خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه موضوع حادثه درگذشت یکی از کارگران شرکت لوله سازی در حال بررسی است، گفت: مراحل تحقیقات، بررسی و تکمیل گزارش طبیعتاً زمان‌بر نیست و امیدواریم به زودی علت این حادثه مشخص شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۷۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

هوشمند صفایی در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه حوادث در حین کار اجتناب ناپذیر است اظهار داشت: این حوادث مایه تأسف است اما اگر حادثه‌ای رخ دهد، بازرسان اداره کار در محل حادثه می‌شوند و علل وقوع حادثه توسط کارشناسان بازرسی بررسی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: کارشناسان ما بررسی می‌کنند که آیا این حادثه به دلیل رعایت نکردن شرایط ایمنی است، آیا این حادثه به دلیل نبود ابزار ایمنی است و یا ناشی از بی احتیاطی کارگر بوده است؛ همه این موارد در گزارش پیش بینی می‌شود و پس از تکمیل گزارش بازرسی، جهت رسیدگی تقدیم مراجع قضائی می‌شود.

وی بیان کرد: موضوع حادثه درگذشت یکی از کارگران شرکت لوله سازی در حال بررسی است و پس از تکمیل این گزارش، علل وقوع حادثه مشخص می‌شود.

صفایی درباره اینکه چه زمانی این گزارش تکمیل می‌شود، گفت: مراحل تحقیقات، بررسی و تکمیل گزارش طبیعتاً زمان‌بر نیست و امیدواریم به زودی علت این حادثه مشخص شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: در زمینه حوادث ناشی از کار بازرسی‌ها را تشدید کرده‌ایم و با حضور در شرکت‌ها، بازرسی ادواری و موردی انجام و تذکرات ایمنی به کارگران و کارفرمایان داده می‌شود.

وی اظهار داشت: سعی کرده‌ایم از حوادث پیشگیری کنیم و از وظایف پیمانکاران در اختیار قرار دادن ابزار ایمنی است و کارگران باید موارد ایمنی و احتیاط را در دستور کار قرار دهند.

صفایی با بیان اینکه امیدواریم بازرسی‌ها و تذکرات به کارگران و کارفرمایان موجب کاهش حوادث در حین کار شود، گفت: در سال ۹۴ با توجه به تشدید فعالیت‌ها حوادث ناشی از کار در خوزستان ۳۰ درصد کاهش یافت و امیدواریم موفق شویم که این آمار را در سال جاری کاهش دهیم.

به گزارش رهیاب، یکی از کارگران بخش تولید شرکت لوله سازی اهواز دیشب در کارخانه شماره چهار بر اثر برخورد یکی از قطعات دستگاه کشته شد. با توجه به شدت ضربه به جمجمه این کارگر تیم پزشکی نتوانست برای حفظ جان وی کاری کند
ارسال نظرات
پر بیننده ها