معاون کتابخانه‌های استان یزد:

طرح "یک داستان تازه، یک استکان چای تازه" در یزد برگزار می‌شود

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: طرح "یک داستان تازه، یک استکان چای تازه" در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۸۷۰۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، با اشاره به طرح "کتاب تأثیرگذار من" که در آن افراد چند کتاب که در زندگی‌شان تحول ایجاد کرده و سبب تغییر مسیر زندگیشان بوده را معرفی می‌کنند، اظهار داشت: در دوره جدید مدیریت کتابخانه‌های عمومی از ابتدای مردادماه سال گذشته، طرح "یک داستان تازه، یک استکان چای تازه" مطرح شد.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به اینکه ما نیز خود متولی ترویج کتاب و کتاب‌خوانی هستیم، تصریح کرد: در این طرح، کارکنان این اداره‌کل هر روز از ساعت 8 صبح گرد هم می‌آیند و به مدت 15 دقیقه در قالب طرح "یک داستان تازه، یک استکان چای تازه" به مطالعه کتاب می‌پردازند.

عطارها گفت: علت نامگذاری این طرح با عنوان "یک داستان تازه، یک استکان چای تازه" به دلیل همراهی چایی اول صبح با مطالعه کتاب دانست.

وی افزود: در اولین مرحله از باهم‌خوانی کتاب در این اداره کل مجموعه 8 جلدی "قصه‌های خوب، برای بچه های خوب" استاد "مهدی آذریزدی" نویسنده بزرگ ادبیات کودک و نوجوان در مدت 8 ماه در این برنامه خوانده شد.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد بیان کرد: مجموعه داستانی 8 جلدی "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" مشتمل بر قصه‌های کلیله و دمنه، قصه‌های مرزبان‌نامه، قصه‌های قابوس‌نامه و سندبادنامه، قصه‌های مثنوی معنوی، قصه‌های قرآن، قصه‌های شیخ عطار، قصه‌های گلستان و ملستان و قصه‌های چهارده معصوم است.

عطارها با اشاره به اینکه در شهریورماه یا مهرماه امسال نقد مجموعه 3 جلدی "روزها" اثر دکتر "محمد علی اسلامی ندوشن" به صورت ملی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در دومین مرحله از باهم‌خوانی کتاب در این اداره کل مجموعه 3 جلدی "روزها" خوانده می‌شود.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوابی در استان عنوان کرد: پیشنهاد دادیم این طرح در ادارات برگزار شود و هر اداره‌ایی 15 دقیقه صبح را به مطالعه کتاب اختصاص دهد.

ارسال نظرات