انس با قرآن موجب سعادت انسان است

قاری برجسته مصری گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه جوامع اسلامی از مهم‌ترین نیازهای امروز ما برای مقابله با هجمه‌های دشمنان علیه دین اسلام است.
کد خبر: ۸۶۷۸۶۱۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمود عبدالباسط پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه تخصصی آموزش تلاوت قرآن کریم که با حضور قاریان برگزیده استان کردستان در سنندج برگزار شد در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: انس با قرآن و در خدمت این کتاب آسمانی بودن موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی با بیان اینکه تدبر و تسلط بر معنای آیات از فراگرفتن تکنیک‌های قرائت ضرورت بیشتری دارد، گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه جوامع اسلامی از مهم‌ترین نیازهای امروز ما برای مقابله با هجمه‌های دشمنان علیه دین اسلام است.

وی در خصوص تلاوت‌های خود در استان‌های مختلف ایران، گفت: همه استان‌های ایران برای من ارزشمند هستند و هنگامی مردم را می‌بینم که با فرزندان خود به مساجد و محافل قرآنی می‌آیند بسیار خرسند می‌شوم.

استاد عبدالباسط در خصوص کسب مقام دوم سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سال گذشته توفیقی حاصل شد پس از مرحوم استاد حسن دانش مقام دوم مسابقات بین المللی را کسب کنم که این جایگاه برای من ارزش معنوی فراوانی داشت

عبدالباسط در خصوص بهترین راه برای ارتقای سطح تلاوت قاریان نیز اظهار کرد: صدا و تسلط بر روایت نشان از قدرت قاری نیست و نباید به آن بسنده کرد، بلکه باید راه تدبر و تفسیر آیات و معنی قرآن را بشناسیم و درک کنیم.

قاری برجسته مصری برگزاری کرسی‌های تلاوت برای قاریان ایرانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: تمرین و تلاوت و برگزاری محافل قرآنی همه‌روزه از رموز مهم موفقیت قاریان مصری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار