در پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران مطرح شد؛

بسیاری از افراد علائم اولیه سرطان‌های دهانی را نمی‌شناسند

رئیس پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران با اشاره به اینکه بسیاری از افراد نسبت به علائم و تظاهرات اولیه سرطان‌های دهانی بی‌اطلاع هستند، اظهار کرد: همچنین تعداد زیادی ازمردم به آثار زیان‌بار مصرف سیگار و سایر مواد دخانی در بهداشت دهان و تشدید بیمار‌ی‌های دهانی توجه ندارند.
کد خبر: ۸۶۷۸۹۲۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، پنجاه و ششمین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی انجمن دندانپزشکان ایران با حضور غلامرضا غزنوی، رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، دکتر علیرضا زالی ریاست کل سازمان نظام پزشکی ایران، پاتریک هسکات، ریاست FDI، و جمع کثیری از دندانپزشکان سراسر کشور در سالن اجلاس سران افتتاح شد.

 

ذر ابتدای این همایش غلامرضا غزنوی، رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران با اعلام اینکه هیئت مدیره انجمن، فعالیت‌های ارزنده‌ای از جمله همکاری نزدیک با شعب شهرستان‌ها انجام داده است، گفت: هیئت مدیره برگزاری سمینار‌ها و کنگره‌های مختلف فعالیت در کمیته‌های مختلف و ارتقاء جایگاه انجمن بر محافل بین‌المللی بخصوص دعوت از ۵ تن از شخصیت‌های برجسته در این کنگره‌ها رسالت خود را در جهت ارتقاء دانش روز دندانپزشکی و خدمت رسانی به همراهان بر عهده گرفته است.

 

در ادامه علی تاجرنیا، رییس پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران با بیان اینکه سلامت دهان به عنوان بخشی از سلامت عمومی بدن هنوز به عنوان چالشی برای جامعه بشری بوده گفت: این موضوع همه ساله شاهد توجه سازمان بهداشت جهانی، فدراسیون جهانی دندان‌پزشکی و دیگر سازمان‌های مهم بین‌المللی قرار دارد.

 

بیش از ۷۰ درصد از بیماران دیابتی از اهمیت سلامت دهان خود آگاهی ندارند

رئیس پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران با اشاره به اینکه علاوه بر سیاست‌گذاری دولت‌ها و تلاش سازمان‌های غیردولتی نقش دندان‌پزشکان و کار‌شناسان سلامت دهان امروزه بسیار حیاتی و مهم است، گفت: دندان‌پزشکان علاوه بر آموزش بهداشت و آشنا کردن بیماران با اصول پیشگیری از بیماری‌های دهان می‌توانند از طریق معاینات دقیق در تشخیص به موقع بسیاری از بیماری‌ها نقش مهمی ایفا کنند، آمار‌ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد بیماران دیابتی از بیماری خود مطلع نیستند و بیش از ۷۰ درصد آنان از اهمیت سلامت دهان خود آگاهی ندارند.

 

مردم به آثار زیانبار مصرف سیگار و سایر مواد دخانی در بهداشت دهان توجه ندارند

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بسیاری از افراد نسبت به علائم و تظاهرات اولیه سرطان‌های دهانی بی‌اطلاع هستند، اظهار کرد: همچنین تعداد زیادی ازمردم به آثار زیانبار مصرف سیگار و سایر مواد دخانی در بهداشت دهان و تشدید بیمار‌ی‌های دهانی توجه ندارند.

 

وی افزود: وظیفه ما است که با بالا بردن دانش و آگاهی مردم و صرف وقت کافی در معاینه دقیق بیماران آن‌ها را برای بهره‌گیری از زندگی بهتر یاری کنیم، در این زمینه کنگره‌های علمی فرصتی است برای به یاد آوردن آنچه قبلاً آموخته‌ایم و یاد گرفته آنچه نمی‌دانیم.

 

رئیس پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران با تأکید بر اینکه دانش دندان‌پزشکی ایران از ابتدای شکل‌گیری به درستی بنانهاده شده است، تشریح کرد: اساتید و دندانپزشکان ایرانی پابه‌پای آخرین یافته‌های علمی آموزش دیده‌اند و به وسیله آشنایی با آخرین تکنولوژی‌ها مهارت کسب کرده‌اند.

 

تاجرنیا، تصریح کرد: سالانه بسیاری از همنوعان از کشورهای منطقه و نقاط دور برای دریافت خدمات با کیفیت دندان‌پزشکی به کشور ما می‌آیند که این امر به خوبی نشانگر دانش بالا و مهارت دندانپزشکان ایرانی است.

 

وی با اشاره به اینکه کنگره‌های انجمن دندانپزشکی ایران همواره نقش مهمی برجسته‌ای در ارتقاء دانش دندانپزشکی داشته است عنوان کرد؛ این کنگره‌ها امروز با حضور بیش از ده‌هزار نفر اساتید، دانشمندان، دندان‌پزشکان‌، تکنیسین‌ها و کار‌شناسان سلامت دهان توانسته است نقش مهمی در آموزش پس‌ از فارغ‌التحصیلی داشته باشد.

 

گسترش پوشش بیمه‌ای گامی مؤثر برای دسترسی آسان و عادلانه مردم به خدمات دندان‌پزشکی

این مقام مسئول ضمن تأکید بر اینکه گسترش پوشش بیمه‌ای برای برخی از خدمات سطح یک توانسته است منجر به دسترسی آسان و عادلانه در دریافت خدمات دندان‌پزشکی شود، اقزود: در این میان نقش شورای سلامت دهان که برای اولین بار به صورت سازمان یافته شکل گرفت بی‌تأثیر نبوده است.

 

رئیس پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران با بیان اینکه ورود دولت به امر درمان و تلاش در جهت گسترش خدمات دندان‌پزشکی امر پسندیده و مؤثری است ادامه داد، لکن باید با بررسی دقیق الگوهای درمانی در سایر کشور‌ها و با استفاده از تجارب نه چندان مناسب دخالت دولت در امر اجرا با این مسئله مواجه شد.

 

تاجرنیا با اشاره به تلاش‌های انجمن دندانپزشکی برای ایجاد روابط دوستانه با دولت گفت: در این جهت این انجمن نقش مؤثر خود را در تعیین گایدلاین‌ها، شاخص‌های اصلی تعیین تعرفه نظارت بر اجرای صحیح درمان ایفا نموده است.

 

وی ادامه داد، انجمن دندانپزشکی تلاش می‌کند همچنین ضمن حمایت از اقدامات دولت نظرات کار‌شناسی خود را جهت بهینه شدن علوم و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ابراز کند و در این کنگره علاوه بر توجه به بخش‌های مهم علمی مورد نیاز دندان‌پزشکان، به امر سلامت و دندان‌پزشکی اجتماعی توجه ویژه‌ای شده است.

 

برگزاری سمپوزیوم سلامت دهان و کارگاه‌های ترک سیگار کنگره

این مقام مسئول به برگزاری سمپوزیوم سلامت دهان در این کنگره پرداخت و گفت: همچنین اجرای کارگاه‌های ترک سیگار در خدمات دندان‌پزشکی به عنوان یکی از برنامه‌های فدراسیون جهانی دندان‌پزشکی FDI و سمینار ملاحظات بیماران دیابتیک در دندان‌پزشکی به عنوان برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۶ از جمله موضوعات مورد بحث کار‌شناسان و دندان‌پزشکان در این کنگره خواهد بود.

 

رئیس پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران گفت: برگزاری نمایشگاه مواد و تجهیزات دندان‌پزشکی در کنار این کنگره علاوه بر پیوند دانش و صنعت توانسته است باعث آشنایی هر چه بیشتر دندان‌پزشکان با آخرین دستاوردهای دنیا و تجهیزات دندان‌پزشکی و تکنولوژی‌های جدید درمانی شود که البته باید تأکید کنم برگزاری این کنگره نتیجه تلاش‌های بیش از نیم قرن برنامه‌ریزی سازمان‌یافته مؤسسین در دوران‌های مختلف می‌باشد.

 

در پایان مراسم افتتیاحیه از تمبر پنجاه و ششمین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی انجمن دندانپزشکان ایران رونمایی شد و همچنین این کنگره تا روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 


ارسال نظرات
آخرین اخبار