجاد آرامش سیاسی و همدلی و همزبانی و هوشیاری مردم و مسئولین از خدعه های دشمنان راهکارهایی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
 
 
احمدی گفت: در پی افزایش هجمه‌ها و حملات وحشیانۀ فتنه گران، خود عمارپنداران و منافقین ولایتمدار نما به رئیس جمهور سابق کشورمان ضروری است که مروری کوتاه بر مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم. در همین راستا به جستجو در بیانات رهبر فرزانه انقلاب به سبب یافتن پاسخ برخی از سوالات متداول و مطروحه ای که بعضاً از سوی جریانات فوق الذکر به منظور تشکیک اذهان مطرح می گردد پرداخته ایم.
 
 
 
سوال1: چه چیز باعث شد دکتر احمدی نژاد سال 88 رئیس جمهور ایران شود؟!
 
 
 
حضرت امام خامنه ای... :" رأی قاطع و بی سابقه‌ی مردم به رئیس‌جمهور منتخب و محترم، رأی به ویژگی‌هائی است که کارنامه‌ی چهارساله‌ی دولت نهم بدان‌ها زینت یافته است و سمت و سوی گرایش‌های اکثریتِ بی چون و چرای ملت را آشکار می‌سازد. این، رأی به گفتمان پر برکت و عزتمدار انقلاب اسلامی است؛ رأی به استکبارستیزی و ایستادگی شجاعانه در برابر سلطه‌طلبان بین‌المللی است؛ رأی به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و مبارزه با اشرافیگری است؛ رأی به ساده‌زیستی و نزدیکی با مردم و غم گساری از ضعیفان و مستضعفان است؛ رأی به کار و تلاشِ بی وقفه و خستگی ناپذیر است. اینها بخشهای مهمی است از آنچه ملت ایران از منتخبان خود مطالبه می‌کند و هر گاه کسی را با این سمت و سو بشناسد، به او دل می‌بندد و با بهره‌گیری از موهبت آزادی که هدیه‌ی انقلاب اسلامی به این ملت است، او را بر کرسی مسئولیت و مدیریت می‌نشاند. " ... (متن حکم تنفیذ دهمین دورۀ ریاست جمهور(5/12/88 )
 
 
 
سوال2: آیا روی کار آمدن دولت احمدی نژاد محصول گروه ها و احزاب و وابستگی دکتر احمدی نژاد و تیمش به آنهاست؟!
 
 
 
حضرت امام خامنه ای ...: بحمداللَّه عناصر دولت به هیچ گروه و دسته و باند و جریانی وابسته نیستند؛ این خیلی نکته‌‌ی مهمی است. مراقب باشید حرکت، اظهارنظر و حرف، انتساب به یک جریان، به یک باند و به یک گروه را پیش نیاورد، که اگر این‌طور شود، هوای نفس تقریباً انفکاک‌ناپذیر است. هوای نفس گروهی هم مثل هوای نفس شخصی است؛ آن هم همین‌طور است. هوای نفس گروهی هم انسان را بی‌حساب و کتاب به این طرف و آن طرف می‌کشاند و از خرد و جاده‌ی مستقیم منحرف می‌کند. این هم جزو لوازم اصولگرایی است.(۱۳۸۵/۰۶/۰۶ نقاط قوت دولت نهم و دهم از دیدگاه رهبر انقلاب)
 
 
 
سوال3: آیا حمایت رهبری از احمدی نژاد حمایت ویژه نبوده و این نوع حمایت های رهبری درباره‌ی همه ی دولتهاست؟!
 
 
 
حضرت امام خامنه ای: بنده از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است که تلاش نمی‌کند حاکمیت دوگانه درست کند(دومین دیدار جامعۀ مدرسین با رهبر معظم انقلاب سال 89)
 
 
 
سوال4: آیا دکتر احمدی نژاد در اردیبهشت 90 به دنبال حاکمیت دوگانه بود؟!
 
 
 
حضرت امام خامنه ای: شما ببینید در همین پنج شش روز گذشته سر یک قضیه‌ای که آنچنان هم از اهمیت بالائی برخوردار نبود- سر مسئله‌ی اطلاعات و امثال این‌ها- چه جنجالی در دنیا راه انداختند. تحلیل‌ها را بردند به این سمت که بله، در داخل نظام جمهوری اسلامی شکاف ایجاد شده است، حاکمیت دوگانه شده است، رئیس جمهور حرف رهبری را گوش نکرده است! دستگاه‌های تبلیغاتیِ خودشان را از این حرف‌های سست و بی پایه پر کردند. ببینید چطور منتظر بهانه‌اند. ببینید چطور مثل گرگ در کمین نشسته‌اند که یک بهانه‌ای پیدا کنند، هر جور می‌توانند، حمله کنند. می‌دانند که دولت مشغول تلاش و فعالیت و خدمت است. خب، واقعاً در کشور دارد خدمت انجام می‌گیرد. هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبری طرفدار است. ما که راجع به شخص قضاوت نمی‌کنیم؛ ما کار را، خط را، جهت گیری را ملاک و معیار قرار می‌دهیم. آنجائی که کار و خدمت و تلاش هست، حمایت ما هست، حمایت مردم هست. و بحمداللَّه امروز کار دارد انجام می‌گیرد. مسئولین دولتی هم حقاً و انصافاً دارند تلاش می‌کنند؛ هم اعضای دولت، هم بخصوص خود رئیس جمهور. اینها شب و روز ندارند؛ من می‌بینم، من از نزدیک شاهدم. اینها دائم مشغول کارند، مشغول خدمت و تلاشند. (بیانات در دیدار مردم استان فارس؛(03/02/1390)
 
 
 
سوال5: آیا اساساً خود عمار پنداری و فواره‌ی بصیرت بودن کار خوبی است؟!
 
 
 
حضرت امام خامنه ای ... : یک سؤالی هم در خلال صحبت بود، من این را گاهی بیرون هم شنفته‌ام. می‌گویند آیا ما هم باید مثل رهبری موضع بگیریم یا نه؟ خوب، رهبری یک تکلیفی دارد، ما یک تکلیف دیگر داریم. ببینید، نبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می‌شود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل می‌کند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزی نیست. اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحاً اعلام می‌شود؛ همینی است که من صریحاً اعلام می‌کنم. (نظر رهبر انقلاب درباره مواضعی که به ایشان نسبت داده می‌شود؛(31/5/1389).
 
 
 
سوال6: آیا دولت دهم مثل دولت نهم پرکار نبود و بیشتر حاشیه سازی می‌کرد؟!
 
 
 
حضرت امام خامنه ای: پرکاری این دولت هم انصافاً چیز برجسته‌ای است؛ حتی بعضی‌هایی که مخالف هم هستند، این را نمی‌توانند انکار کنند؛ یعنی بی‌انصافی‌ها هرچه هم زیاد باشد، نمی‌تواند بر این حقیقت غلبه پیدا کند که دولت شما انصافاً دولت پرکاری است و تلاشتان وکارتان و تحرکتان خیلی زیاد است. این بسیار جای خرسندی دارد. دولت نهم و دولت دهم شناخته شده به پرکاری، پشتکار و خسته نشدن؛ سعی کنید این حالت را، این سُمعه‌‌ی خوب را تا آخرین لحظات حفظ کنید؛ خدا هم ان‌‌شاءالله کمکتان خواهد کرد.(2/6/1391) انتخابات ۹۲ | نقاط «قوت» دولت نهم و دهم.
 
 
 
سوال7: آیا دکتر احمدی نژاد انسانی بود که تنها تظاهر به ساده زیستی می‌کرد؟! آیا او جرثومۀ فساد است؟!
 
 
 
حضرت امام خامنه ای: ساده‌زیستی- بخصوص در خود آقای رئیس‌جمهور- خوب و برجسته است و چیز با ارزشی است؛ در مسئولین هم- کما بیش؛ یک جایی کمتر، یک جایی بیشتر- بحمداللَّه هست. ساده‌زیستی چیز بسیار با ارزشی است. ما اگر بخواهیم تجمل و اشرافی گری و اسراف و زیاده‌روی را- که واقعاً بلای بزرگی است- از جامعه‌مان ریشه‌کن کنیم، با حرف و گفتن نمی‌شود؛ که از یک طرف بگوئیم و از طرف دیگر مردم نگاه کنند و ببینند عملمان جور دیگر است! باید عمل کنیم. عمل ما بایستی مؤید و دلیل و شاهد بر حرف‌های ما باشد تا اینکه اثر بکند. این خوشبختانه هست. فاصله‌تان را با طبقات ضعیف کم کرده‌اید و کم نگه دارید و هر چه که ممکن است آن را کمتر کنید.(2/6/1387) انتخابات ۹۲ | نقاط «قوت» دولت نهم و دهم.
 
 
 
سوال8: آیا دولت دکتر احمدی نژاد دولتی رانت خوار و سوء استفاده کننده از امتیازات ریاست جمهوری بود؟!
 
 
 
حضرت امام خامنه ای: بی‌اعتنایی به امتیازات، کار بی‌وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ این دولت است و همه‌ی کسانی که در صدد قضاوت هستند، باید به این نکات با ارزش توجه کنند. (آخرین دیدار رئیس جمهور و اعضای هیات دولت دهم با رهبر انقلاب؛(23/4/1392).
 
 
 
سوال9: آیا دکتر احمدی نژاد شخصی مرده و مدیری ناشایست است و دورانش تمام شده است؟!
 
 
 
حضرت امام خامنه ای: کاری که باید بر آن همت بگمارید، این است که رشته ی خدمت را رها نکنید. همه‌ی تلاش‌ها منحصر نیست در فلان وزارتخانه یا فلان مسئولیت در دولت؛ نه، صحنه ی کشور صحنه ی تلاش است، صحنه ی کار است، صحنه ی فعالیت است؛ و این کار، دو جور می‌تواند انجام گیرد: متوجه اهداف انقلابی، و غیرمتوجه به اهداف انقلابی. شما چه در دولت آینده و در دولت‌های آینده حضور داشته باشید، چه نداشته باشید، کاری که انجام می‌دهید و مسئولیتی که برعهده می‌گیرید - که طبعاً امثال شماها، مدیران شایسته و کارآمد، در هر بخشی از بخش‌ها خالی از مسئولیت نمی‌مانند - سعی کنید آن را با توجه به اهداف انقلاب و با رویکرد هدف‌های انقلاب انشاءالله انجام دهید. خدای متعال شماها را مأجور خواهد داشت، ما هم در حد خودمان و به قدر خودمان تشکر می‌کنیم. (بیانات در آخرین دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت دهم؛(23/4/1392).
 
 
 
سوال10: آیا احمدی نژاد 8 سال مملکت را ویران کرده است؟!
 
 
 
حضرت امام خامنه ای: خب، نقاط قوّتی وجود دارد؛ ضعف‌هائی هم وجود دارد. در جمع‌‌بندی نقاط قوّت و نقاط ضعف، وقتی ما نگاه می‌کنیم، ترجیح را به نقاط قوّت می‌دهیم؛ لیکن این معنایش این نیست که ما ضعف‌ها را نباید برطرف کنیم. خب، در طول این چند سال در کشور کارهای وسیع عمرانی انجام گرفته؛ به خصوص در مناطق دوردست، در بخش‌های مختلف؛ این‌ها واقعاً کارهای مهمی است؛ این یک رویکرد بسیار مهمی در حرکت دولت است. از این قضیه بگیرید، تا پیشرفت‌های چشم گیری که در زمینه‌‌ی علم و فناوری به وجود آمده. این پیشرفت‌هائی که در این چند سال در زمینه‌‌ی علم و فناوری صورت گرفته، خیلی قابل توجه است. در زمینه‌‌ی ارتقاء جایگاه کشور در عرصه‌‌ی سیاست خارجی و مسائل بین‌‌المللی هم همین جور است. امروز در عرصه‌‌ی سیاست خارجی، ثقل و وزنه‌‌ی کشور با چند سال قبل تفاوت دارد؛ ما در مسائل، تأثیرگذاریم؛ اینها مهم است. در حوادثی هم که پیش آمده، ما تأثیرگذار بوده‌‌ایم - که آن، داستان جداگانه‌‌ای دارد - به نظر ما آن هم خیلی مهم است. یک بخش دیگر از این نقاط قوّتی که به نظر من روی آن باید تکیه کرد، مسئله‌‌ی برجسته شدن ارزشهای انقلاب است. در این سال‌هائی که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزش‌های انقلاب و چیزهائی که امام به آن توصیه می‌کردند و ما آنها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده: مسئله‌‌ی ساده‌‌زیستی مسئولان، استکبارستیزی، افتخار به انقلابی گری. یک دوره‌‌ای بر ما گذشت که اسم انقلاب و انقلابی گری و این‌ها به انزوا افتاده بود؛ سعی می‌کردند به عنوان یک ارزش منفی یا ضد ارزش، از این چیزها یاد کنند؛ مقاله می‌نوشتند، حرف می‌زدند، گفته می‌شد. امروز خوشبختانه این جور نیست، درست بعکس است؛ گرایش عمومی مردم و مسئولان کشور به حرکت انقلابی، جهت گیری انقلابی، ارزش‌های انقلابی و مبانی انقلاب است. این را توجه داشته باشید که یکی از عوامل گرایش مردم به دولت، همین هاست؛ یعنی مردم به این ارزش‌ها اهمیت می‌دهند. مسئله‌‌ی دعوت به عدالت، مسئله‌‌ی ساده‌‌زیستی، دور بودن مسئولان از تجمل؛ اینها خیلی چیزهای مهمی است. بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیأت دولت‌؛(2/6/1391)
 
 
 
یک نکته‌ی دیگر هم که در مورد این دولت در طول این هشت سال مورد نظرم بود و بارها هم به آن اشاره کردم، این است که این دولت بحمدالله توانست شعارهای انقلاب را سر دست بگیرد و به آنها افتخار کند و آنها را در جامعه مطرح کند.بیانات در آخرین دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت دهم؛( 23/4/1392).
 
 
 
در پایان جلسه اعضای شورای تبین اندیشه امام ره در مشگین شهر انتخاب و به دبیر استان معرفی شدند.
ارسال نظرات