اهالی استان اردبیل در یک سال گذشته با حضور در فضای مجازی بیش از 500 میلیارد تومان پول خرج کردند.
کد خبر: ۸۶۷۹۰۳۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش در همایش روز ملی ریاضیات که در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، با تجلیل از معلمان و اساتید پیشکسوت و با تجربه علم ریاضی اظهار کرد: جوانان ما باید بیشتر با درس ریاضی انس بگیرند چرا که آموزش ریاضیات در توسعه علوم مهندسی، پزشکی و حتی طبابت به عنوان یک مهارت کافی نیاز جدی است.
 
وی تصریح کرد: خانه ریاضیات در کنار آموزش و کارورزی 180 فارغ‌التحصیل رشته ریاضی باید انرژی خود را در مسیری صرف کند تا این فارغ‌التحصیلان از محل آموزش و مهارت ریاضی خود در بخش‌های حسابرسی، علوم کاربردی کامپیوتر و ورود به فضای مجازی درآمد برای خود کسب کنند.
 
استاندار اردبیل با یادآوری اینکه اهالی استان اردبیل در یک سال گذشته با حضور در فضای مجازی بیش از 500 میلیارد تومان پول خرج کردند، گفت: این هزینه‌ها مربوط به حضور در فضای اینترنت، شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام بوده در حالی که حتی یک میلیارد تومان تولید و درآمد در این زمینه نصیب جوانان استان اردبیل نشده است.
 
خدابخش به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توصیه کرد اقدام به تولید محتوا در رشته ریاضیات و علوم یارانه و فضای مجازی کنند تا از درآمدهای نجومی در این حوزه بهره‌مند شوند.
 
وی پیشرفت و توسعه روزافزون علوم و فنون به ویژه سرعت بالای دانلود مطالب با بهره‌گیری از اینترنت پرسرعت و شبکه تلفن همراه شامل نسل سوم و چهارم را یادآور شد و افزود: شرکت مخابرات شاهرگ این ارتباط را فراهم کرده و ما باید از این بستر برای ایجاد درآمد و اشتغال جوانانمان استفاده کنیم.
 
خدابخش بیان کرد: ‌فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به جای منتظر ماندن برای ورود به کارهای اداری و استخدام‌های محدود دولتی بهتر است در این حوزه‌ها ورود پیدا کنند.
ارسال نظرات