گویی تمام فرهنگ و رشد فرهنگی در نظر برخی یعنی ترویج موسیقی... به نحوی که اختلاط زن و مرد و بدحجابی و بعضا بی‌حجابی در آن موجب شکسته‌شدن حریم عفت عمومی و زیر پا نهاده‌شدن دستورات قرآن و فرمایشات حضرات معصومین(ع) و هتک حرمت به خون هزاران جوان شهید این مرز و بوم شده و می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۲۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ در پی صدور مجوز برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در یزد که با مخالفت شخصیت‌ها، علما و روحانیون یزدی همراه‌شد شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد در بیانیه‌ای، چنین اقداماتی را ناقض عفت عمومی خواند و عنوان‌کرد: گویی تمام فرهنگ و رشد فرهنگی در نظر برخی یعنی ترویج موسیقی به نحوی که اختلاط زن و مرد و بدحجابی و بعضا بی‌حجابی در آن موجب شکسته‌شدن حریم عفت عمومی می‌شود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد خطاب به برخی از مسئولین استان در باب برگزاری کنسرت موسیقی
«وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَـئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»
باید از میان شما، جمعی دعوت به نیکی و امر به معروف و نهی از منکر کنند و آن‌ها همان رستگارانند.

"این عذر نیست که اگر موسیقی نباشد آن ها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند، حالا اگر از جای دیگر می گیرند ما باید به آن ها موسیقی بدهیم؟ ما باید خیانت کنیم؟موسیقی خیانت است به یک مملکت." صحیفه نور جلد 8 ص 197-201

پس از گذشت حدود سی و هفت سال از انقلاب اسلامی و آرمان های مقدس آن که از آنها پایه ریزی تمدن و فرهنگ اصیل اسلامی و اتصال حکومت به حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) است، اکنون باید از خود بپرسیم که تا چه حد به این آرمان ها نزدیک شده ایم ؟؟

در پاسخ باید گفت، که جای بسی حسرت است، برای ما و برخی از مسئولین که ادعای فرهنگ و ارشاد دارند، که بنابر فرمایشات امام خامنه ای (مدظله العالی)، رهبر انقلاب و سکان دار نظام اسلامی، پس از گذشت سالهای متمادی از بهار انقلاب، هنوز به فرهنگ اصیل اسلامی نرسیده ایم و این حسرت زمانی فزونی می یابد که مردم ولایتمدار یزد باید مرتباً شاهد بی تدبیری و بی توجهی مسئولین ذیربط در حوزه فرهنگ اسلامی باشند، در حالی که بارها ایشان را مورد تذکر قرار داده اند. گویی تمام فرهنگ و رشد فرهنگی در نظر برخی یعنی ترویج موسیقی و آن هم نه به سبک صحیح، بلکه برگزاری به نحوی که اختلاط زن و مرد و بد حجابی و بعضا بی حجابی در آن موجب شکسته شدن حریم عفت عمومی و زیر پا نهاده شدن دستورات قرآن و فرمایشات حضرات معصومین (ع) و هتک حرمت به خون هزاران جوان شهید این مرز و بوم شده و می شود.

در زمانه ای که به گفته مقام معظم رهبری موسیقی باید تلفیقی از دانش و اندیشه و فطرت خدادادی باشد و آن نوع موسیقی پاک و مقدس است که هدف متعالی داشته باشد شاهد آن هستیم که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در اقدامی کاملا خلاف فرهنگ اسلامی و در جهت هموار کردن راه ابتذال و غفلت از یاد خدا و سوق دادن جوانان پرشور به سمت گناه و شهوت می باشد...

سوال اینجاست که چرا خود متولیان عرصه فرهنگ باید گناه و بی بند و باری را به بهانه فرهنگ بومی پایه ریزی کنند و به جای ملاک قرار دادن شرع و اسلام حواشی را ملاک قرار دهند؟

باید همگان بدانند که ترویج موسیقی راه برون رفت از معضلات فرهنگی و اجتماعی نیست. راه مقابله با تهاجم فرهنگی نیست. راه مبارزه در جنگ نرم نیست. بلکه خودمان با دست خودمان داریم فرهنگ غرب را ترویج کرده و خود تبدیل به پیاده نظام دشمن در جنگ نرم شده ایم. از یک طرف قرآن و مبانی اهل بیت را ترویج می کنیم و از طرف دیگر ضد آیات صریح قرآن عمل می کنیم. این دوگانگی چطور می تواند یک جامعه را به راه صلاح و رستگاری هدایت نماید. از این کارهای فرهنگی سالهاست که در کشور ما اجرا شده و آن هم به بهانه اینکه عده ای هستند و دلشان اینگونه محافل را می خواهند. آیا ما باید رضایت حق تعالی را جلب کنیم و یا رضایت عده ای غفلت زده از خداوند؟ آیا ما باید رضایت امام زمان (عج) را جلب کنیم یا رضایت عده ای خوشگذران و معلوم الحال؟ آیا باید رضایت شهداء را جلب کنیم یا رضایت غرب زده ها را؟

"باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانی ها و کتب و مجلاتِ برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور، حرام است. و بر همة ما و همة مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. و از آزادی های مخرب باید جلوگیری شود." امام خمینی (ره)

ما تشکل های دانشجویی استان مخالفت خود را با برپایی اینگونه کنسرت های موسیقی غفلت آفرین اعلام نموده و خواستار لغو هر چه سریعتر این مجوز از سمت مراجع ذیربط هستیم.

در غیر این صورت به وظیفه شرعی خود طبق بند "میم" وصیت نامه امام روح الله(ره) که می فرمایند: "آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند." عمل خواهیم نمود.

والسلام علی من التبع الهدی

"وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّما عَلَیْکَ الْبَلاغُ‏ وَ اللَّهُ بَصیرٌ بِالْعِباد(آل عمران، ۲۰)"
(و اگر روى برتافتند فقط رساندن پيام بر عهده توست و خداوند به [امور] بندگان بيناست )
ارسال نظرات