خبرهای داغ:
رجبی‌دوانی در ناحیه ی مقاومت بسیج امام رضا (ع)
پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: هنگامی که رژیم سعودی در سال ۶۶ دست به کشتار حاجیان ایرانی زد، امام خمینی(ره) فرمودند "اگر از صدام بگذریم از آل‌سعود نمی‌گذریم"، با این حال برخی از مسئولان برای شیوخ سعودی لیموشیرین ایرانی می‌فرستادند.
کد خبر: ۸۶۷۹۱۰۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگذاری بسیج از اصفهان ، محمد حسین رجبی دوانی  در جمع مسئولان فرهنگی حوزه‌های مقاومت بسیج ناحیه امام رضا(عج) اصفهان درباره موضوع جایگاه ولایت در اعتقادات اظهار داشت: ولایت، ابداع اسلام بود و مردم قبل از اسلام، نسبت به ولایت، معرفتی نداشتند و در قرآن کریم آمده که فقط و فقط خداوند متعال، صاحب ولایت بر ما است و پس از آن، پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) صاحب ولایت هستند.

وی افزود: در قرآن کریم آمده است که کسانی که ولایت خدا، پیامبر(ص) و امام علی(ع) را بپذیرند جزو حزب خداوند هستند، در حقیقت مسلمانان در پرتو ولایت به حزب الله تبدیل می‌شوند و بر اساس وعده الهی، پیروزی، نصیب حزب الله است، بنابراین اگر مسلمانان به حزب الله تبدیل شوند ارزش دارد و پیروز هستند و مسلمانان بدون ولایت به حزب الله نمی‌رسند.

کارشناس تاریخ اسلام با اشاره به ویژگی‌های صاحب ولایت در جامعه اسلامی بیان کرد: صاحب ولایت، مرجعیت دینی مردم را به‌عهده دارد، اگر از صاحب ولایت پیروی نشود و غاصبانی، ولایت را غصب کنند دین مردم از بین می‌رود، در تاریخ به‌وضوح مشاهده می‌شود که بسیاری از حاکمانی که ولایت را غصب کردند، در اعتقادات مردم دست بردند و بسیاری از اجزای دین را تغییر دادند.

وی ادامه داد: مرجع بودن برای وحدت مسلمانان، مدیریت و حکومت کردن بر مردم و رهبری سیاسی و اجتماعی جامعه، اجرای عدالت و زمینه‌سازی برای رشد و تعالی فرد و جامعه از جمله ویژگی‌ها و شئون صاحب ولایت است.

عدم‌اطاعت از «ولی» مانع تحقق حاکمیت اسلامی

رجبی دوانی با بیان اینکه لازمه ولایت، اطاعت است، بیان کرد: صاحب ولایت اگر اطاعت نشود، حاکمیت اسلامی وی محقق نمی‌شود؛ در تاریخ اسلام می‌بینیم که عدم اطاعت از امام علی(ع) ایشان را خانه‌نشین کرد، اما پس از مدتی مردم به امام علی(ع) رو آوردند اما متأسفانه عده کمی از مردم امام علی(ع) و همچنین امام حسن(ع) را به‌عنوان «ولی» (صاحب ولایت) قبول داشتند و سایر مردم، این 2 بزرگوار را به‌عنوان خلیفه قبول داشتند و هرگز به‌خوبی از 2 امام معصوم اطاعت نکردند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا انقلاب اسلامی، ولایت حاکمیت پیدا نکرد، 250 سال امامان معصوم در جامعه حضور داشتند اما مردم خود را از حاکمیت ولایت محروم کردند، برای تحقق حاکمیت لازم است تا عنصر وجود رهبر الهی (امام و یا نائب امام) و استقبال مردمی در کنار یکدیگر وجود داشته باشد.

حفظ جمهوری اسلامی، وظیفه همه مردم جهان

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برای نخستین‌بار در انقلاب اسلامی، ولایت حاکم شده است، تصریح کرد: اینکه امام راحل فرمودند که اگر انقلاب شکست بخورد، اسلام شکست می‌خورد، تعارف نبود چراکه برای نخستین‌بار ولایت حاکم شده است، امام راحل در جمع مهمانان خارجی در دهه فجر فرموده‌اند حفظ نظام جمهوری اسلامی وظیفه همه مردم جهان، حتی غیرمسلمان‌ها است، چون ولایت برای نجات بشریت است و در ادامه می‌فرمایند "دشمنان ما نگذاشتند که این مهم به گوش جهانیان برسد".

کنار زدن ولایت تفرقه ایجاد می‌کند

رجبی دوانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آسیب شناسی عدم توجه به منویات و فرامین ولایت اظهار داشت: کنار زدن ولایت، تفرقه ایجاد می‌کند، اگر به ولایت اعتنا نشود تفرقه و 2دستگی در جامعه به وجود می‌آید همان تفرقه‌ای که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) و کنار زدن امام علی(ع) به‌صورتی عجیب به وجود آمد.

وی گفت: بروز انحراف در اعتقادات مردم، بازگشت از دین و ایجاد انحراف در جامعه از دیگر نتایج عدم اطاعت از ولایت است، هنگامی که پیامبر اکرم(ص) رحلت کردند، و خبر رحلت و جانشینی خلیفه اول به گوش مردم رسید، جریانی عظیم از بازگشت از اسلام به‌نام "جریان اهل ردّه" ایجاد شد و این نتیجه عدم تبعیت از ولایت و کنار زدن ولایت در جامعه بود چراکه درباره هیچ پیامبری نداریم که پس از رحلت آن پیامبر، مردم این‌گونه ارتداد داشته باشند.

پژوهشگر تاریخ اسلام بیان کرد: در غدیر خم پیامبر اکرم(ص) از همه قبایل دعوت رسمی کرد که "من را در حج همراهی کنید" و این دعوت بی‌سابقه بود، هنگامی که پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) را معرفی کرد و بیعت گرفت، فرمودند که "حاضران این انتخاب را به غائبان بازگو کنند"، جمعیت عظیم این موضوع را در قبایل خود مطرح کردند اما هنگامی که مردم شنیدند که ابوبکر خلیفه شده است به اصل دین شک کردند و مرتد شدند.

وی تصریح کرد: حاکمیت طاغوت و از بین رفتن آزادی مردم و آسیب پذیر شدن جامعه اسلامی و طمع دشمنان به آنان از دیگر پیامدهای کنار زدن ولایت است، اگر ولایت، اطاعت نشود شأن ولایت پایین می‌آید و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

برخی از مسئولان معرفت ولایی ملت ایران را ندارند

رجبی دوانی با اشاره به تبیعت ملت ایران از ولایت خاطرنشان کرد: مردم ما تا کنون برای ولایت سنگ تمام گذاشتند، اما برخی از مسئولان، معرفتی را که مردم دارند، ندارند، یکی از آقایان می‌گفت "من نسبت به همه رفقایم به امام راحل جسورتر بودم و حرفهایی را که دیگران نمی‌زدند من می‌زدم"، این موضوع نشان می‌دهد که این فرد از ولایت اطاعت نکرده است.

وی بیان کرد: وقتی امام راحل فرمودند که "ناوگان آمریکا را بزنید"، فرمانده جنگ در آن زمان اطاعت نکرد، همچنین هنگامی که رژیم سعودی در سال 66 دست به کشتار حاجیان ایرانی زد، امام خمینی(ره) فرمودند "اگر از صدام بگذریم از آل سعود نمی‌گذریم"، با این حال برخی از مسئولان برای شیوخ سعودی لیموشیرین ایرانی می‌فرستاند و در دوستی با این حکومت جنایتکار با یکدیگر مسابقه می‌دادند، همه این موضوعات نشان از این دارد که عدم اطاعت از ولایت، شأن ولایت در جامعه را پایین می‌آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها