خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی :

راهکار مقابله با فرهنگ تکفیری آشنا کردن کشورهای اسلامی با عمق تعالیم قرآن کریم است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه های مقابله با فرهنگ تکفیری آشنا کردن کشورهای اسلامی و به خصوص جوانان با عمق تعالیم قرآن کریم است.
کد خبر: ۸۶۷۹۵۲۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد سالک افزود: باید در مسابقات قرآن کریم علاوه برقرائت، رو خوانی و ترتیل، مفاهیم ومضامین قرآن کریم نیز تبیین شود تا شاهد تربیت انسان های اسلامی و قرآنی در جهان اسلام باشیم.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس نهم با اشاره به اینکه یکی از رسالت های جمهوری اسلامی ایران بستر سازی برای انس عمیق ملتها با قرآن کریم است، گفت: از نتایج این امر تربیت انسانهای صالح برای اسلام و انقلاب است.
وی با اشاره به ضرورت آشنایی جوانان با قران و عترت افزود: اگر اقشار مختلف و به ویژه نسل جوان با مفاهیم قرآن آشنا شود به راحتی تسلیم تفکرات وهابی و تکفیری نخواهند شد، چرا که فرهنگ اسلام توأم با منطق الهی و انسانی است در حالی که منطق تکفیری و داعشی جنگ و خونریزی را در پی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فرهنگ قرآن کریم را عامل بیداری ملت ها دانست و افزود: اگر از طریق فضای مسابقات بین المللی قرآن کریم آگاه سازی در این خصوص صورت گیرد شاهد رشد عقول ملتها و گسترش ایمان و بصیرت در جهان اسلام خواهیم شد
حجت الاسلام سالک با تأکید بر اینکه مکتب قرآن تربیت انسان های مخلص و الهی را به عهده دارد افزود: اسلام تأکید به رعایت حقوق هم نوع خود دارد در حالی که تفکر تکفیری تجاوز به حقوق انسانیت را محور فعالیتهای خود قرار داده است.
وی قتل و جنایت تکفیری ها در جهان را عامل تجاوز به حقوق احاد ملت ها دانست و افزود: سربریدن ها، کشتار و جنایت های این افراد در جهان بی نظیر است در حالی که چنین جنایتهایی از دامن اسلام به دور است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسلام از حرکت های حیوانی تکفیری براعت می جوید افزود: تکفیری ها انسان های گمراهی هستند و تنها راه آگاه سازی ملت ها و به ویژه جوانان برای جلوگیری از گرویدن به تفکر وهابی تبیین فرهنگ و مفاهیم قرآن کریم است..

ارسال نظرات
آخرین اخبار