خبرهای داغ:

جمعی از ورزشکاران بسیجی قم با خانواده شهید جنابان دیدار کردند

جمعی از ورزشکاران بسیجی قم با خانواده شهید سید محمد ابراهیم جنابان، جانشین فرمانده گردان امام سجاد(ع) و از ورزشکاران شهید قم دیدار کردند.
کد خبر: ۸۶۷۹۸۷۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عباس شاه رواقی مسئول نیروی انسانی سازمان بسیج ورزشکاران استان قم در این دیدار گفت: به نمایندگی سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) و سازمان بسیج ورزشکاران استان قم به منظور تجلیل از شهیدان ورزشکار، خدمت خانواده محترم شهید جنابان که از رزمندگان دلاور و سرافراز هشت سال دوران دفاع مقدس بود و نیز از ورزشکاران قم به شمار می رفت رسیدیم تا بار دیگر قدردانی و سپاس خود را از ایثارگری های این عزیزان و خانواده های محترمشان ابلاغ کنیم.
      جمعی از ورزشکاران بسیجی قم با خانواده شهید جنابان دیدار کردند

علی آنسته مسئول امور ایثارگران اداره کل ورزش و جوانان قم و از دوستان شهید نیز در این دیدار با بیان خاطره هایی از این شهید، مقام شامخ شهیدان را گرامی داشت و بر پیروی از راه شهیدان تاکید کرد و بزرگداشت شهدا و تکریم خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه همگان دانست و گفت: در سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان لازم دانستیم تا با حضور در منزل یکی از شهیدان ورزشکار ضمن تکریم از خانواده شهیدان این روز را نیز گرامی بداریم. 
     جمعی از ورزشکاران بسیجی قم با خانواده شهید جنابان دیدار کردند

سید محمد رضا جنابان برادر شهید نیز با سپاسگزاری از حضور اعضاء سازمان بسیج ورزشکاران گفت: گرامیداشت یاد شهدا می تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه موثر باشد و نسل جوان را بیشتر با هدف ها و آرمان های آنها آشنا سازد و معرفی این شهیدان می تواند الگوی مناسبی برای نسل فعلی باشد.

وی بر تداوم راه و اندیشه شهیدان تاکید و خاطرنشان کرد: شهید سید محمد ابراهیم جنابان از نیروهای عملیاتی بود و همیشه در خط مقدم جبهه حضور داشت.
     جمعی از ورزشکاران بسیجی قم با خانواده شهید جنابان دیدار کردند

وی به بیان خاطره هایی از شهید پرداخت و با بیان اینکه او به رعایت حق الناس و احکام شرعی بسیار پایبند بود، گفت: این شهید در یکی از مرخصی های خود که به قم آمده و در بخش جمع آوری کمک های نقدی مردم مشغول شمارش و دسته بندی پول ها بود، هنگامی که به دیدن او رفتم، به من گفت که این پول ها یک ریال آن هم حساب دارد و امانت مردم است و نزد ما پشیزی ارزش ندارد.

وی از شهیدان مهدی زین الدین و جنابان به عنوان نخبگان جبهه ها یاد کرد که با نظرها و اندیشه های نوین خود در میدان جنگ تحول آفرینی کردند.

جنابان همچنین به نحوه کسب و کار این شهید اشاره کرد و گفت: در معامله با مشتری آنچنان با صداقت و درستکاری رفتار می کرد که می تواند الگویی برای کاسبان باشد، او هنگام خرید و یا فروش با صداقت قیمت واقعی جنس و میزان سود دریافتی اش را بیان می کرد و به کمترین سود قانع بود. 

همچنین سید محمد جواد جنابان یکی دیگر از برادران شهید نیز با تجلیل از حضور فعالان سازمان بسیج ورزشکاران اظهار کرد: شهید جنابان از ورزشکارانی بود که در چند رشته ورزشی مانند کشتی و بسکتبال فعالیت داشت. 
     جمعی از ورزشکاران بسیجی قم با خانواده شهید جنابان دیدار کردند

وی خاطرنشان کرد: شهید به رعایت حق بیت المال بسیار مقید بود و به ما هم این مساله و رعایت حق الناس را تاکید می کرد.


* رعایت حجاب از توصیه های همیشگی شهید جنابان بود 
حاجیه سعادتمند مادر شهید سید محمد ابراهیم جنابان و دو جانباز نیز در این دیدار در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه شهیدان با نثار جان خود به ما درس استقامت دادند، گفت: اگر امروز می توانم با افتخار در مورد فرزند شهیدم صحبت کنم به خاطر توصیه همیشگی وی به صبر و استقامت است. 

وی با اشاره به وصیت نامه شهید تاکید کرد که یکی از توصیه های همیشگی این شهید تقید به احکام شرعی و رعایت حجاب توسط زنان در جامعه اسلامی بود و یک بار که از جبهه آمده بود، هواپیماهای جنگی دشمن منطقه زندگی ما را بمباران کردند، زن برادر ایشان بسیار می ترسد، شهید به او می گوید ترس ندارد، اگر الان هم بمب بر سر ما بخورد اشکال ندارد مهم این است که حجاب شما حفظ شده باشد.

وی با بیان اینکه شهید از جمله همان سربازان داخل گهواره بود که امام خمینی(ره) درسال 42 برای آغاز کردن نهضت خود به آنها امید داشتند؛ گفت: محمد ابراهیم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه سن زیادی نداشت با حضور در مسجد و مکان های مذهبی که کانون های مبارزه علیه شاه بودند، وارد مبارزات شد و به دلیل شکستن قاب عکس شاه در ایستگاه قطار دستگیر شد. 

مادر شهید افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شروع جنگ در جبهه ها حضور یافت و در زمان شهادت 23 سال داشت و حتی ازدواج هم نتوانست از شور و شوقش برای شهادت بکاهد و مانع حضورش در جبهه شود. 

وی گفت: محمد ابراهیم پس از انقلاب در یک مغازه فرش فروشی کار می کرد که با آغاز جنگ دایی اش را به جای خود گذاشت و به جبهه رفت و آنقدر در جبهه خود را مشغول کرد که دیگر نتوانست به آن کار ادامه دهد و این مقدمه ای شد برای شش سال حضور فعال در جنگ تحمیلی به نحوی که کمتر به قم می آمد و خیلی نمی توانستیم او را ببینیم؛ زمانی هم که برای استراحت به خانه می آمد آرام و قرار نداشت، بیشتر وقت خود را برای کارهای جنگ صرف می کرد و به پایگاه های بسیج سر می زد. 

وی گفت: محمد ابراهیم دوست داشت مثل دوستانش شهید شود و چیزی از جنازه او هم پیدا نشود؛ هر بار که از جبهه بازمی گشت می گفت مادر تو راضی نیستی که من شهید نمی شوم به او گفتم به یک شرط راضی می شوم آن هم اینکه جنازه ات پیدا شود او هم قبول کرد و یک روز به من گفت مادر پیشانیم جای خمپاره 60 است و من را در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) دفن می کنند و همین طور هم شد. 

مادر شهید افزود: به من گفته بود مادر به هیچ عنوان بی تابی نکن و صبور باش مثل مادر شهیدی که با وجود دادن دو شهید بسیار محکم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) سخنرانی کرد؛ من هم تلاش کردم طبق وصیت او عمل کنم، پس از آنکه برادرش به من گفت محمد ابراهیم به آرزویش رسیده است رو به آسمان کردم و گفتم خدایا این نعمتی بود که به من داده بودی خودت این قربانی را از من قبول کن بر سر جنازه اش هم همین جملات را گفتم و بی تابی نکردم. 

* گزیده ای از وصیت نامه شهید 
به نام خداوند بخشنده مهربان که بر ما منت نهاد و به ما جان و عقل داد. شهادت می دهم بر وحدانیت خداوند تبارک و تعالی و بر پیامبران و آخرین نبی او محمد(ص) و بر ائمه اطهار(ع). 
کوتاه وصیت می کنم اگر چنان چه خداوند تبارک و تعالی بر حقیر منت نهاد و توفیق شهادت نصیبم شد در قم به خاکم بسپارید. 

به هیچ عنوان راضی نیستم برایم گریه و زاری کنید یا ناراحت شوید، بلکه برای حضرت حسین ابن علی(ع) و هزاران یار با وفا و با اخلاص او که در جبهه ها مظلومانه شهید می شوند، بگریید. 

اگر شهید شدم، افتخار کنید و سرتان را بالا بگیرید و چهره ای بشاش داشته باشید، نه حالتی که در روحیه برادران و خواهرانم اثر منفی داشته باشد و نیز اسمم را بر کوچک ترین چیزی مگذارید و اگر مجلس ترحیم گرفتید، بسیار بسیار ساده برپا کنید. از همه شما التماس دعا دارم و امیدوارم از دستم راضی باشید. 

شهید سید محمد ابراهیم جنابان در 22مهر سال 42 در شهر مقدس قم متولد شد و پس از سال ها مجاهدت در جبهه های نبرد و وجود جراحت های فراوان در تاریخ 10تیر65 در منطقه مهران، ارتفاعات قلاویزان درعملیات کربلای یک، هنگامی که معاون فرمانده گردان امام سجاد(ع) بود به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم در قطعه 10 ردیف10 به خاک سپرده شد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار