عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه بانک مرکزی همواره در قبال مصوبات مجلس به خود گارد و مواضع سرسختانه ای برای عدم اجرای مصوبات می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۷۹۸۸۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
محمدابراهیم محبی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص مخالفت بانک مرکزی با افزایش وام ازدواج تا سقف 10 میلیون تومان، اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس با تصویب طرح افزایش تسهیلات ازدواج جوانان قصد تسهیل در این امر حسنه را دارند، ما نیز در مجلس به شدت از این طرح دفاع می کنیم تا به مرحله اجرا برسد.

وی با بیان اینکه وام های 10میلیون تومانی رقم بزرگی برای بانک ها نیست، افزود: بهانه بانک ها برای عدم اجرای این طرح، کاغی نبودن منابع مالی و طولانی تر شدن صف دریافت وام ازدواج است، در حالی که بررسی های مجلس نشان می دهد منابع بانک ها برای تأمین این طرح کافی است.

محبی ضمن اعتراض به مخالفت بانک مرکزی با طرح افزایش وام های ازدواج جوانان، گفت: متأسفانه بانک مرکزی همواره در قبال مصوبات مجلس به خود گارد و مواضع سرسختانه ای برای عدم اجرای مصوبات می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت تسهیل در امر ازدواج جوانان، خاطرنشان کرد: سیاست های افزایش جمعیت که جزء سیاست های کلان نظام است باید با بکارگیری تمام امکانات اجرایی شود؛ از جمله لازمه های تحقق این امر، تسهیل در امر ازدواج جوانان است و بر همین اساس بانک مرکزی نباید به مخالفت خود با این طرح ادامه دهد.

ارسال نظرات