رئیس کمیسیون تخصصی تجارت، بازاریابی و امور گمرکی اتاق بازرگانی اردبیل با تشریح وضعیت رکود گردشگری سرعین ادامه این روند را خطر جدی برای صنعت توریسم استان عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۷۹۴۵۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین: دومین همایش علمی تخصصی نقش تبلیغات در اقتصاد گردشگری با محوریت فضای مجازی با حضور هتلداران و مسئولین شهرستانی در سالن اجتماعات هتل رضوان سرعین برگزار شد.

حسینی رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین با اشاره به اینکه این شهرستان خاستگاه خیل عظیم گردشگران است یادآور شد: معرفی و یادآوری جاذبه های گردشگری در فضای اینترنت می تواند مسافران بیشتری را به این شهر زیبا جذب کند.
حسینی با اشاره نقش مهم تبلیغات در اقتصاد گردشگری دنیا افزود: اگر فعالان گردشگری سرعین با همان روش سنتی فعالیت کنند توان رقابت با دیگر شهرهای توریستی را نخواهند داشت و این در کوتاه مدت اثرات خود را نشان خواهد داد.

حسینی با اشاره به نقش فضای مجازی و شهر الکترونیک در گردشگردی خاطر نشان کرد تنها کمتر از 10 درصد مسافران سرعین رزرواسیون اینترنتی هتل را انتخاب می کنند.

وی همچنین برگزاری این همایش و معرفی برنامه بفرمایید سرعین را نشانه مثبتی در جهت مشارکت جمعی بخش خصوصی در تبلیغات عنوان کرد.

دکتر اسحاق رسولی استاد دانشگاههای اردبیل و سخنران این همایش با تشریح وضعیت رکود گردشگری سرعین ادامه این روند را خطر جدی برای صنعت توریسم استان عنوان و سرعین را به مشابه کیکی دانست که هر روز در رقابتی ناعادلانه از وسعت آن کمتر می شود و اگر مشارکت جمعی بخش خصوصی در جهت تبلیغات بویژه در عرصه فضای مجازی بوجود آید شاهد بزرگتر شدن این کیک و درخشش صنعت توریسم منطقه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون تخصصی تجارت، بازاریابی و امور گمرکی اتاق بازرگانی اردبیل گفت:بازاریابی حلقه گمشده گردشگری سرعین و توجه به این مسله یکی از راهکارهای خروج سرعین از رکود است.

وی افزود:فرهنگ رفتار مناسب با گردشگران و استقبال خوب از آنان می تواند زمینه ساز ماندگاری گردشگران در طولانی مدت باشد.

ریس دانشکده خبر دانشگاه علمی کاربردی اردبیل انتظار از دولت برای تبلیغات شهر سرعین را امری دور از انتظار و توجه فعالان گردشگری به حرکتهای جمعی را تنها راه پیشرفت سرعین همچون تجارب موفقی چون هتل سازی دانست.

امین مولاخواه مدیر مسئول کانون آگهی و تبلیغاتی آوای سرعین از تولید یک سریال 10 دقسمتی بفرمایید سرعین خبر داد و افزود: "بفرمایید سرعین "سریال ده قسمتی ده دقیقه ای خواهد بود که با حضورچهره های مطرح ملی ، مجریان برتر کشور به معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان سرعین و بخش خصوصی در قالب یک برنامه شاد خواهند پرداخت.

در پایان برنامه از لوگوی برنامه بفرمایید سرعین رو نمایی شد و این برنامه مورد تحسین حاضرین قرار گرفت و با اعلام آمادگی بخش خصوصی قرار است اولین قسمت از برنامه بفرمایید سرعین تا پایان خرداد 95 تهیه و پخش شود.




ارسال نظرات