نخبه یزدی درباره اینکه چه اقداماتی را برای تولید انبوه رساندن اختراع خود انجام داده است ابراز داشت:متاسفانه با اینکه این دستگاه مشابه خارجی ندارد مورد بی مهری قرار گرفته و پس از گذشت 1سال هنوز پاسخی در این زمینه داده نشده است.
کد خبر: ۸۶۷۸۷۰۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹

خبرگزاری بسیج:جوان در فطرت و سرشت خویش، حق گرا و خداگراست و ویژگی هایی نظیر تمایل به ابتکار و خلاقیت و زیبایی دارد و باید زمینه های رشد این خصوصیات فطری برایش فراهم شود.

او هم چون نهالی است که اگر به آن آفتاب، آب و خاک مناسب داده شود، رشد می کند و سالم می ماند و در برابر حوادث طبیعی خم به ابرو نمی آورد و از اصل خود بازگشت نمی کند تا این که همچون درختی تنومند و استوار گردد.

وانان، عاشق حق و حقیقت و علاقه مند به تقدس اند جوان نسبت به نیکی و درستکاری حساسیت مخصوصی دارد و از آن لذت می برد. او در ذهن خود مدینه فاضله ای را ترسیم می کند که در آن تمامی ناپاکی ها از بین می رود.

مزارع سرسبز و خرم با کوشش جوانان آباد است، چرخ های عظیم صنایع با نیروی قوی جوان در حرکت است، ذخایر طبیعی که در اعماق معادن نهفته است با همت نسل جوان استخراج می شود، پایه های اقتصاد کشورها به نیروی فعال جوانان استوار است، دفاع از مرزها و حفظ استقلال و امنیت ممالک بر عهده نسل جوان است و در نهایت صعود به بالاترین قله های کمال به دست توانای جوان میسر می شود.

به مناسبت و در آستانه روز جوان به سراغ یکی ازجوانان نخبه یزدی رفتیم تا با اهداف،آرزوها و انتظارات این نسل کارآمد و پویا آشنا شویم

محمدرضا زینلی در سال 1371 در یزد چشم به جهان گشود .وی دوران دبستان را در مدرسه محتاج علی و دوران راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه امام حسن (ع) گذراند و پس از فراغت از دوران دبیرستان درسال 1391 در رشته الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد پذیرفته شد

محمدرضا که علاقه و استعداد فراوانی در زمینه الکترونیک داشت مدت ها به دنبال عملی ساختن ایده خود بود تا اینکه در ترم اول دانشگاه با تشویق ها و حمایت های استاد درس ریاضی فیزیک خود تصمیم گرفت تا با راهنمایی استادش آرزوی دیرینه خود را به واقعیت مبدل سازد و از این رو شروع به تحقیق در زمینه عملی ساختن طرح خود کرد.

محمدرضا بالاخره پس از دو سال تلاش مداوم توانست در سال 1393طرح خود را عملی کرده و آن را درسازمان اختراعات و مالکیت صنعتی کشور به ثبت برساند.

گفتگوی خواندنی یزدامروز با این جوان نخبه را از دست ندهید؛

جوان نخبه یزدی در باره اختراع خود گفت: دستگاهی که بنده آن را اختراع کرده ام «سیستم هوشمند راننده مجازوضدسرقت اتومبیل»نام دارد که اتومبیل به فردی اجازه رانندگی می دهد، که اولا دارای گواهینامه معتبر بوده و دوما صاحب اتومبیل باشد تا با تشخیص اثر انگشتش وی اتومبیل روشن شود

نخبه یزدی ادامه داد: اثر انگشت فرد صاحب اتومبیل توسط دستگاه ذخیره شده و تا آن را تشخیص ندهد روشن نمی شود که این ویژگی از سرقت اتومبیل جلوگیری می کند

محمدرضا زینلی با اعلام این مطلب که البته امکان استفاده فرد ثالث از صاحب اتومبیل نیز وجود دارد افزود: راننده می تواند با واردکردن کد امنیتی اتومبیل خود، استفاده افراد غیر را نیز فراهم آورد

وی ثبت مشخصات راننده توسط این سیستم را از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه عنوان کرد و افزود : در حال حاضر در صورت بروز جرایم رانندگی،پلیس صاحب اتومبیل را مسبب حادثه ومجرم می داند که با استفاده از این فناوری،دستگاه فرد ی را که در آن لحظه راننگی می کرده و مرتکب جرم شده است را معرفی می کند

وی درباره اینکه چه اقداماتی را برای تولید انبوه این دستگاه انجام داده است ابراز داشت: طی جلساتی که با پلیس راهنمایی و رانندگی گذاشته شده این دستگاه به تائید پلیس راهور استان یزد رسیده و نامه نگاری هایی هم با پلیس راهور کشور جهت تائید و استفاده انجام شده که متاسفانهبا اینکه این دستگاه مشابه خارجی ندارد مورد بی مهری قرار گرفته وپس از گذشت 1سال هنوز پاسخی در این زمینه داده نشده است.

نخبه علمی یزد قیمت تمام شده این دستگاه را هفت میلیون و500هزار ریال اعلام کردو خاطر نشان ساخت : البته در صورتی که این محصول به تولید انبوه برسد قیمت تمام شده آن به نصف کاهش میابد.

وی با ابراز گلایه شدیداز مسئولان استان گفت: متاسفانه مسئولان یزد، برای جوان یزدی و اختراعات او ارزشی قایل نبوده و همین بی تفاوتی آنان سبب شده تا بسیاری از جوانان نخبه یزدی نسبت به اختراع و نوآوری دلسرد شوند.

محمدرضا زینلی افزود: از مسئولان می خواهم به جوانان اهمیت بیشتری بدهند و از آنان حمایت های مالی و معنوی داشته باشند چرا که جوانان امروز مدیران فردای کشور بوده و کم کاری های آنان در این زمینه خسارات سنگینی را در آینده به کشور وارد خواهد آورد.

وی جوانان را موتور محرکه رشد و پیشرفت کشور عنوان کرد و ادامه داد: امروز جوانان وظیفه دارند با تلاش و همت نسبت به آبادانی کشور کوشا باشند و مردم و مسئولین نیز باید به نسل جوان اعتماد کرده و باهموار کردن مشکلات، آنان را یاری رسانند

زینلی خطاب به نسل جوان کشور اظهار داشت: باید جوانان همیشه و همه حال یادخدا را فراموش نکنند و در سخت ترین لحظات زندگی به خداوند پناه ببرند.

جوان مبتکریزدی در پایان موفقیت های خود را مدیون خداوند، پدر و مادر و استادفیزیکش دانست و گفت : خدا را شکر گذارم و دست پدرومادر و اساتید خود از جمله استاد پورهاشمی را می بوسم واز همگی به آنان تشکر می کنم

دانشجوی نخبه یزدی کلمات زیر را نیزچنین توصیف کرد:

جوانی:شور و شوق و زندگی که باید قدر آن رادانست

موفقیت:یک امر دست یافتنی برای همه

اختراع :خدمت به مردم و سربلندی

پدر:نماد استقامت و پایداری

مادر:نماد فداکاری

محمدرضا زینلی :بنده ای از بندگان خدا

ارسال نظرات