معاون علوم پزشکی دانشگاه بروجرد گفت: هم اکنون ۹۰۰ بیمار سرطانی در بروجرد استان لرستان وجود دارد که ۲۰۰ بیمار نیازمند شیمی درمانی هستند که به دلیل نبود امکانات و بخش شیمی درمانی به استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۷۸۹۵۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد رضا مهرابی، معاون علوم پزشکی دانشگاه بروجرد در همایش بیماران خاص این استان که در سالن دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۹۰۰ بیمار سرطانی در بروجرد وجود دارند که ۲۰۰ نفر از آن نیازمند شیمی درمانی بوده که به دلیل نبود مرکز شیمی درمانی برای درمان به استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه این نبود امکانات مشکلات زیادی را برای افراد سرطانی و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است، افزود: باید هرچه سریع‌تر جهت رفع مشکلات آنان و احداث مرکز شیمیایی در این شهرستان اقدام کرد.

 

به گفته معاون علوم پزشکی دانشگاه بروجرد، مرکز بیماری‌های خاص در بروجرد با بیش از پنج میلیارد تومان ساخته و تجهیز شد که بخش‌های دیالیز و آزمایشگاه و فیزیوتراپی این مرکز در حال فعالیت است و بخش‌های تالاسمی و شیمی درمانی هم در حال پیگیری است تا راه اندازی شوند.

 

حتی یک دستگاه اتوبوس برای جابجایی بیماران وجود ندارد

مهرابی ادامه داد: در این راستا خیرین می‌توانند وارد عمل شوند و به کمک بیماران خاص بشتابند؛ متاسفانه مرکز بیماری‌های خاص واقع در فاز ۸ شهرک اندیشه بروجرد حتی یک دستگاه اتوبوس برای جابجایی بیماران هم ندارد و بیماران برای رفت و آمد در این مرکز با مشکل مواجه می‌شوند.

 

معاون علوم پزشکی بروجرد اظهار داشت: تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام شده اما هنوز اتوبوسی برای تردد در این مسیر قرار داده نشده است؛ در سال ۸۹ انجمن بیماری‌های خاص در بروجرد راه اندازی شد که هدف از تاسیس خدمت رسانی به بیماران بوده است.

 

 

در ادامه مجید شمس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد نیز گفت: انسان‌ها همواره به دنبال شرایط بهتر برای زندگی بوده‌اند اما هر چه علم پیشرفت می‌کند و تجهیزات زندگی بیشتر می‌شود، دغدغه‌ها و استرس و همچنین فشارهای عصبی بیشتر می‌شوند.

 

شمس، با بیان اینکه بی‌تحرکی، استفاده از غذاهای آماده، فست فود و استرس سبب بروز بسیاری از بیماری‌ها شده و شادی و نشاط در بین چهره‌ها نسبت به دوره‌های گذشته کمتر شده است، بیان کرد: امروز در شهر‌ها انسان‌ها در کنار هم احساس غربیگی می‌کنند و از احوالات هم خبر ندارند و همین انزوا طلبی، افسردگی و بیماری‌های روحی و روانی را به دنبال دارد.

 

به گفته وی اضافه وزن و کم تحرکی زمینه بروز بسیاری از بیماری‌ها را فراهم کرده و می‌توان نتیجه این همه مشکل را در مراکز درمانی که روز به روز شلوغ‌تر می‌شوند مشاهده کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: نیاز است که الگوی مصرف افراد جامعه کشورمان تغییر یابد و تحرک، ورزش و تغذیه سالم را در برنامه روزانه قرار دهیم.

ارسال نظرات