خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: بیش از یک هزار رزمنده از خراسان جنوبی از چهار شهر قاین، فردوس، طبس و بیرجند که تنها شهرهای استان در آن زمان بودند؛ در عملیات غرور آفرین بیت المقدس حضور داشتند.
کد خبر: ۸۶۷۹۰۹۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، علی قاسمی صبح امروز در نشست خبری ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: امسال سوم خرداد مقارن است با میلاد امام زمان(عج) که در این ایام برنامه های مردمی نیز تدارک دیده می شود.

وی عنوان کرد: سالروز عملیات بزرگ بیت المقدس و فتح خرمشهر در سه مرحله انجام شد و قریب 28 روز به طول انجامید.

وی یادآور شد: هویزه، حمیدیه و خرمشهر در نتیجه این عملیات غرور آفرین از دشمن باز پس گرفته شد و در خیلی از بخش ها مانند هورالعظیم ، طلاییه و کوشک به مرزهای بین المللی رسیدیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: عملیات بیت المقدس بعد از فتح المبین بزرگترین عملیات در دوران دفاع مقدس بود؛ به لحاظ عده رزمندگان ، وسعت منطقه ای که آزاد شد و بازتاب جهانی که این عملیات داشت و این عملیات بصره را در معرض خطر و تهدید قرار داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان افزود: رزمندگان با همت و تلاشی خستگی ناپذیر و با بهره گیری از تمام توان و امکانات و نیروی ایمان و اراده توانستند از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایند.

وی یادآور شد: در این عملیات 19 هزار نفر از نیروهای دشمن توسط رزمندگان ما در خرمشهر به اسارت درآمدند ، سه لشکر عمده دشمن محاصره شدند، 16 هزار نفر از نیروهای دشمن کشته شدند و سرانجام خرمشهر قهرمان به دامان ایران اسلامی بازگشت و خونین شهر دوباره عنوان خرمشهر را کسب کرد.

این پیشکسوت دفاع مقدس بیان کرد: سوم خرداد در تاریخ ایران اسلامی به پیروزی بزرگی تبدیل شد که همه ساله این روز را جشن می گیریم. امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با شعار حماسه ای " ما آماده ایم" نامگذاری شده است و ستاد کل نیروهای مسلح این فرمان را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان این روز بزرگ، ابراز داشت: سوم خرداد روز ملی و دینی برای ملت ایران تلقی می شود و در تقویم کشور به نام روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است. این روز تنها به نیروهای مسلح اختصاص ندارد بلکه مال همه ملت ایران است.

قاسمی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت سوم خرداد در استانداری تشکیل و برنامه ها به فرمانداری ها ابلاغ شده است گفت: یکشنبه دوم خرداد مصادف با نیمه شعبان و میلاد امام عصر(عج) روز "سرباز گمنام امام زمان و مدافعان حرم" نامگذاری شده است و دوشنبه سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی است که بیشترین برنامه ها را در سراسر استان خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ادامه داد: سه شنبه چهارم خرداد روز "دزفول، مقاومت و پایداری" نامگذاری شده است زیرا در این روز دزفول یعنی شهری که بیشترین بمباران موشکی را داشت؛ توسط رزمندگان ما آزاد شده است.

برگزاری بیش از 400 برنامه، سالروز فتح خرمشهر در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه های عمومی نیز تدارک دیده شده است خاطرنشان کرد: گلباران گلزار مطهر شهدا روز پنج شنبه 30 اردیبهشت ماه جاری توسط بنیاد شهید و نیروهای مسلح اجرا می شود و دیدار از خانواده های معظم شهدای عملیات بیت المقدس در تمام شهرها و بخش ها را داریم که توسط اعضای ستادها و بسیجیان صورت می گیرد.

قاسمی ادامه داد: روز سوم خرداد ویژه برنامه بانگ مقاومت و پیروزی در ساعتی که آزادگان به میهن برمی گردند اجرا می شود که به طور مستقیم از صدا و سیما و در بلندگوهای مدارس ، پایگاه های بسیج در ادرات، اصناف و مساجد پخش خواهد شد.

وی اظهار داشت: برنامه های فرهنگی متعددی مانند برپایی جشن ها، شب شعر و خاطره گویی در مساجد، محلات، خوابگاه های دانشجویی، همایش تجلیل از رزمندگان فتح خرمشهر در روز دوم خرداد برگزار می شود.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: بیش از یک هزار رزمنده از خراسان جنوبی از چهار شهر قاین، فردوس، طبس و بیرجند که تنها شهرهای استان در آن زمان بودند در عملیات غرور آفرین بیت المقدس حضور داشتند.

وی عنوان کرد: ویژه برنامه هایی از جمله گردهمایی بصیرتی با سخنرانی سرهنگ خسروی از پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرستان سرایان و همایش تجلیل از رزمندگان با سخنرانی سردار مولوی از پیشکسوتان دفاع مقدس در قهستان روز سوم خرداد برگزار می شود.

افتتاح 10 پروژه بسیج سازندگی، سوم خرداد ماه در مناطق محروم خراسان جنوبی 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: افتتاح 10 پروژه بسیج سازندگی که نه پروژه شامل احیا و لایروبی قنات و یک پروژه افتتاح خانه عالم در روستاهای نوفرست، همت آباد طبس، اسدآباد نهبندان، چنشت سربیشه، محمدآباد بشرویه، شهر زهان و روستای ورزگ قاین روز سوم خرداد انجام می شود.

وی بیان کرد: جشنواره بومی ـ محلی در روستای چهکند، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در روز جمعه 31 اردیبهشت ماه و مسابقات فرهنگی ـ ورزشی در همه شهرستان ها برگزار می شود.

قاسمی ادامه داد: برگزاری مراسم در مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) ، برپایی نماز شکر در تمام مساجد و نمازخانه های مراکز نظامی و انتظامی ، ایستگاه صلواتی در سطح شهر و بازار به همت بسیج اصناف، نمایشگاه عکس و کتاب و اجرای مارش های نظامی در میادین بزرگ شهر بیرجند از دیگر برنامه های در روز سوم خرداد است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: در مجموع بیش از 400 عنوان برنامه در سطح استان برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر برگزار می شود که اقشار مختلف بسیج از جمله دانش آموزی، دانشجویی، مسجد و محلات، اصناف و غیره در آنها مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی نیروی انسانی سازمان بسیج نیز اردوی خانوادگی رزمندگان عملیات بیت المقدس به مشهد مقدس پیش بینی شده است.

انتهای پیام/12

ارسال نظرات
پر بیننده ها