مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، افزایش صادرات را از مهم‌ترین سیاست‌های این سازمان نام برد و گفت: تمامی فرآیندهای مربوط به حوزه تولید و صادرات به ویژه کاهش زمان ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن به فعالان اقتصادی ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۰۰۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری تسنیم از قشم، حمید رضا مومنی بعد از ظهر امروز در همایش بررسی مشکلات و موانع تولید و صادرات با تاکید بر توسعه گردشگری و پرورش نیروی انسانی متخصص در قشم و با اشاره به عزم جدی دولت با فعال سازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان اظهارداشت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تولید صادرات محور و انتقال فناوری به سرزمین اصلی مهم‌ترین برنامه‌های مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان‌داشت: با توجه به عقد تفاهم نامه پرورش 20 هزار نیروی ماهر و نیمه ماهر از طریق آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور، این طرح از سال گذشته در قشم آغاز و حدود یک‌هزار نیرو بر حسب نیاز صنایع منطقه آزاد قشم از آموزش‌های مختلف بهره‌مند شده اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، افزایش صادرات به کشورهای خارجی را از مهم‌ترین سیاست‌های این سازمان نام برد و بر اجرای تمامی فرآیندهای مربوط به حوزه تولید و صادرات به ویژه کاهش زمان ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن به فعالان اقتصادی تاکیدکرد.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود از سفر هیئت 180 نفره کشور چین به منطقه آزاد قشم تا پایان هفته جاری خبرداد و ایجاد بانک و بیمه خارجی را از مهم‌ترین سرفصل‌های شش‌گانه هئیت چینی در این سفر عنوان‌کرد.

وی در ادامه اضافه‌کرد: سفر مدیرعامل تمپ بانک روسیه با هدف ایجاد بانک خارجی در منطقه آزاد قشم به عنوان یکی دیگر از اقدامات جدی این سازمان در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در قشم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 2 بار در هر ماه خبرداد و گفت: این سازمان نیز آمادگی دارد تا هر 15 روز یک بار، نشست هم اندیشی را با صاحبان صنعت و فعالان اقتصادی قشم با هدف بررسی مشکلات و نیازهای آنان برگزار کند.

مومنی در بخش پایانی سخنان خود بر تهیه فهرستی از نیازهای حوزه صنعت منطقه آزاد قشم در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری و اعلام آن به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از عملیات عاجل زودبازده برای افزایش 50 درصدی سهم صادرات از قشم به خارج از کشور تاکیدکرد.

ارسال نظرات