نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواهب طبیعی بدیع و مفرح کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم حفظ نعمت های الهی تاکید کرد و گفت: حفظ محیط زیست سالم به عنوان میراث مشترک بین نسلی وظیفه ملی وهمگانی است.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۶۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
غلام محمد زارعی به اهمیت نقش فرهنگی واجتماعی برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز اشاره کرد و افزود: باید برای حفظ محیط زیست با اقدام های فرهنگی و بازدارنده با احساس مسئولیت فردی و اجتماعی، ،حقیقی و حقوقی بیشتری کوشید.
وی با اشاره به اینکه محیط زیست در چند دهه گذشته به دلیل ضعف برنامه ریزی در روند توسعه مورد غفلت قرار گرفت، بیان کرد: به همین دلیل به محیط زیست به عنوان زیرساخت توسعه آسیب جدی وارد شده است.
زارعی اظهار کرد: در شرایط کنونی حفظ محیط زیست از حیاتی ترین تکالیف بخش دولتی و به ویژه قشرهای مختلف مردم محسوب می شود.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع طبیعی و چشمه سارهای مفرح است، عنوان کرد: تاثیرگذاری جشنواره فیلم سبز در حفاظت از این مواهب طبیعی انکارناپذیر است.
زارعی ابراز داشت: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد قطب گردشگری جنوب کشور است باید علاوه بر استفاده مناسب از این جاذبه ها برای جلوگیری از تخریب آنها نیز برنامه ریزی لازم انجام شود.
کهگیلویه وبویراحمد دارای بیش از 850 هزار هکتار جنگل، 10درصد منابع آب و بیش از 300هزار هکتار منطقه حفاظت شده و شکارممنوع است .
در پنجمین جشنواره فیلم سبر در یاسوج 250 فیلم و انیمیشن زیست محیطی در سالن سینمای اداره کل وفرهنگ وارشاد اسلامی اکران شدکه با استقبال علاقه مندان مواجه شد.
ارسال نظرات