خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، از برنامه این شرکت برای تبدیل همه پایگاه های تری.جی (3G) به فور.جی (4G) در شهر کرمانشاه تا پایان امسال، خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۹۸۰۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مصیب قبادیان در کارگروه اطلاعات و فناوری (IT) استان کرمانشاه که به ریاست معاون اقتصادی و منابع استانداری برگزار شد، اظهار کرد: البته این احتمال وجود دارد که اجرای این طرح تا زمان پایدار شدن باعث اختلال در شبکه های تلفن همراه سطح شهر از 6 ماه تا حتی یکسال هم شود.
وی اظهار کرد: اکنون 144 پایگاه تری جی در استان کرمانشاه فعالیت دارند که از این تعداد 41 پایگاه متعلق به شهرستان های استان می باشد.
به گفته این مسوول، امسال طرح هایی برای نوسازی شبکه و تجهیزات فرسوده نیز در دستور کار شرکت مخابرات قرار دارد و در صورت اجرای این طرح ها، توان آنتن دهی اپراتورهای مختلف تلفن همراه در سطح شهر و استان کرمانشاه افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: در این طرح ها از آنتن های تلفن همراه هوشمند استفاده می شود و با توجه به اینکه محدودیتی برای ایجاد پایگاه های جدید در شهر کرمانشاه وجود ندارد، اجرای طرح ها باعث افزایش قدرت آنتن دهی و کیفیت بهره مندی از خدمات اپراتورهای تلفن همراه خواهد شد.
قبادیان البته در مورد نصب دکل های مخابراتی (بی.تی.اس) در نقاط مختلف شهر بخصوص در پشت بام منازل شهروندان، گفت: دغدغه ای که داریم مربوط به ناآشنایی شهروندان و برخی اطلاعات غلط حاکی از سرطان زا بودن این دکل ها می باشد در حالیکه این موضوع نادرست بوده و امواج آنها تاثیری بر سلامت شهروندان ندارد.
وی گفت: موانعی از این دست باعث شدند که در یکسال گذشته اجرای 27 طرح شرکت مخابرات استان کرمانشاه متوقف شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، همچنین در مورد اینترنت خانگی در شهرهای استان، اظهار کرد: در این زمینه هم اینک 50 هزار ظرفیت خالی داریم که متاسفانه بدون مشتری باقی مانده است.

** آی. تی ظرفیتی مناسب برای اشتغالزایی در استان کرمانشاه
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه نیز، حوزه های آی.تی را ظرفیتی مناسب برای ایجاد شغل و کارآفرینی در استان اعلام کرد.
رضا رحیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت های این حوزه به روز است، از این رو باید همه دستگاه های مرتبط و مدیران متولی با جدیت برنامه ها را پیگیری کنند و در زمینه پوشش، زیرساخت ها، فیبرنوری و... جدی باشند.
وی تاکید کرد که همه مدیران عضو کارگروه های سخت و نرم افزار استان باید طرح و ایده های کارآفرینی را پیگیری کنند و دستگاه های دولتی نیز لازم است همه تجهیزات مورد نیاز خود مانند رایانه، سوئیچ، سیم و سایر قطعات مورد نیاز را از استان تامین کنند تا باعث رونق کارآفرینی در حوزه آی.تی بخصوص نرم افزارهای تولید شده توسط جوانان استان شوند.
رحیمی تاکید کرد: در استان کرمانشاه ظرفیت های گسترده ای در حوزه آی تی وجود دارد و اگر به درستی مدیریت و هدایت شود، می توانیم در آینده نه چندان دور به قطب آی.سی.تی غرب ایران تبدیل شویم.
معاون استاندار کرمانشاه از شرکت مخابرات و سایر ارگان های متولی خواست برای مشکل اختلال در شبکه های تلفن همراه (قطعی های مکرر) و نیز اینترنت استان چاره اندیشی کنند و در یک برنامه زمان بندی شده، این مشکلات را برطرف نمایند.
رحیمی در پاسخ به نکته ای که نماینده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استان (نوری) در مورد مقاومت هایی که در نقاط مختلف شهری و روستایی برای نصب بی.تی.اس ها وجود دارد، تاکید کرد که برای اقناع و آگاه سازی مردم باید از توان رسانه ها بهره گیری شود.
وی افزود: لازم است این اطمینان خاطر به مردم داده شود که نصب این دکل ها یک بازی برد - برد است زیرا هم برای استان درآمدزایی دارد و هم منشاء خدمات مناسبی به آنان است.
وی گفت: در شهرها می توان از کارشناسان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بخش سلامت و در روستاها نیز از توان دهیاران برای روشنگری افکار عمومی و اطمینان بخشی به شهروندان در این خصوص باید کمک بگیریم.
براساس آماری که در این نشست اعلام شد، استان کرمانشاه دارای 500 پایگاه تو.جی (2G) و 144 پایگاه تری.جی (3G) می باشد که تلاش ها برای تبدیل تری.جی ها به فور.جی (4G) تا پایان امسال ادامه دارد.
ارسال نظرات