خبرهای داغ:
«بوی خوش محمدی» ترجمه کتاب «نفحات محمدية» نوشته محمد جواد مغنیّه است که به شرح احادیثی از پیامبر گرامی اسلام پرداخته است و توسط دکتر سید محمد رضا ابن الرسول ترجمه شده است.
کد خبر: ۸۶۷۸۸۳۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، یدالله جنتی رئیس اداره نشر پژوهشگاه مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: پس از قرآن کريم، سنت نبوی تنها تکيه‌گاهی است که می‌تواند مايه همدلی و همياری امت اسلامی باشد.

وی افزود: حديث نيز به مثابه بهترين تجلی اين سنت، ذهن و دل انديشمندان اسلام را همواره به خود جلب کرده است.

جنتی تصریح کرد: کتاب «نفحات محمدية» کوششی است در فراهم آوردن بخشی از احاديث حکمت‌آميز و حکمت‌آموز رسول اکرم(ص) که بيشتر محدثان، در صحت مضامين آن هم‌داستانند.

وی افزود: نويسنده کتاب که خود از عالمان بزرگ شيعه در روزگار ماست، آهنگ آن داشته که با گزينش سخنانی کوتاه و جذاب از پيام‌آور وحی، جوانانِ جويای دين و دانش را با پرتوهايی از معارف بلند اسلام آشنا نمايد. مترجم نيز که خود از استادان مبرز دانشگاه اصفهان است با مقدمه ای عالمانه بر «بوی خوش محمدی» اميدوار است توانسته باشد برگردانی قابل قبول از آن عرضه کند.

رئیس اداره نشر پژوهشگاه مطالعات اسلامی در پایان تأکید کرد: این اثر 328 صفحه ای در قطع رقعی به قیمت 11000 تومان به بازار کتاب عرضه و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها