خبرهای داغ:
سرپرست استانداری خوزستان گفت: شهرداری‌ها باید امور غیرقانونی از جمله تغییر کاربری‌ها را کنترل کرده تا بتوانند کسب درآمد کنند.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۴۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، منطقه خوزستان، فرج‌الله خبیر در جلسه ساماندهی عمران و خدمات شهری شهرهای خوزستان که امروز(29 اردیبهشت ماه) در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امید است که سازمان نظام مهندسی خوزستان به سوی کارآمدن شدن حرکت کند زیرا بسیاری از مشکلات فنی در سطح شهرها به عملکرد مهندسان استان بستگی دارد. در صورتی که مهندسان از دانش و تجربه و مهارت کافی برخوردار بوده و متعهد و مسئولیت پذیر باشند، چرا باید ساختمان‌های بی‌کیفیت داشته باشیم؟

وی افزود: لازم است که در روش‌ها و رویه‌ها بازنگری شود و در این صورت می‌توان نتایج بهتری را شاهد بود. همهباید تلاش کنند تا شرایط مناسب‌تری از نظر زیستی برای شهروندان فراهم کنند. شهروندان به کشور هویت می دهند و اگر شهروندان نباشند، یک شهر و روستا چه مفهومی می تواند داشته باشد؟

سرپرست استانداری خوزستان عنوان کرد: این شهروندان هستند که بر اساس قراردادهای اجتماعی تدوین شده در قالب قانون اساسی و سایر قوانین موضوعی کشور، حق را به مسئولان داده‌اند که حکومت کرده و ریاست داشته باشند و کارهای مختلف را به عهده گرفته و خدمت کنند.

وی با اشاره به این‌که سفرها و بازدیدهای خارج از کشور برخی مسئولان از جمله شهرداران، اعضای شوراهای شهر و فرمانداران چه دستاوردهایی می‌تواند داشته باشد، گفت: سفرهای خارج از کشور و سفرهای درون‌مرزی مسئولان باید دستاوردی برای شهروندان داشتهو همه چیز در این مورد هدفمند باشد. لازم است به طریقی مشکلات را حل کرد و این اقدام نیز قابل انجام است.

خبیر بیان کرد: شهرداری‌ها با مشکلات عدیده‌ای از جمله تورم نیرو مواجه هستند که مشکل اساسی برای تمام شهرداری‌ها است. اگر شهرداری‌ها از پس تامین هزینه‌ها برنیایند، چگونه می‌توان مسائل را حل کرد؟ بنابراین شهرداری‌ها باید امور غیرقانونی از جمله تغییر کاربری را کنترل کرده تا بتوانند کسب درآمد کنند.

وی ادامه داد: همه از جمله امور شهری باید تلاش کنند تا در یک بازه زمانی مشخص مشکلات را حل کنند و خوزستان به سویی برود که دیگر درگیر مشکلات اولیه نباشد. بنابراین لازم است در پی درآمدهای پایدار در سطح شهرها بود.

سرپرست استانداری خوزستان اظهار کرد: عمده فشارها جهت سفارش استخدام بر روی شهرداری‌ها است و ادارات دولتی به دلیل وجود برخی فیلترها، از این نظر متحمل فشاری نیستند.

وی افزود: شهرداری‌ها ساختار پیش‌بینی شده‌ای دارند و باید در چارچوب آن ساختار به استخدام افراد اقدام کنند و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود. بنابراین لازم است ساختارها اصلاح شده و اقدامات به خوبی و باکیفیت انجام شود. همچنین لازم است که سطح تخصص و مهارت‌ها را افزایش و ارتقا داد.

خبیر عنوان کرد: ما در ارائه کار با کیفیت پایین و اتمام کار با هزینه بالا خبره شده‌ایم؛ در حالی که باید از زوایدی که وارد حیطه کار می‌شوند، اجتناب کرد و کار و خدمات را با کیفیت ارائه داد.

وی بیان کرد: با برنامه پیش رفتن بسیاری از مشکلات و مسائل را حل خواهد کرد. اگر هر کدام به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم مدیریتی درست داشته باشیم، چرا باید اصرار داشت که در منسب خود باقی ماند؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها