سردار ذوالقدر از برگزاری رزمایش امداد و نجات با شعار امنیت، آسایش و رفاه در روز 23 اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۹۱۵۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
به گزارش سرویس مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛ سردار ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه تهران در بازدید از محل استقرار چادرها وادوات سازمان بسیج اصناف در محل برگزاری رزمایش امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار قسم اعلام کرد: معمولا از رزمایش و مانور مفهوم آمادگی استنباط می شود؛ برای ایجاد آمادگی در گردان های بیت المقدس و یگان امداد و نجات، مهندسی بحران و آماد و بخش های داخلی مانند ادارات و سازمان های همکار، اصناف و نهادهای مردمی و آنهایی که می توانند ر بحران کمک باشند ؛ سناریوی رزمایش امداد و نجات با شعار امنیت، آسایش و رفاه نوشته شد.
 
وی ادامه داد: یک شهرک کامل ساختیم یعنی یک شهر زلزله زده را با کمک دستگاه های مختلف ایجاد کردیم و ان شاالله روز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه این رزمایش آغاز می شود.
 
سردار ذوالقدر عنوان کرد: برای حقیقی نشان دادن این رزمایش یک بیمارستان صحرایی ایجاد کردیم که با حضور 11 پزشک در تخصص های مختلف، 6 آزمایشگاه و پاتولوژی مشغول به فعالیت است که روزانه 1000 نفر از افراد مناطق محروم  جنوب تهران را ویزیت می شوند.
 
جانشین فرمانده سپاه تهران خاطر نشان ساخت: این بیمارستان جزء مانور امداد و نجات هم هست و روز مانور مصدومین و آسیب دیدگان به این مکان منتقل می شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این رزمایش لازم بود شهرک مبنایی وجود داشته باشد چرا که وقتی زلزله رخ داد خیلی ها علاقه مند هستند در محل خودشان بمانند اگر بتوانیم اعتماد آنها را با ایجاد یک محیط آرام، امن و دارای خدمات در اختیارشان جلب کنیم فرصت بازساری بهتر با کمک دستگاه ها و ادارات و سازمان های مختلف امنیتی، دفاعی، بهداشتی و صنوف ایجاد می شود.
 
سردار ذوالقدر با اشاره به رخ دادهای مهم و جدید این رزمایش اذعان داشت: چند پروژه مهم در رزمایش هست که تا کنون اجرا نشده است؛ از جمله دفن، کفن و نماز میت اضطراری که سازمان بهشت زهرا(س) مسئولیت آن را بر عهده دارد برای متوفیان از مانکن هایی استفاده شده که برای شناسایی و عکس برداری منتقل می شوند.
 
وی افزود: علاوه بر این یک کار پرتویی را انجام خواهیم داد و در کنار آن نشت کلر، انفجار آب و برق و گاز و حریق پمپ بنزین را خواهیم داشت.برای اجرای این رزمایش هماهنگی دستگاه ها بایکدیگر اهمیت دارد چرا که  هر دستگاه به تنهایی می تواند کار خود را انجام دهد اما فعالیت آنها کنار هم مهم است.
 
جانشین فرمانده سپاه تهران در پایان یادآور شد: نمایش توانمندی دستگاه ها نیز در میدان به نمایش گذاشته می شود؛ همچنین با توجه به اینکه معمولا در این نوع حوادث سارقین برای سو استفاده هجوم می آورند با کمک نیروی انتظامی و برادران یگان امام رضا(ع) کار مراقبت و دفاع را انجام داده و پس از نفوذ سارقین با آنها بر خورد می کنند.
 
منبع: سازمان بسیج اصناف و بازاریان
انتهای پیام /
ارسال نظرات