خبرهای داغ:
مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان همراه با تقدیر از 120 تن از خادمان اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی استان قم عصر روز سه شنبه با حضور جانشین فرمانده سپاه استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۲۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی در جشن دانشجویی میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان که در محل دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، طی سخنانی ابراز کرد: حضرت علی اکبر(ع) خلقا و خُلقا و منطقا به پیامبر اکرم(ص) شباهت داشتند و ما باید بتوانیم از لحاظ اخلاقی خود را به سیره آن اسوه حسنه نزدیک نماییم.

وی با بیان اینکه چهار عامل خوش اخلاقی، حلم و بردباری، رسیدگی به اقوام و خویشاوندان و رعایت انصاف موجب شباهت انسان به خلق و خوی نبوی می شود، تاکید کرد: اکثر کسانی که جذب اسلام شدند، به واسطه اخلاق نیکوی پیامبر مکرم اسلام(ص) بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص اهمیت حلم و بردباری به معنای بدی را به خوبی جواب دادن گفت: در قرآن کریم 15 بار کلمه حلم به کار رفته که 11 بار آن به خدا نسبت داده شده است.

رفیعی همچنین به حضور هفته گذشته خود در محضر مقام معظم رهبری و ذکر برخی دغدغه ها از سوی ایشان اشاره کرد و افزود: رواج بدحجابی و نمایش برخی فیلم ها، سختی ازدواج و آسانی طلاق و توهین به مقدسات دیگران در جامعه از جمله نگرانی های مقام معظم رهبری بود و ایشان فرمودند: من به این امر راضی نیستم زیرا اینگونه کسی جذب اسلام نمی شود.

وی در خصوص ضرورت پای بندی به صفت حلم و بردباری در جامعه یادآور شد: متاسفانه گاهی در برخی رسانه دیده می شود نیروهای ارزشی و معتقد به چارچوب نظام اینقدر به یکدیگر توهین می کنند و اخلاق را زیر پا می گذارند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه در ادامه با اشاره به آیه اول سوره مبارکه نساء خاطرنشان ساخت: در روز قیامت از رسیدگی به ارحام و اقوام نیز از انسان سوال می شود و در این راستا، خدمت به خویشان بخصوص پدر و مادر و وفای به عهد و امانت داری، از جمله توصیه های موکد در دستورات اسلامی است.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه یاران حضرت حجت(عج) از جوانان هستند، گفت: خداوند جوانان بخصوص جوانان توبه کار را دوست دارد و در روز قیامت از گذران عمر انسان بخصوص دوران جوانی سوال می شود.

وی ادب، تلاش و کوشش و دفاع از حریم حق را از جمله ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) به عنوان اولین شهید بنی هاشم(ع) نام برد.

در پایان این مراسم، 120 نفر از فعالان و خادمان اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی استان قم که در بین آنها نام 6 رئیس دانشگاه و موسسه آموزش عالی نیز دیده می شد، با حضور رضا حافظی جانشین فرمانده سپاه استان قم و رئیس ستاد راهیان نور سپاه، داود محبی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قم و حجت الاسلام سید رضا عظیمی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دانشجویی با تقدیم هدایایی تجلیل شدند.

بیان خاطرات طنز احمدیان از رزمندگان پیشکسوت لشکر 14 امام حسین(ع)، مداحی شالبافان در منقبت حضرت علی اکبر(ع) و پاسداشت مقام شهدای مدافع حرم همچنین قرعه کشی سفر زیارتی کربلا و مشهد مقدس، از دیگر بخش های این مراسم بود.

از نیمه اسفند 94 تا اول فروردین 95 به همت ناحیه بسیج دانشجویی، تعداد 1500 دانشجو از دانشگاه های استان قم به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.
ارسال نظرات