مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد دستگاه اطلاعاتی قوی را سرمایه نظام و حامی ولایت فقیه دانست و افزود: وزارت اطلاعات همواره در عرصه اقدام های پیشگیرانه از تهدید و توطئه های خرابکارانه دشمن اقدام های مطلوبی را همواره انجام داده است.
کد خبر: ۸۶۷۹۹۹۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد درآستانه نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت حضرت ولی عصر(عج) و هفته سربازان گمنام در گفت و گو با خبرنگاران ، با بیان این مطلب گفت: امنیت کم نظیر کشور را ثمره مجاهدت شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و تلاشهای مجدانه نیروهای امنیتی،نظامی و انتظامی است.
این مسئول امنیتی تصریح کرد: بخش زیادی از امنیت کشور مدیون اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) از تحرکات جاسوسی و خرابکارانه دشمن در عرصه خارجی و داخلی است.
وی کسب و جمع آوری اخبار، رصد به موقع رویدادها در حوزه داخلی و خارجی ، تجزیه وتحلیل اطلاعات، طبقه بندی و موضوع بندی اطلاعات را از وظایف مهم دستگاه مقتدر اطلاعات دانست وافزود: اقدام های پیشگیرانه به دنبال رصد به موقع اخبار و تحرکات دشمن از ویژگی های کار سربازان گمنام است.
مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد به فعالیت نرم و سخت دستگاه اطلاعاتی در برخورد با مسائل و رویدادهای مختلف اشاره کرد و افزود: فعالیت های ضدجاسوسی ، اقدام های خرابکارانه ، مبارزه با فساد، رانت خواری را از مولفه های مهم دستگاه اطلاعاتی برشمرد.
وی دستگاه اطلاعاتی قوی را سرمایه نظام و حامی ولایت فقیه دانست و افزود: وزارت اطلاعات همواره در عرصه اقدام های پیشگیرانه از تهدید و توطئه های خرابکارانه دشمن اقدام های مطلوبی را همواره انجام داده است.
این مسئول امنیتی به اقتدار نظام جمهوی اسلامی در برخورد و سرکوب منافقان اشاره کرد و افزود: رانده شدن منافقان از عراق بیانگر موفقیت دراین عرصه است.
وی اظهارکرد :خنثی سازی توطئه های خرابکارانه دشمن دحالی است که گروهک های منافق کومله ،خلق عرب و داعش همواره قصد برنامه های خرابکارانه ای را داشته اند، اما با رصد سریع مغلوب شده اند.
مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد برهم نخوردن وضعیت موجود امنیت و آرامس کشور و پیشگیری از هر گونه توطئه ای را از اولویت های کار سربازان امام زمان (عج) دانست و افزود: دستگاه اطلاعات هرگز از توطئه دشمنان غافل نبوده و دراین راستا اقدام های هوشمندانه مطلوبی را انجام داده است.
وی به برگزاری انتخابات سالم وپرشور دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: اقدام های خوبی برای امنیت انتخابات انجام شد و با وجود برخی توطئه های دشمن برای اجرای اقدام های خرابکارانه اما هیچگونه حادثه ای در کشور به برکت رصد سریع برنامه های دشمن صورت نگرفت.
مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درخصوص مساله امنیت انتخابات اشاره کرد و افزود: در ایام انتخابات بیش از ۱۰۰نشست مختلف در این راستا از سوی اداره کل اطلاعات این استان برگزار شد.
این مسئول امنیتی با بیان اینکه دستگاه مقتدر اطلاعات از خطر نفوذ همواره مراقبت می کند، تصریح کرد: دستگاه اطلاعات پشتوانه قوی نظام و متعلق به ولایت فقیه است و از آرمان های نظام جمهوری اسلامی مقتدرانه صیانت می کند.
وی به فعالیت های نرم و فرهنگی دستگاه اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: کشف باند ترویج فرقه گرایی در کهگیلویه وبویراحمد بیانگر توجه به حوزه فرهنگی است .
این مسئول با بیان اینکه سرویس های اطلاعاتی غرب از فرقه ای ضاله وانحرافی حمایت می کند ، تصریح کرد: عده ای بادست گذاشتن برروی نقاظ ضعف افراد؛ بزرگ نمایی مسائل و ربط دادن آن به نظام سعی در اغفال دیگران دارند.
وی گفت: خوشبختانه هرگونه فعالیت انحرافی و ضد دینی دشمنان در قالب برنامه ای فرهنگی و انحرافی ضد دینی به موقع رصد و توطئه آنها خنثی خواهد شد.
وی مبارزه با قاچاق کالاوارز، قاچاق سلاح و قاچاق مواد مخدر را از سیاست ها و برنامه های دستگاه اطلاعاتی دانست وافزود: کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ موقعیت ترانزیتی در این عرصه شرایطی را دارد که مبارزه با متخلفان دراین بخش ها همواره در اولویت دستگاههای امنیتی و اطلاعات است.
وی کشف ۸۰کیلوگرم مواد مواد مخدر از سوی سربازان گمنام امام زمان و دستگیری یک باندقاچاق در مدت اخیر را بیانگر این نوع مراقبت ها و فعالیت های اطلاعاتی وامنیتی دانست.
مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد فضای مجازی را تهدیدی جدی برای سلامت فکری و فرهنگی نسل جوان ونوجوان دانست وافزود: برنامه ریزی فرهنگی برای عبور از مخاطرات فضای مجازی نیازمند تلاش وبرنامه ریزی بیشتر است.
وی به لزوم خودمراقبتی افراد در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: نباید از این طریق بویژه فضا آگاهانه به دشمن بهانه داد.

* رسانه ها منصفانه نقد کنند
مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد به نقش مهم و سازنده رسانه ها در توسعه همه جانبه اشاره کرد و گفت: رسانه ها با نقد منصفانه به رسالت حرفه ای خود بیش از پیش همت گمارند.
وی تصریح کرد: رسانه ها به جای انتقاد های غیرحرفه ای با نقد آگاهانه عملکرد و برنامه های مدیران با ایجاد فضای همدلی وهم افزایی به توسعه بیش از پیش استان کمک کنند.
این مسئول افزود: تعریف و تمجید از مدیران رسالت کار حرفه ای رسانه ای نیست و نقد جانبدارانه و سیاسی نیز مطرود است و درعین حال اثرگذار در تحقق هدف و رسالت آگاهی بخشی رسانه ای نیست.
وی مدیران را سرمایه نظام دانست و افزود: تخریب مدیران از سوی رسانه های امری قبیح است، البته انتقاد سازنده و روشنگرانه گامی در جهت کمک به مدیران و اصلاح رفتارها و بهتر شدن فرایند امور است.
مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد سیاه و سفید دیدن را به دور از اخلاق حرفه ای دانست و افزود: نگاه واقع بینانه وجامع نگر در رصد نقاط قوت و ضعف به موفقیت کار خبرنگار و رسانه کمک می کند.
این مسئول با بیان این که برخورد با فساد اداری یک اولیت این دستگاه است افزود: رصد برخی پرونده ها در این خصوص در دست اقدام است.
وی به ظرفیت های اقتصادی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و افزود:بین ظرفیت های بالفعل و بالقوه این استان فاصله محسوسی وجود دارد و باید اقدام های جدی تری دراین عرصه صورت گیرد.
مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد به لزوم اقدام های اثرگذار مدیران اجرایی که دغدغه وتلاش های خوبی برای توسعه استان دارند، اشاره کرد و افزود: باید در سال اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل برگزاری نشست ها را کمتر کرد و به فعالیت های میدانی در جهت شناسایی و شکوفایی ظرفیت ها تلاش کرد.
وی تقویت بعد نظارتی کارمدیران بر روند اجرای طرحها، پروژه ها و فعالیت های اداری ومالی زیرمجموعه ها در سازمان ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: بررسی نتیجه گزارش های نظارتی و اثربخشی آن در دستگاه های اجرایی نیازمند توجه بیش از پیش مدیران به این مقوله است.
وی نقش باز دارنده دستگاهی اطلاعاتی ونظارتی در پیشگیری به موقع از جرایم را یادآورشد وافزود: مدیزان باید به مقوله خودنظارتی و جدی گرفتن هشدارهای دستگاه های نظارتی بیش از پیش در سازمان ها تقویت کنند.
وی از فعالیت جامعه رسانه ای کهگیلویه وبویراحمد تقدیر کرد و گفت: رسانه ها در توسعه همه جانبه نقش و رسالت انکارناپذیری دارند.

ارسال نظرات