بازدید از موزه مردم‌شناسی بندر کنگ

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در بازدید از موزه مردم‌شناسی بندر کنگ

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: مردم بندر کنگ به‌خوبی توانسته‌اند میراث خود را به آیندگان معرفی کنند و در این زمینه شهرداری بندر کنگ همکاری خوبی با مجموعه موزه و احیای بافت تاریخی این شهر داشته است.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۱۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج استان هرمزگان، سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان عصرامروز به همراه شورای فرماندهی سپاه، سیدحسین فاطمی فرمانده سپاه بندرلنگه و ایوب زارعی شهردار بندر کنگ به‌ مناسبت 28 اردیبهشت روزجهانی موزه و هفته میراث فرهنگی از موزه مردم‌شناسی بندر کنگ دیدار کرد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: تاریخ، حافظه زنده مردم است و بدون آن، بشر فاقد شناسنامه خواهد بود. این حافظه و شناسنامه، ابزار ویژه خود را دارد که به‌صورت دست‌افزارهای سنگی و فلزی تراشیده و نتراشیده، ساخته و ناساخته، تندیس‌ها و یادمان‌های کوچک و بزرگ، سنگ نوشته‌ها، مکتوبات و حتی روایات شفاهی و فرهنگ عامه جلوه می‌کند.

وی افزود: بشر از دیرباز در گردآوری و نگاه‌داری اشیای تاریخی کوشیده است. موزه، یکی از مکان‌هایی است که بشر برای حفظ این دستاوردها به کار می‌گیرد و مردم بندر کنگ به‌خوبی توانسته‌اند میراث خود را به آیندگان معرفی کنند و در این زمینه شهرداری بندر کنگ همکاری خوبی با مجموعه موزه و احیای بافت تاریخی این شهر داشته است.

ترابی اضافه کرد: موزه به حفظ شناسنامه بشر و تقویت حافظه جمعی کمک می‌کند و در نتیجه، به‌صورت رکن عمده‌ای از تاریخ در می‌آید.

وی در پایان با اشاره به سوره هود آیه 120 گفت: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید: «ما، سرگذشت‌های گوناگون پیامبران را برای تو بیان کردیم تا قلبت را محکم، و اراده‌ات را قوی و ثابت کنیم» و این پیام قرآن را در اهمیت موزه برای عبرت نسل‌ها می‌رساند

ارسال نظرات