خبرهای داغ:
امام جمعه شهرضا گفت: جشن‌های نیمه شعبان باید با رویکرد فرهنگی در شهرضا برگزار شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۳۵۸
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان، اظهار داشت: اگر فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، خواه ناخواه معضلات و مشکلات فرهنگی، اخلاقی و ناهنجارها از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر پایه تمام واجبات دین است، افزود: امام زمان (عج) امام حاضر و ناظر کارهای ما است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه همه مدیران ادارات شهرستان باید در راستای تبلیغ و برپایی مراسم‌های نیمه شعبان همکاری کنند، گفت: امام زمان(عج) متعلق به دستگاه خاصی نیست و باید مراسم‌های این ایام با حضور همگان برگزار شود.

وی بیان کرد: بزرگداشت میلاد امام عصر(عج) یکی از شعائر الهی و دینی است بنابراین به تناسب عظمت معنوی و ملکوتی این خجسته میلاد ضروری است، مردم ولایت‌مدار ما براساس آداب دینی و سنت اسلامی شب و روز نیمه شعبان را بزرگ داشته و شادی‌های متناسب شأن امام عصر برگزار کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: همه مردم برای برگزاری اعیاد اسلامی آمادگی کامل دارند، اما باید برگزاری این مراسم به صورت خودجوش از سوی مردم انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ مهدویت و مفهوم اصلی انتظار هدف برگزاری جشن نیمه شعبان در این شهرستان است، افزود: مهمترین اهداف در برگزاری ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه تقویت و ترویج هویت و باورهای دینی و ملی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌‌گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی، شادباش تولد امام زمان(عج) و تلاش برای ارتقا سطح دانش افراد نسبت به فلسفه انتظار است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان باید با رویکرد فرهنگی برگزار شود، بیان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته علاوه بر آذین‌بندی معابر و اطلاع‌رسانی و نصب بنر با محتوای فرهنگی و احادیث و روایات ائمه اطهار، ویژه برنامه‌های شاد و متنوع ویژه ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در مساجد برای بهره مندی اقشار مختلف شهروندان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: وظیفه ما در زمان غیبت کبری به فرموده امام صادق(ع) در انتظار به‌سر بردن است و تقوا و اخلاق خوب داشته باشیم.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: متأسفانه امروز جامعه ما اخلاق و تقوا کم دارد و در عمل زمانی که وارد می‌شویم اخلاق و تقوا در جامعه ما کم است و اگر بود این همه تهمت و افترا و نسبت‌های ناروا به یکدیگر وجود نداشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها