مدیرعامل بانک صنعت و معدن مطرح کرد

نقش پررنگ بانک صنعت و معدن در پروژه های فولادی، پتروشیمی و صنایع زیرساخت

مدیرعامل بانك صنعت و معدن گفت : با اجرایی شدن برجام و رفت وآمد هیأت های سیاسی ، اقتصادی و تجاری به ایران فضای مثبتی ایجاد شده است كه زمان به ثمر نشستن و خروجی مثبت این رفت و آمدها فرارسیده است.
کد خبر: ۸۶۷۹۱۷۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن، علی اشرف افخمی در دیدار با ولفگانگ تیفن وزیر ایالتی اقتصاد و علوم جامعه دیجیتال ایالت تورنیگن آلمان، با بیان این مطلب افزود: ما در صدد هستیم تا با استفاده از همكاری و همراهی در پروژه های مشترك اقتصادی و صنعتی در كنار توسعه مهارت ها ، جذب تخصص و فناوری های روز صنعتی ، اقتصادی درخشان و پایداررا خلق كنیم كه قطعا این اقتصاد پایدار تامین كننده منافع طرفین در دراز مدت است.

وی در این دیدار كه آندرس كری رئیس هیات مدیره شركت توسعه این ایالت نیز در آن حضور داشت، ضمن قدردانی از برخی كشورها كه پس از اجرایی شدن برجام حضور رسمی خود را در اقتصاد و صنعت ایران اعلام كرده اند تصریح كرد: آلمان با توجه به صنعت و اقتصاد رو به رشدش نباید از كنار بازار صنعتی ایران به راحتی بگذرد زیرا پتانسیل ایران در تمام زمینه ها از جمله معدن، پتروشیمی و سایر بخشها ی مهم صنعتی بسیار بالاست و آلمانی ها به خوبی بر این نكته واقفند.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن تاكید كرد: اجرای یک سرمایه گذاری مشترك موفق و سیستمی كه در آن بتوان به انتقال تكنولوژی از كشورهای بزرگ صنعتی اقدام نمود، شاخص هایی هستند كه برای طرفین قابل قبول است.

وی تصریح كرد: فضای سرشار از آرامش اقتصادی و عمومی ایجاد شده بین ایران و جامعه جهانی پیش زمینه حركت های سازنده برای گسترش روابط و معاملات مالی-اقتصادی است كه می توان با تكیه برآن در مسیر تامین مالی پروژه های زیربنایی و خدمات فنی و مهندسی با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی و قراردادهای منعقده با اعتبار دهندگان بین المللی گام های اساسی برداشت.

افخمی تاكید كرد: بانك صنعت و معدن به عنوان یك بانك توسعه ای نقش بسیار مهمی در تامین مالی پروژه های فولادی، پتروشیمی، نیروگاه، و صنایع زیرساخت دارد و می تواند همگام با شركای خارجی نقش مهم خود را در بازار بكر و قابل اعتماد ایران پر رنگ تر كند.

افخمی تاكید كرد: ما به عنوان یك بانك اعتقاد داریم كه داشتن برنامه و چشم انداز آینده می تواند به صورت جدی در همكاری ها تاثیر گذار باشد. ما باید همكاری های ایران با جامعه جهانی و بالعكس را یك فرصت خاص اقتصادی بدانیم كه می تواند برای دوطرف نتیجه های مثبتی را به دنبال داشته باشد.

وی بار دیگر بر لزوم درك شرایط فعلی توسط هیات های اقتصادی و بانكی آلمانی تأكیدكرده وخواهان تسریع و تسهیل شرایط برقراری روابط فراگیرتر بین بانكهای آلمانی و طرفهای ایرانی شد.

وی اظهارامیدواری كرد كه در آینده، بانك صنعت ومعدن با بانك های اروپایی به خصوص بانك های آلمانی برای تأمین مالی، همكاری های گسترده ای را انجام دهد.

افخمی در ادامه از قصد این بانك برای گسترش شعب بانك ایران و اروپا -كه اكنون تنها در هامبورگ قرار دارد- به برخی دیگر از كشورهای اروپایی خبر داد و گفت مطابق قوانین سرمایه گذاری در ایران هرنوع مشاركت با كشورهای خارجی باید منجر به حمایت از بخش خصوصی و ورود دانش و فن‏‎آوری به كشورمان شود.

وی با اشاره به این كه طی دو سال گذشته روابط خوبی بین این بانك و شركت‌های آلمانی ایجاد شده تصریح كرد: در شرایط پساتحریم فرصت‌های زیادی برای مشاركت مالی شركت‌های اروپایی در ایران ایجاد شده است و زمینه های آن در حال اجرایی شدن است.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن با اشاره به این كه بانك‌ها و مؤسسات آلمانی می‌توانند مهارت، تجربه، منابع و فناوری را به كشورمان انتقال دهند گفت: ما در آینده اعتبارات خوبی را در تعاملات بین بانكی به كشور جذب خواهیم كرد.

وی گفت: بانك ایرانی-آلمانی ایران و اروپا (EIH) كه در هامبورگ آلمان قرار دارد بازوی مناسبی برای شروع تعاملات بانك صنعت و معدن با بانك های اروپایی است.

افخمی سرمایه گذاری در بخش‌های پتروشیمی، نفت، گاز، راه‌آهن، صنایع با تكنولوژی بالا و استارت آپ‏ها را فرصت‌های مناسبی برشمردكه بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری آلمانی می‌توانند برای سرمایه‌گذاری و همكاری اقتصادی با ایران روی آن متمركز شوند.

گفتنی است ایالت تورنیگن با مركزیت ارفورت ، ١٦ هزار كیلومتر مربع مساحت و بیش از ٢ میلیون و دویست هزار نفر جمعیت و هفت بخش دارد و ماشین سازی و تكنولوژی استفاده از نور از مهمترین فعالیت های صنعتی و اقتصادی آن است.
ارسال نظرات