خبرهای داغ:
امام جمعه و نماینده ی ولی فقیه در استان گفت:روحیه خودباختگی در برابر دشمن،تفرقه و اسلام هراسی از دسیسه های دشمنان در مقابل اسلام است و ما باید نسبت به آن هوشیار باشیم.
کد خبر: ۸۶۷۹۴۷۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در دیدار با سر مربیان طرح شجره طیبه صالحین و فرماندهان نواحی سپاه صاحب‌الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) که در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) عنوان کرد: هدایت دینی مردم یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت است، هدایت دینی هم به این معنا است که طلاب باید واقعیات دین ناب را فرا بگیرند و برای مردم تبیین کنند و مانع ترویج خرافات شوند.

وی در ادامه با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب و روحانیان سراسر کشور اظهار کرد: هدایت دینی و بصیرت افزایی مردم رسالت مهمی است که بر عهده روحانیت قرار دارد، البته هدایت سیاسی از هدایت دینی جدا نیست اما هدایت سیاسی یعنی دشمن را بشناسیم، رفتار دشمن را بشناسیم و بدانیم ما چه رفتاری باید در برابر دشمن داشته باشیم.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: این مسئله بسیار مهم است که ما دشمن را بشناسیم و بدانیم که چگونه باید در برابر اقدامات و دسیسه‌های آن، ایستادگی کنیم.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد اضافه کرد: اقدامات دشمنان در تاریخ باز هم تکرار شده است، رفتار دشمنان اسلام تغییر نکرده است؛ دشمنان دین خدا در طول تاریخ و در جوامع مختلف رفتارهای یکسانی برای مقابله با حرکت پیش‌رونده اسلام به کار برده‌اند، این رفتارها حتی در سایر ادیان الهی نیز، دارای سابقه بوده و تکرار شده‌اند.

وی گفت: زندگی در بین مردم و راهنمایی و ارائه خدمات اجتماعی، وظیفه دیگر روحانیت است، روحانیان شرکت کننده در طرح هجرت باید مردم منطقه را در مسائل مختلف هدایت و راهنمایی کنند، روحانیت نباید تنها به یک جنبه محدود شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، اظهار کرد: بسیاری از مردم، مسائل بسیاری را حتی در این عصر و زمان هم نمی‌دانند و باید این مسائل از سوی روحانیان مختلف بیان شود، زیرا مردم از روحانیت حرف شنوی دارند و بنابراین باید از این موقعیت برای انجام امور اجتماعی و حل مشکلات آن‌ها استفاده کنیم.

آیت الله طباطبائی نژاد عنوان کرد: دشمن اصلی ما آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آن‌ها هستند، یکی از روش‌های دشمن برای غلبه بر ما، ترویج روحیه خودباختگی بین مردم است، در جریان ملی کردن نفت هژیر که با ملی کردن نفت مخالف بود با صراحت گفت ما نمی‌توانیم روی پای خودمان بأیستیم، در گذشته عالی‌ترین نیروهای نظامی ما در برابر مانور قدرت آمریکا تسلیم بودند.

وی، ترویج روحیه خودباختگی را از جمله دیگر ابراز دشمن برای غلبه بر اسلام برشمرد و افزود: بسیاری از طرفندهای دشمن در مقابله با ادیان الهی در قرآن کریم به صورت سنت‌هایی غیر قابل تغییر بیان شده است، در قرآن کریم آمده است که فرعون قومش را مورد خفت قرار داد و پس از آن زمام امور آن‌ها را در دست گرفت؛ این مسئله امروز هم تکرار می‌شود، بسیاری از کشورهای منطقه تحت سلطه آمریکا هستند و این کشور با ترویج روحیه خودباختگی، بر شئون آن‌ها مسلط شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ایجاد تفرقه در بین مردم از جمله دیگر راهکارهای دشمن برای تسلط بر مردم است؛ البته این یک روش جدید نیست از گذشته‌های دور هم وجود داشته است.

آیت الله طباطبائی نژاد در ادامه افزود: کشورهای مختلف اسلامی به دنبال ایجاد تفرقه به کشورهای کوچک‌تری تبدیل شده‌اند، طرح تجزیه عراق و سوریه نیز امروز از سوی دشمن تعقیب می‌شود.

وی اسلام هراسی را طرفند دیگر دشمن در مقابله با کشورهای اسلامی برشمرد و گفت: داستان زندگی حضرت موسی(ع) بخش عمده‌ای از طرفندهای دشمن بر علیه یاران خداوند را حکایت می‌کند؛ فرعون هم به مردم مصر گفت، موسی و هارون برای آواره کردن شما وارد مصر شده‌اند، امروز هم دشمنان اسلام، با ترویج اسلام هراسی، به دنبال مقابله با آن هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: ما باید در برابر دسیسه‌های دشمن هوشیار باشیم، دشمنان اسلام در طول تاریخ انسان‌هایی زیرک و در بسیاری از موارد دانایی بودند که از طرفندهای مختلف برای انحراف جهان اسلام و جلوگیری از اقدامات ائمه(علیهم السلام)، استفاده کرده‌اند.

آیت الله طباطبائی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: یک روحانی باید دارای بصیرت عالی باشد، حکمت‌های قرآن بی نظیر است و باید آن‌ها را برای مردم بیان کنیم.

وی تأکید کرد: بدون وجود حوزه‌های علمیه هیچ فردی نه در دنیا و نه در آخرت هدایت درستی پیدا نمی کند، روحانیت هدایت‌گر‌های بزرگ‌ اجتماعی بوده‌اند؛ در طول تاریخ هم روحانیت برای اصلاح امور زندگی مردم پیشگام بوده‌اند؛ در واقعه تنباکو قدرت بزرگ‌ این قشر از جامعه به نمایش درآمد.

امام جمعه اصفهان گفت: نفوذ روحانیت در بین مردم و اقدام آن‌ها برای تربیت الهی آن‌ها باعث می‌شود در مواقع لزوم از روحیات دینی مردم برای اجرای احکام اسلامی و انجام امور عام المنفعه استفاده کنند.

آیت الله طباطبائی نژاد تصریح کرد: اگر روحانیت طوری رفتار کنند که مردم به آن‌ها اعتماد نداشته باشند، نمی‌توانند در مواقع لزوم از حمایت مردم استفاده کنند؛ هر روحانی که بدون خودسازی در بین مردم به تبلیغ بپردازند مصداق بارز خسرالدنیا والآخره است.

وی اظهار کرد: باید نصایح رهبری را به طور مدام تکرار کنیم، ایشان فرمودند که انحراف روحانیت به معنی انحراف جامعه است و از این جهت طلاب و روحانیان باید نخست برای خودسازی خود و سپس تربیت دینی جامعه اقدام کنند.

امام جمعه اصفهان گفت: رهبری فرمودند اگر حوزه انقلابی نباشد، مردم از انقلاب رویگردان می‌شوند، این مسئله به معنای ارزش و اهمیت حوزویان است، در دوران قبل از انقلاب نخست طلاب و روحانیت به یاری امام(ره) اقدام کردند و پس از آن مردم نیز آگاه شدند و حرکت انقلاب اسلامی، همه گیر شد؛ حوزه‌های علمیه از بهترین یاران امام(ره) بودند و امروز هم باید در زمره یاران طراز اول رهبری باشند؛ البته مردم آگاه و فهیم و انقلابی ایران نیز با تبعیت از روحانیت همواره در صحنه حاضر بوده اند.

آیت الله طباطبائی نژاد تصریح کرد: باید مردم را نسبت به القاب و نسبت‌هایی که به روحانیت می‌دهند آگاه کنیم، دشمن پس از واقعه تنباکو آنقدر علیه روحانیت کارکردند که بخش عمده‌ای از خرافات را در بین مردم ترویج داده بودند و از این نظر روحانیت باید مردم را نسبت به شایعاتی که دشمن در خصوص عقاید و شخصیت‌های مذهبی ما منتشر می‌کند، آگاه کنند.


ترویج روحیه خودباختگی از جمله ابراز دشمن برای غلبه بر اسلام است

ترویج روحیه خودباختگی از جمله ابراز دشمن برای غلبه بر اسلام است

ترویج روحیه خودباختگی از جمله ابراز دشمن برای غلبه بر اسلام است

ارسال نظرات
پر بیننده ها