خبرهای داغ:
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت:در راستای بهبود اوقات فراغت جوانان تمامی اماکن ورزشی‌ در اختیار نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۴۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، منطقه خوزستان، فرامرز کیانی‌زاده امروز(29 اردیبهشت ماه) با حضور در تحریریه خبرگزاری ایسنا با تبریک هفته جوان، اظهار کرد: ارزیابی و عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان تنها بر اساس عملکرد در حوزه ورزش نیست و وزارت ورزش و جوانان در انتخاب ادارات‌کل برتر، به شاخصه‌‌های مختلفی توجه دارد که از جمله آن علاوه بر ورزش می‌توان به فعالیت در حوزه فرهنگی، جوانان و عمرانی اشاره کرد.

وی ادامه ‌داد: بر این اساس، اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان وقت و انرژی بسیاری را برای پرداختن به تمامی حوزه‌ها صرف کرده است و ما در بخش ساخت‌و‌ساز اماکن جزو 10 دستگاه بزرگ محسوب می‌شویم. در حال حاضر بیش از 200 پروژه نیمه‌تمام داریم و 250 مکان هم موجود است که فقط 50 مکان آن دارای سند هستند و این در حالی است که ما مدعی هستیم در ورزش سابقه‌ای بیش از 100 سال داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌ کرد: اقدامات لازم برای سنددار کردن بقیه اماکن نیز آغاز شده و اقدامات خوبی هم در این راستا انجام شده است. کار سخت و زمان‌بر بود ولی به دنبال این هستیم که تا پایان سال 95 برای 100 مکان، سند تهیه کنیم.

وی با اشاره به تلاش در جهت قرارگیریجزو سه اداره‌کل برتر کشور گفت: به این منظور باید در حوزه‌های بسیار و مختلفی کار شود. در سال 93 جایگاه دوم را به دست آوردیم و با توجه به این‌که در سال 94 در تمامی حوزه‌های مورد نظر وزارت ورزش و جوانان خوب کار شده، احتمالا بتوانیم جایگاه نخست را به خودمان اختصاص دهیم.

کیانی‌زاده در ادامه با تقدیر و تشکر از خبرگزاری ایسنای خوزستان جهت حمایت از ورزش استان، عنوان‌کرد: رسانه‌های استان بسیار می‌توانند به ما در رسیدن به هدف‌مان کمک کنند که در این راستا ایسنای خوزستان که از خبرنگاران جوان و پویایی برخوردار است، کمک‌های شایانی به ما داشته است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های حوزه جوانان این اداره‌کل برای سال 95، گفت: دو ماه پیش جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان را داشتیم که در این جلسه موضوع اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و استاندار سابق نیز معتقد بود که دستگاه‌های متولی باید به این موضوع بپردازند، چرا که اداره‌کل ورزش و جوانان تنها کار هماهنگی و پیگیری این امور را انجام می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه‌ داد: به هر حال ما نیز با توجه به 23 شاخصه‌ای که وزارت ورزش و جوانان برای حوزه جوانان در نظر گرفته است، کار خواهیم کرد. ضمن این‌که بخشی از کارها نیز از طریق سمن‌ها پیگیری خواهد شد. همچنین دو هفته پیش برای ساماندهی امور جوانان همانند حوزه ورزش، جلسه هدف‌گذاری برگزار کردیم تا امور مربوط به این حوزه را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی گفت: ما در سال 94 ، 14 فعالیت در حوزه جوانان برگزار کردیم و در جلسه هدفگذاری نیز قرار شد با حفظ این روند و با یک گام به جلو در سال 95 این فعالیت ها را به 60 مورد برسانیم. بر این اساس فعالیت‌های مختلفی به مناسبت هفته جوان و دیگر مناسبت‌ها در پیش خواهیم داشت.

کیانی‌زاده تاکیدکرد : مابه دنبال پیگیری امور جوانان و برنامه‌های مربوط به این حوزه هستیم ولی متولی کسی دیگر است. در راستای بهبود اوقات فراغت جوانان نیز تمامی اماکن ورزشی‌ در اختیار نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در سال 93 ، 186 هزار بیمه‌شده ورزشی داشتیم که از این اماکن استفاده کردند و این آمار به جز افرادی است که بدون داشتن کارت بیمه از این اماکن استفاده کرده‌‌اند که اگر این افراد را هم مدنظر قرار دهیم تعداد آن‌ها به بالای 500 هزار نفر خواهد رسید. به هر حال در ادامه سعی می‌شود که سانس‌ها و مربیان بیشتری در اختیار جوانان استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ عارف دانه‌کار، معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، نیز در ادامه اظهار کرد: 23 دستگاه متولی اوقات فراغت جوانان هستند و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان محسوب می‌شود و یکی از اقداماتی که ما باید انجام دهیم بحث تجلیل از دستگاه‌های فعال در حوزه جوانان است

وی افزود: سامانه‌ای نیز جهت معرفی ایده‌های برتر در حوزه جوانان طراحی شده که جوانان می‌توانند ایده‌های خود را در این سامانه به ثبت برسانند. در کل یکی از برنامه‌های اداره کل ورزش جوانان استان در حوزه جوانان ضمن نظارت بر کار دستگاه‌ها در حوزه جوانان، تجلیل از دستگاه‌هایی است که در بخش گردشگری، مهارت آموزی، تقویت هویت دینی جوانان و راهیان نور اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها