رئیس سازمان بسیج مستضعین کشور از توسعه صنایع تبدیلی به عنوان ماموریت جدید بسیج نام برد.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۲۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار نقدی در حاشیه افتتاح دهکده مقاومت استان لرستان در جمع خبرنگاران گفت: کار جدیدی که با کمک بسیجیان هفته آینده در لرستان شروع می شود و البته در برخی شهرها نیز شروع شده است بحث ایجاد قطب های صنایع تبدیلی است به نحوی که در هر شهرستان و شهری بر روی تولیدات کشاورزی، دامی، مواد اولیه و مواد معدنی یک فرآوری صورت می گیرد تا ضمن جلوگیری از خام فروشی یک محصول تکامل یافته به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه امسال هر شهری را متناسب با محصولاتی که دارد را به یک قطب صنایع تبدیلی تبدیل می کنیم، افزود: مرحله اول این طرح سال 95 آغاز شده است و با این حال امیدواریم که ظرف سه چهار سال این روند تکمیل شود و بتوانیم در ابعاد ملی و بین المللی شهرها را با یک محصول فرآوری شده بشناسیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعین کشور با بیان اینکه در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی 150 هزار شغل در کشور ایجاد شده است، گفت: سال گذشته در استان لرستان بی آنکه بودجه ای به دولت تحمیل شود در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی 1800 شغل ایجاد شده است.

نقدی با اشاره به اینکه فاز اول اولین دهکده مقاومت کشور به نام حضرت حمزه سید الشهداء (ع) امروز در خرم آباد، افتتاح شد بیان کرد: هدف از ایجاد این دهکده ها ایجاد مراکز تفریحی و پرنشاط برای جوانان است؛ البته تفریح در این مراکز باید مجاهد پرور باشد یعنی تفریح با فرهنگ جهاد و رزم توام است.

وی افزود: امیدواری که این دهکدها منجر به افزایش آمادگی جسمی و روحی در راستای دفاع از امنیت ملی و آمادگی برای دفاع از مظلومیت مردم دنیا شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ابراز امیدواری کرد که دهکده های مقاومت که در حال حاضر در سطح کشور در دست ساخت هستند به تدریج ظرف پنج سال آینده به بهره برداری برسند.

نقدی افزود: امروز فاز اول دهکده مقاومت لرستان به بهره برداری رسید و با این حال امیدواریم این دهکده تا دو سال آینده تکمیل شود.

ارسال نظرات