نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیله سوار:
نانوايان حق استفاده از آرد نول يا همان آرد سفيد کامل را ندارد و اين آرد تنها در کيک‌سازي و بيسکويت سازي مصرف مي‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۳۹۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار: نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیله سوار در رسیدگی به امور بهداشت محیط نانوایی ها در جلسه شورای آرد و نان شهرستان، دستورالعمل‌ها و قوانین بهداشتی مرتبط با تولید نان و فعالیت نانوایی‌ها را برای نانوایان قرائت نمود و خواستار پایبندی کلیه متصدیان نانوایی‌های شهرستان به دستورالعمل های بهداشتی موجود ، به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت جامعه شد.

وی گفت:در سال گذشته 293نمونه گیری جهت بررسی جوش شیرین،جوهر قند و عدم استفاده از نمک غیر بهداشتی و موارد متفرقه از نانوایی های شهرستان صورت گرفت که خوشبختانه 97% نمونه گیری ها فاقد این موارد بود.

نماینده شبکه بهداشت اظهار داشت: نانوايان حق استفاده از آرد نول يا همان آرد سفيد کامل را ندارد و اين آرد تنها در کيک‌سازي و بيسکويت سازي مصرف مي‌شود.و با توجه به25 نمونه برداری شیمیایی و میکروبی هیچ گونه مورد غیر بهداشتی مشاهده نشده است.

سرپرست معاون فرمانداری بیله سوار نیز از نانوایان خواست تا در کنار رعایت اصول بهداشت فردی و بهسازی محیط نانوایی ها، نصب تابلو و رعایت وزن چونه ها و ساعات فعالیت نانوایی ها و استفاده از مواد اولیه سالم و داشتن کارت بهداشت معتبر را نیز مد نظر و رعایت نمایند.

وی از نانوایان خواست استاندارد سازي نانوايي ها را از نظر شكل ظاهري و بهداشتي در اولويت اقدامات خود قرار دهند چرا که اين حق مشتري است كه در هنگام خريد نان با محيطي تميز و شيك رو به رو شود.ایشان همچنین خواستار برخورد دستگاههای نظارتی باعرضه خارج از شبکه آرد شد.

سرپرست معاون فرمانداری بیله سوار ادامه داد: تعداد 121 نانوایی در شهرستان فعال هستند که 102نانوایی بصورت سهمیه پز و بقیه بصورت آزاد پز فعالیت دارند و نانوایان شهرستان ماهانه 10هزارو 27کیسه آرد برای تهیه نان استفاده می کنند.

وی در مورد بهتر شدن کیفیت نان اظهار داشت: باید پایش کلی از نانوایی ها انجام شود و بازدیدها بصورت منظم صورت پذیرد و نانوایی های دارای کیفیت مورد تشویق قرار گیرند.

وی در جمع تعدادی از نانوایان آنها را مسوول پیگیری امور مربوط به نانوایی‌ها دانست و افزود: نانوایان با افزایش کیفیت نان‌های تولیدی زمینه رضایت‌مندی مردم را فراهم نمایند.

خسروی گفت:سال گذشته 5نانوایی شهرستان از طریق ارائه وام بهسازی صورت گرفت و امسال نیز سعی خواهیم کرد نانوایی های بیشتری از وام بهسازی بهره مند سازیم.

ارسال نظرات