به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد برگزار می گردد
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان کرمان از برگزاری جشن بزرگ "میلاد، مقاومت و پیروزی" در ساعت 8 شب سوم خرداد در پارک پردیسان در جنب دریاچه خبر داد. ...
کد خبر: ۸۶۷۹۴۱۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  مهدی ابوالحسنی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس  به مناسبت سوم خرداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال در استان کرمان ستاد سوم خرداد به ریاست استاندار با برنامه های متنوعی در سطح استان اجرا خواهد شد.
وی به برنامه های سوم خرداد اشاره کرد و گفت : زیارت عاشورا از ساعت ۷ صبح در ۵۵ حرم شهدای گمنام در سراسر استان برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان کرمان همچنین از رونمایی  ۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس به همراه رونمایی  از  دو ماکت کتاب  که به نقش رزمندگان استان کرمان در دو عملیات فتح المبین و بیت المقدس می پردازد،   اشاره کرد.
ابوالحسنی افزود: مجموعه مقالات نامه پایداری در ۴ جلد منتشر شده است،  دو مجموعه شعر و کتابهای با رویکرد سبک زندگی شهدا  با عنوان "ما و آنها” مربوط به آزادگان جنوب استان ، "سرو شکسته” پیرامون شهدای گنجان و کتاب خاطره و ۹ کتاب کودک از جمله کتاب هایی ست که در سوم خرداد رونمایی خواهند شد.
وی عنوان کرد:اجرای تفاهم نامه (طرح تدوین نقش ۵ اداره د در دفاع مقدس) در این روز همراه با اعلام اسامی ادارات برگزار خواهد شد.
ابوالحسنی آغاز طرح تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان کرمان را یکی دیگر از برنامه های این روز دانست و گفت: این پروژه بسیار بزرگی است که ممکن است ۱۰ سال طول بکشد که آغاز آن روز سوم خرداد خواهد بود.
ابوالحسنی بیان کرد: به رسم هر ساله راس ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه که این ساعت به عنوان ساعت پیروزی ست همزمان در سراسر استان  با توزیع شربت و شیرینی برگزار می شود.
وی از برگزاری اولین  کنگره شهدای روحانی استان کرمان در این روز خبر داد و گفت: حرکت نمادین روز سوم خرداد از ساعت  ۵ بعدازظهر با پیاده روی رده های نظامی و انتظامی از میدان شهدا و میدان قرنی به پارک شهدا  از این دو محور در قالب ستون نظامی حرکت خواهند کرد که در پایان در پارک شورا جشنی برگزار خواهد شد.
ابوالحسنی همچنین از برگزاری جشن بزرگ "میلاد، مقاومت و پیروزی”  خبر داد و بیان داشت: این جشن  ساعت ۸ شب بعد از نماز مغرب و عشاء همان روز در پارک پردیسان در جنب دریاچه برگزار خواهد شد.
وی اجرای نمایش خیابانی در پارک شورا و پردیسان قائم با عنوان "مقاومت و پیروزی خرمشهر” را از دیگر برنامه های روز سوم خرداد دانست.
ابوالحسنی راه اندازی سایت ادبیات پایداری و رونمایی از پوستر ششمین کنگره ادبیات پایداری  را از برنامه های  روز چهارم خرداد دانست و گفت: این مراسم در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار خواهد شد و همچنین  اولین نشست تخصصی کتابخوان دفاع مقدس ویژه آزادسازی خرمشهر ساعت ۹ صبح در کتابخانه مرکزی ، افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس رحیم آباد را از دیگر برنامه های این روز برشمرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان کرمان به طرح معاوضه کتاب اشاره کرد و اذعان داشت:هزار جلد کتاب جدید دفاع مقدس منتشر شده که مردم می توانند با کتاب های سال ۵۷ تا ۷۵ که چاپ قدیم دارند معاوضه نمایند.
وی از افتتاح حرم مطهر شهدای گمنام عرب آباد و روستای مانی در شهرستان رفسنجان در ۸ خرداد خبر داد.
برگزاری اولین کنگره ۱۳۸ شهید طلبه و روحانی در استان کرمان
مدیر کل بنیاد شهید استان کرمان نیز ضمن گرامیداشت سوم خرداد اظهار داشت: خرمشهر در تاریخچه و پیشینه خود در  شرایط بسیار سختی قرار داشته و به اشغال دشمن درآمده و آخرین بار به یک تعبیر ۲۱ ماه به اسارت دشمن در آمد و رزمندگان ما ۳۴ روز مقاومت کردند.
وی گفت : یکی از فرماندهان بعثی می گوید یک گردان به معبره فرستادم که فقط فرمانده و یک بسیم چی برگشته و بقیه کشته شدند.
سردار محمدرضا حسنی سعدی افزود: نیروهای اندک سپاه، بسیج و ارتش  و مردم با امکانات کم و با چنگ و دندان در این ۳۴ روز مقاومت کردند که  از ۱۵۰ پاسدار رسمی خرمشهر تنها ۲۰ یا ۳۰ نفر باقی مانده بودند.
وی با بیان اینکه مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در سال ۵۹ سنگ بنایی شد برای ۸ سال دفاع مقدس، عنوان کرد:  بعضی گفته اند مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر قابل مقایسه است با بقیه ۸ سال دفاع مقدس.
سردار حسنی سعدی اذعان داشت: دشمن از سه محور  شوش ـ دزفول ،  سوسنگرد ـ  اهواز و خرمشهر ـ  آّبادان  حمله کرد که قوی ترین تجاوز دشمن به سمت خرمشهر ـ  آبادان بود ولی بسیج و مردم ما قهرمانانه دفاع کردند دفاعی که تاریخ آن را ثبت کردو  سالیان  سال باعث افتخار خواهد بود و نسل های آینده به این ۳۴ روز افتخار می کنند و درس تلخی به دشمن داده شد .
وی همچنین به برگزاری اولین کنگره شهدای روحانی با همت نمایندگی سپاه ثارالله، بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار اشاره کرد و گفت : کنگره ۱۳۸ شهید طلبه و روحانی روز سوم خرداد در حسینیه ثارالله برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان ابراز داشت: میانگین شهدایی که به تعداد جمعیت در استان کرمان در سال ۶۵ تقدیم اسلام و امنیت کشور شد از هر ۲۶۲ نفر یک نفر شهید تقدیم شده است در صورتی که میانگین شهدای طلبه و روحانی بسیار بالاتر از این است که تقریبا ۶ برابر سایر شهدا می باشد .
سردار حسنی سعدی دیدار از ۲۰۷ خانواده شهید عملیات آزادسازی خرمشهر و تجلیل و تقدیر از آنان در این روز را از جمله برنامه های سوم خرداد دانست.
وی به برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:  ۸۰ قطعه عکس ۵۰ در ۷۰ که ۵۰ سری در سراسر استان از طرف بنیاد شهید توزیع شده در سوم خرداد در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.
سردار حسنی سعدی از پیاده روی از تخت دریا قلی بیگ تا گلزار شهدا همراه با عطرافشانی ، گلباران و قرائت زیارت عاشورا در صبح روز سوم خرداد خبر داد.
وی همچنین یادآور شد: به همین مناسبت گردهمایی از  ۳۰۰ نفر از همسران جانبازان متوفی کرمان به همراه تقدیر و تجلیل از آنان   در مرکز توانبخشی ایثارگران استان کرمان برگزار می شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات