خبرهای داغ:
تقدیر مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان از دانش‌آموزان دبستان صالحین؛
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان، از 9 دانش‌آموز مدرسه ناب صالحین که در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی از دریافت جوایز خارجی خودداری کرده و خواستار جوایز تولید داخل شده بودند، تقدیر کرد.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۶۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، محمد تقی‌زاده در مراسمی از دانش‌آموزان و مدیریت دبستان ناب صالحین ناحیه سه اهواز که در اجرای فرامین رهبر معظم انقلابدر عمل به اقتصاد مقاومتی از دریافت جوایز خارجی خودداری نموده و خواستار جوایز تولید داخل شده بودند، با اهدای لوح تقدیر کرد.

وی خطاب به این دانش‌آموزان اظهار کرد: کار شما یک کار کوچک و ساده نبوده است بلکه یک کار بسیار زیبا و الهام‌بخش بود که یک پیام بسیار عظیم برای جامعه در آن نهفته است و آن پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری است که شما آن را به‌خوبی درک کردید و در راستای فرمایشات ایشان گام برداشتید؛ شما با کار خود سطح فرهنگ غنی، دیرینه و قوی مردم استان خوزستان را به کشور نشان دادید.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با فرهنگیان تأکید فراوان بر تقویت هویت مستقل دینی و مذهبی داشتند که این کار شما دقیقاً در راستای اجرای صحیح فرمایشات ایشان بوده است، یعنی عدم پذیرش فرهنگ بیگانه. شما سربازان آینده‌ی رهبری هستید وبه درک، فهم، شعور و معرفتی رسیده‌اید که پیش از این حسین فهمیده و بهنام محمدی رسیده بودند.

تقی‌زاده تصریح کرد: ما با داشتن افرادی همانند بهنام محمدی و حسین فهمیده توانستیم نهال انقلاب را به ثمر برسانیم و قطعاً با شما هم می‌توانیم ادامه دهیم. ما با داشتن دانش‌آموزانی مانند شما ان‌شاءالله در مدیریت آینده دنیا تأثیرگذار خواهیم بود.

همچنین در این مراسم، محمد‌مهدی شکیبایی دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی مدرسه ناب صالحین ناحیه سه اهواز، در خصوص عدم پذیرش هدیه‌ی خارجی گفت: وقتی که دوستانم جوایز را بازکردند من به این فکر کردم که به چه دلیل باید از اجناس بی‌کیفیت خارجی استفاده کنیم درصورتی‌که مقام معظم رهبری امسال تأکید خاصی بر عمل به اقتصاد مقاومتی دارند، به‌همین دلیل از پذیرفتن جایزه خارجی خود امتناع کردم و از سوی دیگر با استفاده از محصولات تولید کشورمان علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی در کشور از ورود اجناس بی‌کیفیت خارجی نیز جلوگیری می‌کنیم.

سید‌حسین هاشمی‌نژاد یکی دیگر از دانش‌آموزان در ادامه صحبت همکلاسی‌اش گفت: کاری که ما کردیم در برابر کار شهدا هیچ است؛ ما از دریافت جایزه‌ی خود گذشتیم در‌صورتی‌که آن‌ها برای رسیدن به هدفشان از جان خود گذشتند تا کشور ما استقلال و اقتدار داشته باشد. ما خواستیم با انجام این کار به نحوی ادامه‌دهنده‌ی راه شهدا باشیم.

در ادامه این دیدار یکی از دانش‌آموزان به نمایندگی از سایرین، گفت: در چند روز اخیر مطلع شدیم که از طرف وزارت آموزش‌و‌پرورش و اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان قرار است جوایزی برای ما در نظر گرفته شود، به‌همین منظور با مشورتی که با سایر دوستانمان انجام دادیم توافق کردیم که از شما خواهش کنیم که در صورت امکان مقدمات دیدار با مقام معظم رهبری را که آرزوی تمام بچه‌هایی است که در این المپیاد شرکت کرده‌اند را مهیاکنید.

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عرب مدیر دبستان ناب صالحین ناحیه سه اهواز اظهار کرد: من امروز در این جمع متوجه شدم که این بچه‌ها دانش‌آموز ما نیستند، بلکه معلم ما هستند. همین که من به‌عنوان یک طلبه و نیروی فرهنگی از این بچه‌ها چیز‌هایی یاد می‌گیرم بسیار ارزشمند است و این‌که این دانش‌آموزان با توجه به هجوم فرهنگی بیگانگان تصمیم گرفته‌اند بدین شکل به کشور خودکمک و از رهبر خود فرمانبرداری کنند،بسیار زیبا است.

وی افزود: تنها شجاعت، درایت و تدابیر خاص مدیر‌کل آموزش‌و‌پرورش استان باعث شکل‌گیری، رشد و شکوفایی این مدارس، و تربیت این‌گونه دانش‌آموزان شده است.

به گزارش ایسنا، دانش‌آموزان مدرسه ناب صالحین اهواز که در المپیادهای علمی حائز مقام‌های برتر شدند، در پیروی از فرمایشات رهبری و حمایت از تولید داخلی از دریافت لوازم‌التحریر خارجی به‌عنوان جایزه آن‌ها خودداری کردند که این اقدام با تحسین این دانش‌آموزان از سوی افراد و اقشار مختلف همراه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها