خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: دی‌ان‌ای 350 خانواده شهدای جاویدالاثر در استان برای شناسایی شهدای والامقام‌ گرفته می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۸۳۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان متولی توسعه و بازسازی یادمان‌ها و زیارتگاه‌های دوران دفاع مقدس، همواره اقدامات مختلفی برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا انجام داده است.

این نهاد همواره با برگزاری مراسمات مختلف در طول سال و گرامیداشت مناسبت‌های مختلف همچون سالروز عملیات‌ها، سالگرد شهادت شهیدان شاخص، رونمایی از کتاب‌های دوران دفاع مقدس و ... برای انتقال گنجینه ارزشمند دوران دفاع مقدس به نسل جدید قدم برداشته است.

این اداره‌کل اخیراً در اقدامی درخور تقدیر، برای خدمت به خانواده‌های معظم شهدا یک کار مناسب انجام داده است که بر این اساس مقدمات لازم برای گرفتن DNA اعضای 350 خانواده شهدای جاویدالاثر که منتظر وصول خبری از شهیدشان هستند را برای شناسایی این شهدای والامقام در یک برنامه منسجم، مهیا کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: DNA اعضای خانواده شهدای جاویدالاثر گرفته می‌شود تا در صورت تفحص شهدای گمنام، با DNA آنها تطبیق داده شود و در صورت مطابقت با اعضای هرکدام از خانواده‌های یاد شده، شهیدشان را به آنها تقدیم کنیم.

به گفته مرادعلی محمدی، این اقدام می‌تواند نقش بسیار زیادی در ایجاد آرامش روانی در خانواده‌های شهدای جاویدالاثر داشته باشد و انجام این کار یک اقدام مبتکرانه و مناسب است.

ارسال نظرات