رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم محمدبلباسی و شهید رضا عادلی گفت: اردو و گردشگری از ارکان‌های خاص تربیت دست‌جمعی است و در بسیج روز به روز این فعالیت روبه رشد است.
کد خبر: ۸۶۷۸۶۵۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج،  سردار نقدی افزود: اردوهای راهیان نور در بین جوانان ثاثیر خوب و ویژه‌ای داشته و خانواده‌های بسیاری به همین خاطر از ما تشکر کردند.
 
سردار نقدی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه موضوع اردویی و گردشگری بسیار گسترده تر خواهد بود تا برنامه راهیان نور کمی‌تر و کیفی‌تر برگزار شود. یکی از موضوعاتی که در برنامه ششم در دستور کار خواهد بود موضوع ساخت محل اردویی راهیان نور شهرستانی خواهد بود و باید تا دو یا سه سال آینده همه شهرستان‌ها این محل را ایجاد کنند.این محل در بیشتر شهرستان‌ها نطقه‌یابی شده و مسئولیت شهرستانی باید تلاش کنند که از برنامه عقب نمانند.
 
وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم باید 70 میلیون نفر روز زائر راهیان نور داشته باشیم، اظهار کرد: توجه به کیفیت کمی و کیفی اردوها مد نظر باشد تا کسانی که یکبار به این اردوها می‌آیند برای بار دوم تشنه‌تر باشند.
 
سردار نقدی از برنامه ساخت دهکده‌های مقاومت در استان‌های کشور با توجه به برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: این دهکده‌های مرکزی برای تفریحات انقلابی خواهد بود و در عین حال که جوانان به تفریح در آن می‌پردازند باید با برنامه‌های متنوع، غنای بصیرتی در آنها افزایش یابد و روح شجاعت و جهاد در آنان تقویت شود.
 
وی گفت: موضوع دیگری که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است موضوع گردشگری تعالی بخش است به این معنی که به هر نطقه‌ای که سفر می‌کنیم محیط ما محیط تعالی بخش باشد نه فسادزا که دشمن در صدد ان است.امروز دشمن اراده و ایمان جوانان ما را هدف گرفته است بنا براین در محیط های تفریحی باید توجه به ارزش‌های گردشگری متمرکز باشد.
 
وی افزود: نقاطی که به عنوان مسیر گردشگری انتخاب می‌شود روح معنوی و ارزشی آنها مورد توجه قرار گیرد به عنوان مثال کسانی که برای تفریح به شمال می رودند در کنار استفاده از طبیعت باید به ارزشهای آن منطقه مانند سردار جنگل و شهید شیرودی که الام بخش هستند، نیز توجه شود.
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

ارسال نظرات