امام جمعه دامغان با انتقاد و اعتراض شدید نسبت به تصمیم دانشگاه علوم پزشکی سمنان مبنی بر واگذاری تعدادی از ساختمان‌های سازمانی شبکه بهداشت و درمان دامغان به یکی از پیمانکاران بابت طلب کارکرد خود در مرکز استان، گفت: اجازه تضییع حقوق مردم دامغان را به هیچ نهاد و مسئولی نخواهم داد.
کد خبر: ۸۶۷۹۹۴۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های ظهر امروز نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان اظهار داشت: چه معنا دارد که بابت پرداخت بدهکاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان به پیمانکار که پروژه‌های عمرانی این دانشگاه را در سمنان اجرا کرده است از محل منابع و امکانات شبکه بهداشت و درمان دامغان این بدهکاری پرداخت شود.

وی با بیان اینکه اگر حقوق مردم دامغان حتی از ناحیه یک مدیر بومی تضییع شود نام آن مدیر را از تریبون نماز جمعه افشا خواهم نمود، تأکید کرد: در هر مورد و مسئله‌ای اگر به شکل مستند متوجه تضییع حق مردم دامغان از سوی مدیری در استان یا شهرستان شوم، بی وقفه برای احقاق حق از دست رفته اقدام خواهم کرد.  

منتظر واقعی، باتقوا، مهذب، متعهد، کوشا و آمر به معروف است

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد سراسر نور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، برخی ویژگی‌های انتظار و منتظران حقیقی قائم آل محمد(عج) را برشمرد و اظهار داشت: منتظر حقیقی امام عصر(عج) باید ورع و تقوا را ملکه وجود خود نموده و روح و جسم خود را آلودگی به گناه پاک کند.

امام جمعه دامغان خاطر نشان کرد: جوان شیعه و منتظر قائم آل محمد(عج) همیشه در صحنه، مجاهد، پویا و انقلابی است، همانا انتظار حقیقی با گوشه‌ای نشستن، انفعال در برابر فراموشی معارف و رواج منکرات و سست عنصری در تضاد است.

وی امام شناسی، شناخت و حاکم کردن ارزش‌ها و اصول جامعه مهدوی، امر به معروف و نهی از منکر، دعا و توسل و تهذیب نفس را برخی لازمه‌های جامعه‌ای برشمرد که مردم آن خود را برای ظهور حضرت حجت(عج) مهیا می‌کنند و افزود: علما و روحانیان از آیین‌های مبارک نیمه شعبان برای تشریح و تبیین ویژگی‌های شخصیتی و حکومتی مهدی آل محمد(عج) و بیان علائم ظهور برای مردم بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه جامعه‌ای که می‌خواهد خود را آماده ظهور و قیام امام زمان(عج) نماید نیازمند مجاهدان، روحانیان، جوانان، دانشجویان، زنان و مسؤولان انقلابی است، خاطر‌نشان کرد: احیای شب نیمه شعبان از فرایضی است که بر اساس روایات فضیلتی همچون شب‌های قدر دارد و امسال در شهر دامغان نیز این آیین پرفضیلت برگزار می‌شود.

تقدیر از خدمات و مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج)

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری نیمه شعبان به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و تقدیر از مجاهدت‌های آنان، وزارت اطلاعات را نهادی برآمده از دل ملتو با سابقه مردمی، هوشیار و خادم حقیقی اسلام، کشور و انقلاب اسلامی خواند و گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در طول بیش از 30 سال گذشته در عرصه‌های مختلف مقابله با فتنه‌ها، توطئه‌ها و دسیسه‌های داخلی و خارجی، انهدام گروه‌های تروریستی، خرابکاری‌ها و اختشاشات، نقش اول را در حفظ نعمت امنیت جامعه برعهده داشته‌اند.

گفتنی است، یادآوری نزدیک شدن به فصل برداشت غلات و ضرورت توجه مؤمنان به پرداخت زکات به‌عنوان فریضه دینی راهگشا، و فرارسیدن سوم خرداد سالروز وقوع معجزه‌ای الهی و آزاد سازی خرمشهر قهرمان با رشادت‌های دلیر مردان لشگر اسلام و لزوم زنده‌ نگه‌داشتن ایثارگری‌ها و جانبازی‌های هشت سال دفاع مقدس از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها