دبیر دین و زندگی در شهرستان خاتم گفت: کاهش ساعات دروس علوم دینی و قرآنی باعث می شود که مسائل دینی و قرآن برای دانش آموزان کم رنگ شود و به نوعی برای آنها بی اهمیت شوند.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۸۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ دبیر دروس دینی و قرآندر خصوص کاهش ساعات درس دینی و معارف اسلامی در دوره متوسطه دوم و اعتراض معلمان دینی نسبت به این مصوبه اظهار داشت:کاهش ساعات دروس علوم دینی و قرآنی باعث می شود که مسائل دینی و قرآن برای دانش آموزان کم رنگ شود و به نوعی برای آنها بی اهمیت شوند.

اعظم کشاورز از کاهش ساعات تدریس درس دینی و قرآن انتقاد کرد و افزود:‌ با توجه به پیشرفت جهان امروز، دانش آموزان با چالش و سئوالات بیشتر و پیچیده تری در حوزه دین و معارف اسلامی و قرآن به ویژه در دوره دبیرستان روبه‌رو هستند و کاهش ساعات درس دینی و قرآن در دوره متوسطه نیازهای دینی دانش آموزان را تامین نکرده است و مشکلاتی را برای ‌آن‌ها ایجادو بسیاری از سوالات رو بی پاسخ می گذارد.

وی گفت‌: بنده چند بار چه حضوری چه کتبی به علت کمبود ساعات تدریس در درس دینی و قرآن و برآورده نشدن سئوالات دانش آموزان در زمینه مسائل دینی درخواست افزایش ساعات درس دینی و قرآن دبیرستان را داشتم ولی هر بار به عللی با آن مخالفت شد. حال با کمال تعجب، شورای عالی آموزش و پرورش ساعات تدریس این درس را به جای افزایش، کاهش داده است.

کشاورز در پاسخ به این پرسش که ساعت درس دینی به چه میزان کاهش یافته است؟ گفت: در سال اول متوسطه از 4 ساعت به دو ساعت، در سال دوم متوسطه از سه ساعت به دو ساعت و در سال سوم متوسطه نیز از سه ساعت به دو ساعت کاهش پیدا کرده و در مجموع ساعت درس دینی از 10 ساعت به 6 ساعت در دوره متوسطه دوم کاهش یافته است.

کشاورزگفت:‌ کاهش ساعات درس دینی و قرآن باعث می شود که وضع آموزش قرآن در مدارس که هم اکنون نیز وضعیت خوبی ندارد ضعیف تر شود و با اجرای این مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دانش آموزان دبیرستانی از قرآن فاصله بیشتری می گیرند.

ارسال نظرات