رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: یک عده با رخوت و سازش می‌خواهند با دشمن ارتباط برقرار کنند اما مسیر انقلاب و مسیر اصلی آن مسیری بود که امام(ره) به ما نشان دادند و امروز هم رهبر عزیزمان آن را دنبال می کنند.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۱۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تکریم و تجلیل از از جانبازان، ایثارگران و آزادگان پیشتاز بیداری اسلامی همزمان با برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان آسمانی انقلاب اسلامی، با حضور سردار قاآنی جانشین نیروی قدس سپاه و سردار وحیدی وزیر سابق دفاع و رئیس کمیسیون سیاسی دفاعی امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

سردار وحیدی طی سخنانی اظهار داشت: از صفات و خصوصیات یاران امام زمان این است که خسته و درمانده نمی‌شوند و با حضورشان دور امامشان حلقه می زنند و جانشان را سپر بلای ایشان می‌کنند و هر آنچه امام می فرمایند انجام می دهند همین عبارات و این صفات در حدیثی از امام موسی کاظم که درباره مردی که از  قم برمیخیزد نیز وجود دارد.

وزیر اسبق دفاع گفت: حالا ماهم دور هم جمع شده‌ایم که یاد آن بزرگ مردان را زنده بداریم. شهدا که رفتند و جانبازان عزیز و خانواده های معظم‌شان که در بین ما هستند و تجلی همه عظمت و شکوه انقلاب هستند.

وی افزود: صدق بسیار مسئله مهمی است که فرموده اند جایگاه ویژه ای رقم خواهد زد. صداقت شهدای ما و جانبازان و خانواده های معظم آنها بود که این هنگامه را بپا کرد و این اتفاقات افتاد و امروز هم ادامه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم ما خون تازه ای هستند که امروز در مقابل کسانی که می خواهند جامعه رابه کسالت و خمودی ببرند در رگ های جامعه ریخته می‌شود، تصریح کرد: امروز می بینیم در جامعه کسانی هستند که به نظر میرسد خسته شده اند، فکر می کنند که این راه را با سختی ها و با مرارت هایش نمی توانند ادامه بدهند. دیگر خوشی ها و بزرگی های این راه را نمی فهمند.

وحیدی ادامه داد: اینکه یک موقع می گفتند که باید افکار امام را در موزه ها گذاشت، اینکه گفتند ما باید برویم با غرب بسازیم تا رشد پیدا کینم، اینکه بعضی فکر می کنند که اگر رزمندگان ما امروز در دفاع از حرم اهل بیت می جنگند منطق قوی‌ای ندارد، این ها همیشه بوده و همیشه این دو مسیر بوده است. یک عده با رخوت و سازش می خواهند با دشمن ارتباط برقرار کنند اما مسیر انقلاب و مسیر اصلی آن مسیری بود که امام به ما نشان دادند و امروز هم رهبر عزیزمان آن را دنبال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما بازماندگان از این غافله باید تکلیف خودمان را معلوم کنیم. شما جانبازن و آزادگان عزیز که در آن مسیر هستید و شهدا هم که رفتند. اما ما دچار امتحان سختی هستیم. طبق فرمایش معصومین علیهم السلام همانطور که غیبت صغری و کبری داریم، ظهور صغری و کبری هم داریم. اکنون ما در عصر ظهور صغری هستیم و در این عصر آزموده میشویم. آیا ما تحمل داریم دستور نایب امام زمانمان را گوش کنیم و عمل کنیم؟ خب اگر نداریم چرا می گوییم منتظر ظهور هستیم. خب دروغ می گوییم. ما بازماندگان از این غافله بزرگ الان در حال امتحان هستیم. حیف است افراد در این امتحان مردود شوند و مردود شدن در این لحظات آخر خیلی سخت است.

وی همچنین با اشاره به ماجرای زبیر در مقابل حضرت علی علیه السلام گفت: زبیر تا آخر راه را تقریبا رفته بود که در جنگ جمل آنطور شد و خدا نکند ما اینگونه بشویم. خیلی باید حواسمان به خودمان باشد که به تعهدی که داریم عمل کنیم.

وحیدی تاکید کرد: ظاهرا مراحل آخر امتحان الهی است. باید حواسمان جمع باشد که مردود نشویم و با تمام قوت بایستیم. اگر کسی تابع  حضرت آقا نشد محال است تابع امام زمان باشد. ما اگر نتوانیم بر نفسمان مسلط باشیم و به دستورات نایب ایشان عمل کنیم که قطعا راحت تر است، در مقابل به دستورات حضرت ولیعصر (عج) که امر به واقع است نمی توانیم عمل کنیم و فرمانبردار باشیم.

وحیدی در پایان ضمن تشکر از انجمن پیشکسوتان سپاس افزود: تجربیات فراوانی هست که نوشته نشده است و من از دوستان انجمن سپاس تشکر می کنم که واقعا همت می کنند و کار پر ارزشی انجام می دهند. یاد و نام پرآوازه این شهدا و جانبازان در این عرصه باید ضبط و نگهداری شود.

ارسال نظرات