حلقه صالحین پلاک عاشقی با سخنرانی شیخ مرتضی دهقانی با موضوع اطاعت پذیری و ولایت مداری و با حضور جوانان فیروزآّباد در مسجد دوازده امام برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۸۶۴۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، در این جلسه ابتدا وصیت نامه شهید علیرضا آتشکار قرائت شد و در ادامه حجت الاسلام دهقانی با موضوع اطاعت پذیری و ولایت مداری صحبت کرد.

وی با بیان اینکه اقامه نماز بصورت جماعت یکی از مصادیق اطاعت پذیری و ولایت مداری است، بیان داشت: زندگی شهدا نیز سراسر اطاعت بود چراکه حرف فرمانده را گوش می دادند و درجا نزدند و بزرگترین ویژگی شهدا نیز همین اطاعت پذیری آنها است.

حجت الاسلام مرتضی دهقانی با اشاره به اینکه قصه خانه نشینی امیرالمومنین(ع) و زیر سوال رفتن غدیر نیز برای این بود که مردم ولایت پذیر نبودند بیان کرد: ما نیز باید قصه ولایت پذیری و اطاعت پذیری را تمرین کنیم.

شیخ مرتضی دهقانی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن میلاد امام زمان (عج) و تبریک این ایام، برخی از کارهای اشتباهی که در برخی جشن ها و خیابان ها انجام میدهند را خلاف مقررات و احکام اسلامی برشمرد و اظهار داشت: برخی رفتارهای ما در نیمه شعبان در خور امام زمان(عج) نمی باشد.

در ادامه حجه الاسلام دهقانی ضمن معرفی کتاب زندگینامه شهید ابراهیم هادی "سلام بر ابراهیم"قسمتی از زندگینامه این شهید را بیان نمود.

در پایان جلسه نیز به پرسش ها و شبهات و مسایل دینی جوانان حاضر در جلسه پاسخ داد.


ارسال نظرات