همایش علمی پژوهشی دوروزه یاسوج با هدف توسعه پایدار گردشگری با حضور مسئولان استانی در دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۸۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
همایش دو روزه ملی روز یاسوج با حضور شهردار یاسوج، رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج ، اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج،مدیر کل میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسئولان استانی در دانشگاه آزاد برگزار شد.

 

در ابتدای این برنامه،ریس دانشگاه آزادواحد یاسوج به ظرفیت های مهم مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در توسعه گردشگری و اقتصادی اشاره کردو افزود: امروز یاسوج می تواند به عنوان پتانسیلی عظیم حرفهای زیادی را در جنوب کشور داشته باشد.

 

حجت الاسلام آل بویه به دلاورخیزیهای مردمان این سرزمین در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: همیشه خرسند و خوشحال از این هستم که نام زیبای آریو برزن را بر سرزبانها می شنوم.

 

وی آریو برزن را نماد استواری،غیور مردی سرزمین پارس دانست وافزود:مردمان این سرزمین همیشه در صحنه های تاریخ و چه در صحنه های مهم هشت سال دفاع مقدس و چه در صحنه امروز جنگ نرم همیشه حماسه آفریده اند.

 

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در ادامه به عجین شدن عطر و بوی این سرزمین به نام اهل بیت اشاره کرد و گفت: در هرکجا از این سرزمین قدم بگذاری عطر خوش یکی ازاهل بیت به مشام خواهد رسید که نمونه بارز آن وجود امامزاده های و نواده های اهل بیت از جمله حرم خواهر مبارک امام ر1ضا(ع) در این استان است.

 

دبیر این همایش یکی از اهداف برگزاری این همایش را توسعه زیرساختها و استفاده از خلاقیت های دانشجویان و جوانان برای توسعه پایدار دانست و افزود: ادغام اولین همایش ملی روز یاسوج به مناسب پنجاهمین سالگرد تأسیس این شهر با دومین همایش توسعه پایدار  دانشگاه آزاد می تواند راه گشای خوبی برای توسعه استان باشد.

 

صمد نجاتیان به ارسال بیش از 70مقاله به دبیر خانه این همایش اشاره کرد و افزود: هفتاد مقاله به دبیر خانه این همایش ارسال شده که بر اساس دواری های صورت گرفته 10مقاله حائز رتبه برتر شدند.

 

وی به چاپ مقالات ارسال شده به دبیر خانه این همایش خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته دبیر خانه همایش با میراث فرهنگی استان ،این مقالات به چاپ خواهد رسید.

 

از مهمترین حاشیه های این همایش را می تواند تبلیغات دو مجمع  بزرگ کوبو دنا و مجتمع آزادی باقری دو برادر کارآفرین استانی را در این همایش دانست.

 

همچنین حضور اندک شرکت کنندگان در این همایش نیز مزید برعلتی بود که موجب شد این همایش آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگیرد.

ارسال نظرات