خبرهای داغ:
امام جمعه قنوات تاکید کرد؛

لزوم تشکیل قرارگاه نمازجمعه

امام جمعه قنوات با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نماز جمعه یک قرارگاه است گفت: در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری در همه شهرهای کشور باید این قرارگاه تشکیل گردد.
کد خبر: ۸۶۷۹۸۸۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین عادلپور امام جمعه قنوات در خطبه اول نماز جمعه این هفته بخش مرکزی که در مسجد اعظم شهر قنوات برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در ادامه مباحث قرآنی مطرح شده در هفته های گذشته با استشهاد به آیه شریفه 27 سوره مبارکه انفال بیان داشت که نباید در امانت خیانت کرد و در این باره مستکبران را یکی از گروههایی دانست که به پیامبر و مسلمانان خیانت می کنند و دنبال هوای نفس بوده و از پشت به کیان کشور خنجر می زنند. مرعوب و مفتون دشمنان می شوند و در پی دلبستگی به دنیا و مطاع زودگذر همه ارزشهای الهی و انسانی را به سخره می گیرند. خداوند با تأکید مسلمانان را از خیانت دورباش داده و به امانتداری سفارش می کند.
 
خطیب جمعه قنوات در خطبه دوم نماز ضمن دعوت مجدد به رعایت تقوای الهی عید بزرگ نیمه شعبان را به همه مستضعفان عالم تبریک گفت و به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد که فرمودند: اگر در زمان حضرت مهدی(عج) "غیبت یا ظهور" زندگی کنم تمام زندگی ام را در خدمت به ایشان قرار می دهم.

وی در ادامه به حدیث دیگری از امام صادق(ع) اشاره کرد که فرمودند: مولای من غیبت تو خواب از دیدگانم ربوده و بسترم را بر من تنگ ساخته و آسایش قلبم را از من سلب نموده است. 

عادلپور با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نماز جمعه یک قرارگاه است گفت: در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری در همه شهرهای کشور باید این قرارگاه تشکیل گردد. 

وی ابراز داشت: اعضای این قرارگاه ادارات، سازمان ها، دستگاههای اجرایی، نهادها، مؤسسات و مراکز فرهنگی فعال در محدوده شهر است. فرمانداری و شهرداری و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد، ادارات آموزش و پرورش، بسیج، حوزه علمیه و یک نفر دانشگاهی و یک نفر از اصحاب رسانه تحت نظارت و مسئولیت امام جمعه اداره خواهد شد و امام جمعه در کنار شورای فرهنگ و امر به معروف اداره این قرارگاه را نیز بر عهده خواهد داشت.

امام جمعه ضمن اشاره به اینکه چهار اصل قرارگاه نماز جمعه عبارتند از: ایمان، اخلاق، بصیرت و تقوی قنوات گفت: تشکیلات این قرارگاه عبارتست از: شورای مرکزی، دبیرخانه، قرارگاه کمیسیون های تخصصی، گروههای جهادی تحت پوشش.

حجت الاسلام عادلپور در ادامه به روایتی از رسول اکرم اشاره نمود که ایشان هنگام مرگ یکی از اصحاب که مورد توجه و عنایات ایشان بود بر بالین او حاضر بودن که دیدند ملک الموت برای قبض روح حاضر است. حضرت به ملک الموت فرمود ملاحظه دوست ما را بکن. ملک الموت به ایشان عرض کرد ای پیامبر چشمت روشن باشد و دلت آرام. برای مؤمن بسیار مهم است که پیامبر اینگونه سفارش او را می کند و ملک الموت هم می پذیرد.

امام جمعه قنوات در پایان توصیه کرد که در ایام گرم تابستان و مخصوصا پیش از فرار رسیدن ماه مبارک رمضان به نظافت شهر در کنار غباروبی مساجد التفات شود که نظافت جزئی از ایمان است.

ارسال نظرات