"320 میلیون ریال صرفه‌جویی اقتصادی با مشارکت بسیج سازندگی"

پرداخت هشت میلیارد ریال تسهیلات اقتصادمقاومتی در دلیجان

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت دلیجان گفت: سال گذشته هشت میلیارد ریال تسهیلات اقتصادمقاومتی در دلیجان پرداخت شد که زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای 116 نفر فراهم شد.
کد خبر: ۸۶۷۸۸۶۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

سرهنگ دوم پاسدار سیدمحمد سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی شهرستان دلیجان در سال گذشته در راستای تحقق اقتصادمقاومتی اظهار داشت: بسیج سازندگی این شهرستان بیش از ده میلیارد ریال اعتباری که در راستای طرح‌های اقتصادمقاومتی و اشتغالزایی در اختیار داشته مبلغ هشت میلیارد ریال را به متقاضیان در قالب تسهیلات ارائه کرده است.

وی با اشاره به عرصه‌های مختلف فعالیت بسیج سازندگی و میزان هزینه کرد در این عرصه‌ها افزود: در عرصه کشاورزی بیش از 44 هزار مترمربع از زمین‌های این شهرستان زیر کشت زعفران هستند که این میزان کشت با ارائه تسهیلاتی معادل 165 میلیون ریال محقق شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت دلیجان تصریح کرد: در عرصه کشت زعفران برای 85 نفر به شکل مستیقم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است که زمینه اشتغال 15 نفر به طور مستقیم و مابقی به شکل غیرمشتقیم فراهم شده است.

سرهنگ دوم پاسدار سجادی تصریح کرد: در عرصه پرورش بلدرچین با همت بسیج سازندگی 25 هزار قطعه بلدرچین با اعتباری معادل یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال در اختیار متقاضیان قرار گرفت و زمینه اشتغال برای 8 نفر نیز فراهم شد.

وی در ادامه به فعالیت بسیج سازندگی در پرورش آبزیان اشاره کرد و گفت: 25 هزار قطعه ماهی در هر دوره پرورش با اعتباری معادل 300 میلیون ریال و اشتغال 3 نفر در این عرصه از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی دلیجان بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت دلیجان تصریح کرد: پرورش شترمرغ، دام‌های چندقلوزا، پرورش مرغ بومی، دستگاه‌های صنایع تبدیلی در زمینه‌های فرآوری لبنیات، اسانس گیر و روغن‌گیر با اعتبار چهار میلیارد و 180 میلیون ریال محقق شد و زمینه اشغال 20 نفر از متقاضیان بازار کار با مساعدت بسیج سازندگی دلیجان فراهم شد.

سرهنگ دوم پاسدار سجادی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در عرصه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در طرح‌های جهادی و هجرت گفت: رنگ‌آمیزی بیش از دو هزار متر مدرسه در دلیجان و روستاهای همجوار صورت گرفت و بیش از 200 میلیون ریال صرفه‌جویی اقتصادی برای آموزش و پرورش به همراه داشت.

وی در ادامه گفت: برگزاری اردو های جهادی یک‌روزه در غالب حلقه‌های صالحین برای کمک به سازندگی و محرومیت ‌زدایی با حضور 219 نفر برگزار شد که در زمینه‌های کمک در برداشت محصولات کشاورزی، لایروبی جوب و استخرهای روستا مشارکتی فعال داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت دلیجان با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی گفت: برگزاری اردوهای جهادی هفت روزه به استعداد 480 نفر روز با حضور جهادگران بسیجی در زمینه‌های رنگ‌آمیزی و فضاسازی روستاهای شهرستان به میزان یک‌هزار و 300 متر، با صرفه‌جویی 120میلیون ریال برای روستاها، کمک به کارهای عمرانی روستا و اجرای برنامه‌های فرهنگی در روستاها از دیگر فعالیت‌های درخور توجه بسیج سازندگی دلیجان محسوب می‌شود.

سرهنگ دوم پاسدار سجادی تصریح کرد: اعزام هفت اکیپ درمانی به روستاها و مناطق محروم ، ویزیت بیش از 150 بیمار به صورت رایگان، برگزاری17 کارگاه آموزشی، مشاوره ازدواج و افزایش موالید برای بیش از دو هزار نفر از عموم مردم شهرستان، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 400 نفر از کشاورزان و دامداران با موضوعات جلوگیری از آفات محصولات کشاورزی و پیشگیری از بیماری‌های دام و علمی کردن کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف منابع آب نیز توسط بسیج سازندگی صورت گرفته است.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی کاشت زعفران، پرورش بلدرچین و شترمرغ به میزان 60 نفر ساعت در راستای تحقق اقتصادمقاومتی از عمده فعالیت‌های بسیج سازندگی دلیجان بوده است که امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اقدامات بیشتری را با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات