خبرهای داغ:
حضرت آیت الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی بیان کرد: در زمان ظهور اوج شکوفایی علم را در جهان شاهد هستیم.
کد خبر: ۸۶۷۹۸۹۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مراسمی با محوریت جوان، انتظار و امید در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار گردید.
این مراسم با حضور حضرت آیت الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی، حجت الاسلام و المسلمین حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های آزاد اسلامی قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین تلخابی نماینده منتخب استان قزوین در مجلس خبرگان، حجت الاسلام والمسلمین عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین پاکزاد معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام مقام معظم رهبری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین ، حجت الاسلام صفی خانی، هیئت رئیسه دانشگاه، اساتید و دانشجویان در روز چهارشنبه برگزارشد.
حضرت آیت الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی، فرزند مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در این مراسم به سخنرانی پرداختند. ایشان در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین سالروز ولایت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، حقیقت علم را لازمه نزدیکی انسان به مبدا علم معرفی کردند بیان داشتند: " آن علمی علم نافع است که دست انسان را گرفته و به مبدا علم نزدیک کند و مبدا علم در حقیقت نزدیکی به خدا می‌باشد.پس علم ودین نتنها با هم در تضاد نیستند بلکه علم مقدمه‌ای است برای رسیدن به قرب الهی"
حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با طرح سوالی باعنوان اینکه یک دانشجو و یک جوان باید دنبال چه انتظاری باشد به سخنان خود ادامه دادند و اظهار داشتند: " دین در طول تاریخ یک غایتی دارد و آن ظهور منجی کل است و هرچه جهان رو به جلو پش می‌رود و از نظر علمی پیشرفت می‌کند باز قابل مقایسه با پیشرفت در زمان ظهور نخواهد بود و در واقع در زمان ظهور اوج شکوفایی علم را در جهان شاهد هستیم. پس کسی که عاشق علم است باید عاشق و منتظر ظهور باشد .وقتی که حضرت حجت ظهور کنند دربهایی از علم رو یه بشریت باز خواهد شد که انسان خواهد دید که امروز در جهل بوده است. زمان ظهور زمان اوج رسالتهای انبیاء خواهد بود و خداوند سبحان مقرر کرده که زیبایی علم و دین را در زمان ظهور به بشریت نشان دهد."
وی افزود : زمان ظهور ، زمان اوج علم ، اوج عقل و عقلانیت است . امنیت در زمان ظهور بسیار بالاست  چرا که اگر عقلانیت به مرحله بالا یی برسد امنیت تکمیل می گردد.
در ادامه جلسه از نفرات برتر بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت  باحضور میهمانان جلسه و با  اهدای  لوح تقدیر و جایزه تقدیر به عمل آمد .
اجرای موسیقی زنده توسط دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی قزوین، شعرخوانی و تواشیح از بخش‌های مختلف این مراسم بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها