خبرهای داغ:
امام جمعه شهر داران بیان کرد: نیمه شعبان سمبل باورهای اعتقادی ماست و برگزاری جشن، نشاط و شادی نباید به گونه ایی باشد که رنگ و بوی مهدویت از بین برود و جشن های ما رنگ و بوی غیر دینی بگیرد.
کد خبر: ۸۶۷۹۵۰۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

امام جمعه شهر داران بیان کرد: نیمه شعبان سمبل باورهای اعتقادی ماست و برگزاری جشن، نشاط و شادی نباید به گونه ایی باشد که رنگ و بوی مهدویت از بین برود و جشن های ما رنگ و بوی غیر دینی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از فریدن، اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فریدن در سال ۹۵ با حضور اعضای این شوراء در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
محور موضاعات اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فریدن در راستای چگونگی برگزاری اعیاد شعبانیه در شهرستان فریدن بود .

در این جلسه حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی امام جمعه شهر داران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته اعیاد شعبانیه باید هر چه با شکوه تر برگزار شود و اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: نیمه شعبان سمبل باورهای اعتقادی ماست و برگزاری جشن، نشاط و شادی نباید به گونه ایی باشد که رنگ و بوی مهدویت از بین برود و جشن های ما رنگ و بوی غیر دینی بگیرد.

حجت الاسلام سیاوشی تصریح کرد: برنامه‌های متعددی در شهرستان برای نیمه شعبان تدارک دیده شده که یکی از مهمترین برنامه‌ها فضاسازی و زیباسازی، آذین‌بندی خیابان‌ها و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های ویژه میلاد امام زمان(عج) در شهر است.
امام جمعه شهر داران بیان کرد: از شاخص‌ترین برنامه‌های سطح شهرستان در سالروز میلاد امام زمان(عج)‌، برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در خیابان امام خمینی شهر داران، پیاده روی حرم تا حرم(از شیخ سلیمان تا حرم امامزادگان ابراهیم و عبدالله(ع)) دامنه و جشن بزرگ نیمه شعبان در پارک شقایق می باشد.
نماینده ولی فقیه در فریدن با بیان اینکه همه مدیران ادارات شهرستان باید در راستای تبلیغ و برپایی مراسم‌های نیمه شعبان همکاری کنند، گفت: امام زمان(عج) متعلق به دستگاه خاصی نیست و باید مراسم‌های این ایام با حضور همگان برگزار شود.
وی با تأکید بر اینکه آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ مهدویت و مفهوم اصلی انتظار هدف برگزاری جشن نیمه شعبان در این شهرستان است، افزود: مهمترین اهداف در برگزاری ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه تقویت و ترویج هویت و باورهای دینی و ملی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌‌گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی، شادباش تولد امام زمان(عج) و تلاش برای ارتقا سطح دانش افراد نسبت به فلسفه انتظار است.
حجت الاسلام در ادامه اظهار داشت: اگر فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه به درستی صورت گیرد، خواه ناخواه معضلات و مشکلات فرهنگی، اخلاقی و ناهنجارها از بین می‌رود.
در ادامه این جلسه اعضاء نظرات خود را در خصوص چگونگی برگزاری جشن های شعبانیه بیان داشتند و این جشن ها را موثر در ایجاد نشاط اجتماعی دانستند.
گفتنی است سرهنگ محمدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فریدن نیز به هنجارشکنان در اعیاد شعبانیه هشدار داد و بیان کرد: اگر افرادی بخواهند آرامش اجتماعی را در این اعیاد از بین ببرند با آنها برخورد جدی خواهیم داشت.

منبع:سایت فریدن نا
ارسال نظرات
پر بیننده ها